تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 16 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):در روز جمعه هيچ عملى برتر از صلوات بر محمد و خاندان او (ع) نيست.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1821340868




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

ويژگي‌ها و ضعف‌هاي نرم‌افزار پيامك فارسي‌


واضح آرشیو وب فارسی:اطلاعات: ويژگي‌ها و ضعف‌هاي نرم‌افزار پيامك فارسي‌


نرم‌افزار پيامك فارسي كه از روز 16 تيرماه بر روي سايت شركت ارتباطات سيار و به صورت آزمايشي براي مشتركان قابل استفاده و نصب شده است، علاوه بر نقاط قوتي مانند امكان ارسال 200 كاراكتر، نقاط ضعفي هم دارد كه ايرادهايي را به اين نرم‌افزار وارد كرده است به عنوان نمونه قابليت دسترسي به دفترچه تلفن در آن وجود ندارد يا نرم‌افزار فعلا در سيمكارت‌هاي 0912 قابل استفاده است و امكان كاربرد آن در سيمكارت‌هاي اعتباري به‌وجود نيامده است.‌

به گزارش ايسنا، نصب نرم‌افزار پيام‌رسان فارسي در زمان وعده داده شده، امكان‌پذير نشد و بنا به گفته مسئولان شركت ارتباطات سيار تاخير در ارايه آن به دليل تاخير مجري اين پروژه بوده كه نتوانست آن را به موقع آماده كرده و تحويل دهد.

اما پيمانكار اعلام كرده كه نرم‌افزار فوق در اواخر خردادماه آماده شده، اما ايراداتي از سوي شركت ارتباطات سيار به آن گرفته شده كه نرم‌افزار بعد از برطرف كردن ايرادها با 10 روز تاخير آماده شده است.

نرم‌افزار بر روي 70 درصد گوشي‌ها قابل نصب است و گفته مي‌شود امكان دانلود و نصب رايگان آن بر روي گوشي‌هايي كه از سال 82 به بعد وارد كشور شدند، وجود دارد؛ همچنين برنامه آن از طريق بلوتوث به گوشي‌هاي ديگر قابل انتقال است.‌

طبق اعلام، چيدمان جديدي براي تايپ فارسي در اين نرم‌افزار در نظر گرفته شده كه با كاراكترهاي انگليسي فارسي تايپ مي‌شود يعني با زدن حرف ‌‌‌‌"M" انگليسي حرف فارسي تايپ مي‌شود.

نرم‌افزار پيام‌رسان فارسي امكان ارسال پيامك‌هاي فارسي در دو حالت فشرده و غيرفشرده را داراست كه در حالت فشرده گوشي تلفن همراه گيرنده هم بايد نر‌م‌افزار پيام‌رسان فارسي را داشته باشد تا پيامك دريافتي قابل خواندن باشد، اما در حالت غيرفشرده، پيامك ارسالي بر روي گوشي‌هايي كه اين نرم‌افزار را ندارند نيز قابل خواندن است كه البته نحوه استفاده از اين دو حالت در راهنماي نرم‌افزار در سايت شركت ارتباطات سيار آمده است.‌

به اين معني كه پيامك‌هاي ارسالي توسط اين برنامه، توسط نرم‌افزار پيام‌رسان ديگري كه بر روي تلفن همراه مقصد نصب شده است، قابل دريافت و مطالعه است وتوسط پيام‌رسان مي‌توان براي افرادي كه اين نرم‌افزار را ندارند نيز پيامك فارسي ارسال كرد.

براي اين منظور پس ازتايپ پيام و وارد كردن شماره مورد نظر و در مرحله آخر و هنگام زدن دكمه پيامك به صورت فشرده به مقصد ارسال خواهد شد اما اگر گيرنده مورد نظر نرم‌افزار پيام‌رسان را نصب نكرده باشد، باز هم امكان ارسال پيام از طريق اين برنامه وجود دارد.

سپس بايد از منوي صفحه گزينه انتخاب شود تا پيامك به‌صورت معمولي براي فرد ارسال شود. ممكن است هنگام ارسال پيامك، گوشي از ارسال كننده پرسيده شود كه آيا به برنامه اجازه ارسال پيامك را مي‌دهيد؟ كه بايد به اين پرسش جواب ‌‌Yes داد تا پيغام ارسال شود.

براي ارسال پيامك به چند نفر كافي است شماره‌هاي آن‌ها با درج در بين هر دو شماره، در قسمت وارد شود كه براي درج در اين بخش بايد از كليد ‌* يا‌ ‌استفاده شود.

به گفته پيمانكار، اين نرم‌افزار فعلا در سيمكارت‌هاي 0912 است و براي سيمكارت‌هاي 0919 نيست.

امكان ارسال پيامك براي مشتركان غيرهمراه اول از جمله تاليا و ايرانسل نيز از ديگر موارد و نكاتي است كه مشتركان درباره آن سوال مي‌كنند و اين در حالي است كه در حالت فشرده هنگام وارد كردن شماره گيرنده برنامه فقط به كاربران همراه اول سرويس مي‌دهد.‌

براي ارسال پيامك به كاربران غير همراه اول هم بايد از گزينه استفاده كرد. در اين صورت پيامك ارسالي به آن‌ها در نرم‌افزار استاندارد گوشي قابل مشاهده خواهد بود. همچنين اگر كاربر استفاده‌كننده از برنامه مشترك همراه اول نباشد، پيامك وي در مقصد قابل نمايش نخواهد بود.

شكي نيست كه استفاده از اين نرم‌افزار طبيعتا مزايايي دارد و مشتركان با نصب آن برروي گوشي‌هاي خود مي‌توانند حجم يك پيامك را از 70 كاراكتر به 200 كاراكتر افزايش دهند كه اين به طور قطع براي مشتركان‌ به صرفه‌تر خواهد بود زيرا پيامك‌هاي فارسي با حجم بيش از 70 كاراكتر به چندين پيامك شكسته مي‌شوند و اين مساله هزينه مضاعفي را بر مشترك تحميل مي‌كند اما استفاده از اين نرم‌افزار باعث صرفه‌جويي در هزينه خواهد شد.

اما يكي از مواردي كه نقطه ضعف اين نرم‌افزار به شمار مي‌رود، اين است كه به عنوان مثال زماني كه پيامي ارسال مي‌شود هنگام ارسال قابليت دسترسي به دفترچه تلفن وجود ندارد و مشترك بايد شماره تلفن را وارد كند و يا اگر پيامكي دريافت شود امكان ذخيره شماره تلفن شخص ارسال كننده وجود ندارد. امكان‌پذير نبودن ارسال شكل و تصوير نيز از ديگر مواردي است كه در اين نرم‌افزار آزمايشي قابليت ارسال آن به‌وجود نيامده است.

در صورتي كه جعبه پيام‌هاي دريافتي فرد پر باشد و پيامك جديدي به او برسد، به‌طور اتوماتيك قديمي‌ترين پيامك پاك شده و پيام جديد جايگزين آن خواهد شد.

اما دكتر حميدر رضا ربيعي - مدير مركز تحقيقات فن‌آوري اطلاعات و ارتباطات پيشرفته دانشگاه صنعتي شريف - مركزي كه به عنوان پيمانكار پروژه پيام‌رسان فارسي فعاليت كرده است، درباره اين نقاط ضعف اظهار كرده كه اين موضوعات در ويرايش بعدي نرم‌افزار كه اواخر تيرماه آماده مي‌شود، انديشيده شده است.

شركت ارتباطات سيار هم اعلام كرده است كساني كه مشكل و يا پيشنهادي در زمينه اين نرم‌افزار دارند مي‌توانند موارد خود را از طريق سايت شركت ارتباطات سيار با آدرس ‌‌www. mci. ir و در بخش مربوط به نصب نرم‌افزار اعلام كنند.‌




 شنبه 29 تير 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: اطلاعات]
[مشاهده در: www.ettelaat.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 120]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن