تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 16 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص): اى مردم! جز اين نيست كه خداست و شيطان، حق است و باطل، هدايت است و ضلالت، رشد ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1821369517




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

رييس نهاد نمايندگي مقام معظم رهبري در دانشگاه‌ها: سطح فعاليت‌هاي سياسي دانشجويان بايد ارتقا يابد پيروزي حزب‌الله لبنان ميوه‌ي انقلاب اسلامي است


واضح آرشیو وب فارسی:ايسنا: رييس نهاد نمايندگي مقام معظم رهبري در دانشگاه‌ها: سطح فعاليت‌هاي سياسي دانشجويان بايد ارتقا يابد پيروزي حزب‌الله لبنان ميوه‌ي انقلاب اسلامي است


خبرگزاري دانشجويان ايران - تهران
سرويس: سياسي

رييس نهاد نمايندگي مقام معظم رهبري در دانشگاه‌ها، پيروزي حزب‌الله لبنان را ميوه‌ي انقلاب اسلامي عنوان و اظهار كرد: انقلاب اسلامي بزرگ‌ترين پديده‌ي قرن حاضر و تاثيرگذارترين آنهاست.

به گزارش خبرنگار خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، حجت‌الاسلام والمسلمين محمديان در هفتمين اردوي آموزش سياسي دانشجويان دانشگاه‌هاي كشور كه عصر روز جمعه از سوي نهاد نمايندگي مقام معظم رهبري در دانشگاه‌ها و در دانشگاه شهيد عباسپور برگزار شد، با اشاره به تقارن افتتاحيه‌ي اين اردو با سالروز وفات حضرت زينب (س)، گفت: ما چنين طراحي‌اي نكرده بوديم و اين يك اتفاق بود؛ در جهان اسلام سياسي‌تر از حضرت زينب(س) كه با تمام وجودش سياست را معنا كرد، جز مادرش زهرا (س) كسي را نمي‌توان پيدا كرد.

وي ادامه داد: مقارن بودن اين اردوي سياسي با چنين روزي براي ما الهام‌بخش آن سخن امام است كه مي‌فرمود سياست عين ديانت است؛ از اين رو اين تقارن را به فال نيك مي‌گيريم و تصور مي‌كنيم كه اين اردو مي‌تواند تاثيرگذار باشد.

محمديان با بيان اين كه در اين اردو عصاره‌اي از دانشجويان فعال سياسي حضور دارند، گفت: از شوراي مركزي تشكل‌هاي سياسي و همچنين دانشجويان فعال 132 دانشگاه كشور شامل دانشگاه آزاد، دانشگاههاي زيرمجموعه وزارت علوم، وزارت بهداشت و پيام نور در اين اردو دعوت شده است.

رييس نهاد نمايندگي مقام معظم رهبري در دانشگاه‌ها اضافه كرد: هم‌چنين از تشكل‌هاي دانشجويي انجمن اسلامي، جامعه‌ي اسلامي، بسيج دانشجويي، انجمن‌هاي اسلامي دانشجويان مستقل و كانون‌هاي فعال كه صبغه‌ي سياسي در دانشگاه‌ها دارند دعوت شده است و در اين مرحله 500 دانشجوي دختر و در مرحله‌ي بعد 500 دانشجوي پسر در اين اردوي سياسي حضور دارند.

وي ادامه داد: اين اردو در سه بخش اجرا مي‌شود، قبل از ظهر كلاس‌هاي آموزشي در موضوعات جريان‌شناسي سياسي، روش تحليل سياسي، جنبش دانشجويي، صهيونيسم‌شناسي و ... است. بعد از ظهر جلسات جمعي با حضور سخنرانان و شخصيت‌هاي سياسي و فرهنگي كشور همراه با پرسش و پاسخ برگزار مي‌شود و شب‌ها نيز نشست‌هاي دانشجويي در مباحث مختلف اخلاقي، اعتقادي، هنري و ...

محمديان با بيان اين كه طبق آمارها حداكثر هفت درصد دانشجويان در فعاليت‌هاي تشكيلاتي و سياسي شركت دارند اين رقم را پايين خواند و گفت: گر چه اين رقم نسبت به دانشگاه‌هاي دنيا رقم بالايي است اما براي كشور ما يك رقم پايين است؛ از اين رو از دانشجويان شركت‌كننده در اين اردو انتظار مي‌رود پس از اين اردو حداقل 50 هزار نفر از دانشجويان دانشگاه‌هاي خود را فعال كنند.

رييس نهاد نمايندگي مقام معظم رهبري در دانشگاه‌ها، با ابراز اميدواري نسبت به اين كه تا آخر سال آينده حداقل 10 برابر اين جمعيت در كارگاه‌هاي آموزشي در سطح استان فعاليت كنند، گفت: هدف نهايي از اين اردو آن است كه دانشجويان بدانند در دنيا چه نقشي دارند؛ چرا كه انقلاب اسلامي اكنون در دنيا كاري كرده كه كارستان است و با وجود اين كه رسانه‌هاي جهاني به دنبال كوچك نشان دادن تاثيرات انقلاب هستند اما در كل جهان آثار انقلاب مشهود است.

محمديان در ادامه تاكيد كرد: از جوانان انتظار مي‌رود با افتخار در جهت حفظ انقلاب تلاش و با نشاط اين مسير را طي كنند؛ چرا كه آينده ملت جزء روشن‌ترين آينده ها براي ماست.

رييس نهاد نمايندگي مقام معظم رهبري در دانشگاه‌ها در پايان با بيان اين كه اين بار به دوش جوانان است تا با عزمي بالا اين انقلاب را حفظ كنند، افزود: با افتخار سر خود را بلند كنيد، چون امانتدار باري هستيد كه هزاران شهيد خون خود را به پاي آن ريخته‌اند و با افتخار در ملكوت اعلا حاضر شده‌اند و ما يقين داريم شما امانت‌داران بسيار خوبي هستيد.

انتهاي پيام
 شنبه 29 تير 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايسنا]
[مشاهده در: www.isna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 53]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن