تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 28 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):شيعيان ما كسانى‏اند كه در راه ولايت ما بذل و بخشش مى‏كنند، در راه دوستى ما به يكديگر ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816348710




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

يك گاز از تابستان خوشمزه


واضح آرشیو وب فارسی:فارس: يك گاز از تابستان خوشمزه
غزاله مرعشى
تابستان براى بعضى از بچه ها فصل خميازه هاى كش دار و لم دادن جلوى تلويزيون و زير باد كولر است. بعضى هاى ديگر هم از صبح تا شب در حال شركت كردن در انواع و اقسام كلاس هاى آموزشى و فرهنگى و هنرى و وزرشى هستند! بعضى از بچه ها هم بين اين دو تعادل برقرار كرده اند. يعنى نه آنقدر بى كارند كه حوصله شان سر برود و نه آنقدر سرشان شلوغ است كه در آرزوى رسيدن سال تحصيلى و كشيدن يك نفس راحت به سر مى برند!
تابستان فصل رهايى از استرس هاى مدرسه، بيشتر خوابيدن، بيشتر با دوستان بودن و مسافرت است. تابستان مثل يك زنگ تفريح سه ماهه است كه هم به شما خوش مى گذرد و هم در آن چيز ياد مى گيريد. ولى آيا همه بچه ها همين ديد را نسبت به تابستان دارند
معمولاً بچه ها هرچقدر سن شان پائين تر باشد بيشتر در تابستان حوصله شان سر مى رود اما بچه هاى بزرگتر، مثلاً دبيرستانى ها اين طور نيستند. شايد به اين دليل كه آنها تجربه تابستان هاى بيشترى را دارند و مى دانند به چه كارى علاقه دارند و چطور بايد وقتشان را بگذرانند. از طرف ديگر بچه هاى بزرگتر بيشتر از كوچكترها در تابستان استرس دارند. استرس سال تحصيلى آينده و درس هاى سختى كه بايد بخوانند. خيلى از آنها به همين دليل در يك عالمه كلاس تقويتى اسم مى نويسند.
گاهى اوقات نداشتن يك برنامه درست و حسابى براى تابستان عواقب ديگرى هم دارد. مثلاً اين كه چون كار خاصى براى انجام دادن نداريد مرتباً با خواهر و برادرهايتان درگير مى شويد و دعواهايى كه در طول سال تحصيلى فقط محدود به عصرها بود حالا به دليل بيشتر بودن اوقات فراغت از صبح شروع مى شود و تا نيمه هاى شب ادامه دارد!
چطورى از دست استرس ها، بى حوصلگى ها و دعواهاى گاه و بيگاه راحت شويم
اگر دوست داريد حسابى حال و هوايتان عوض شود، ورزش كنيد. ورزش بهترين راه براى پر كردن اوقات فراغت است. با ورزش كردن، نه تنها از نظر جسمى در شرايط خوب و ايده آلى قرار مى گيريد، بلكه از استرس ها و نگرانى ها هم دور مى شويد و روحيه شاداب و بانشاطى پيدا مى كنيد. رهايى از كسالت و خمودگى نخستين قدم براى لذت بردن از تابستان است. پس از اين دفعه هر بار حوصله تان سر رفت به جاى آن كه سراغ يخچال برويد يا جلوى تلويزيون ولو شويد، كمى ورزش كنيد.
بر كسالت غلبه كنيد
يكى از لذت بخش ترين كارها در تابستان ، بودن در جمع دوستان است. به جاى آن كه فقط در خانه بنشينيد سعى كنيد تا آنجايى كه مى توانيد اجتماعى باشيد. البته زمانى را هم براى تنها بودن كنار بگذاريد. اگر تمام دوستانتان به مسافرت رفته اند يا به هر دليلى تمايلى به ديدن دوستان قديمى نداريد، بهتر است در زمينه هايى كه خودتان علاقه داريد در يكى دو كلاس اسم بنويسيد. هم حوصله تان سر نمى رود و هم دوستان جديد پيدا مى كنيد. يك راه ديگر براى پيدا كردن دوستان جديد، شركت كردن در اردوهايى است كه از طرف مدرسه يا سازمان هاى ديگر برگزار مى شود. علاوه بر اين، در اردو ياد مى گيريد چطور چند روز بدون پدر و مادرتان گليم خود را از آب بيرون بكشيد.
در اوقات تنهايى مى توانيد از خواندن كتاب گرفته تا ياد گرفتن يك نرم افزار مفيد، نقاشى و حتى خياطى و گلدوزى يا هر كار هنرى كه دوست داريد را انجام دهيد. البته مى توانيد كارهاى مفيد ديگرى هم انجام دهيد. مثلاً گردگيرى، شستن ماشين، كوتاه كردن چمن حياط، جارو كردن و مرتب كردن كمدها و. چرا قيافه تان اين شكلى شده ! انجام دادن اين كارهاى نه چندان جالب دو فايده دارد. اول اين كه رابطه شما و والدينتان به طور شگفت انگيزى بهتر خواهد شد. دوم اين كه آزادى هاى بيشترى به دست خواهيد آورد. مثلاً به جاى اين كه مادرتان از صبح تا شب به شما غر بزند كه: «چرا اتاقت رو جمع نمى كنى » «برو جورابت رو بشور» و... خواهد گفت «نمى خواهى با دوستات برى سينما »، «به دوستات پيشنهاد بده كه فردا ناهار بيان خونه ما ».
برنامه ريزى كنيد
اكثر بچه ها تابستان را با شعار «حالا ببينيم چى پيش مى ياد» مى گذرانند و غالباً هيچ چيز خاص هم پيش نمى آيد و تابستان به راحتى هدر مى رود. بهترين راه اين است كه براى هر هفته خود برنامه داشته باشيد. سعى كنيد در كنار فعاليت هاى آموزشى، برنامه تان پر باشد از تفريح و شادى. هر روز كار تازه اى انجام دهيد و اجازه ندهيد روزهاى تابستان يكنواخت و تكرارى بشوند. ممكن است بعضى از كارها به نظرتان كسل كننده بيايد ولى اگر خوب فكر كنيد مى بينيد كه اوضاع مى تواند بهتر از آن چيزى باشد كه شما فكرش را مى كرديد. يادتان باشد كه بهترين لحظات و خاطرات درست زمانى شكل مى گيرند كه شما اصلاً انتظارش را نداريد.
 سه شنبه 25 تير 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فارس]
[مشاهده در: www.farsnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 125]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن