تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 15 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):هر كس درصدد عيب جويى برادر مؤمنش برآيد، تا با آن روزى او را سرزنش كند، مشمول اين ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1821186798




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

آغاز نشست اتحاديه مديترانه در پاريس


واضح آرشیو وب فارسی:واحد مرکزي خبر: آغاز نشست اتحاديه مديترانه در پاريس
پاريس / واحد مركزي خبر / سياسي 23/ 04/ 1387

اجلاس اتحاديه مديترانه با حضور مقامات بيش از 40 كشور جهان در پاريس دقايقي پيش كار خود را آغاز كرد.
اتحاديه مديترانه كه پاريس حدود يك سال و نيم با به‌كارگيري ديپلماسي گسترده و متقاعد كردن برخي شركاي اروپايي مخالف اين طرح از جمله آلمان، سرانجام موفق به برگزاري آن شد، نخستين نشست خود را لحظاتي پيش آغاز كرد.
كشورهاي اين اتحاديه جمعيتي حدود 750 ميليون نفر را در بر مي‌گيرد. از نكات قابل توجه اين نشست حضور بشار اسد، رئيس جمهور سوريه پس از دوره‌اي طولاني از تنش بين سوريه و فرانسه است.
ديدار نيكلا ساركوزي ، رييس جمهور فرانسه با روساي جمهور سوريه و لبنان و اعلام بازگشايي سفارت سوريه و لبنان در بيروت و دمشق از نكاتي بود كه در پايان مذاكرات آنان اعلام شد.
تحليلگران ، رويه پاريس را در نزديكي به سوريه نوعي اصلاح و تغيير آشكار در سياست‌هاي پاريس مي‌دانند.
انتظار مي‌رود اين اتحاديه از طرح مباحث مناقشه‌انگيز در نخستين نشست خود اجتناب كند و بيشتر به مسائلي مانند مهاجرت و آلودگي محيط زيست بپردازد.
برخي چالش‌ها و مشكلات از جمله مساله فلسطين و حضور رژيم صهيونيستي كه باعث شكاف بيشتر بين اعضاي شركت كننده مي‌شود ، اين نشست را تحت تاثير قرار داده و ممكن است اين اتحاديه را هم مانند روند بارسلون كه با هدف تقويت روابط ميان اتحاديه اروپا و شركاي اين اتحاديه در جنوب مديترانه تشكيل شده بود، تحت تاثير قرار دهد.
هنوز ساختار ، حدود و عملكرد اتحاديه مديترانه كاملا تبيين نشده است و بايد ديد كه اين اتحاديه تازه تاسيس در نخستين نشست خود چگونه چشم اندازي را براي خود تصوير مي‌كند.
معمر قذافي ، رهبر ليبي از غايبان اين نشست است. وي با خطرناك توصيف كردن اين نشست از حضور در پاريس امتناع كرده است.
همزمان با برگزاري اين نشست، پاريس اتخاذ شديدترين تدابير امنيتي را شاهد است و ماموران امنيتي از زمين و آسمان، اوضاع را تحت نظر گرفته اند.
304/280/
 يکشنبه 23 تير 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: واحد مرکزي خبر]
[مشاهده در: www.iribnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 151]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن