تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 5 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):بار خدايا! حسن و حسين را دوست بدار و دوستداران آن دو را نيز دوست بدار.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

آراد برندینگ

سایبان ماشین

بهترین وکیل تهران

دانلود رمان

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

خرید یخچال خارجی

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

سلامتی راحت به دست نمی آید

حرف آخر

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

کپسول پرگابالین

خوب موزیک

کرکره برقی تبریز

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

سایت ایمالز

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1812596350




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

افشاي مشاركت آمريكا در برنامه كودتاي تركيه


واضح آرشیو وب فارسی:فارس: افشاي مشاركت آمريكا در برنامه كودتاي تركيه
خبرگزاري فارس: جزئيات جديدي كه درباره طرح كودتاي باند "ارگنه كون" عليه دولت اسلامگراي اردوغان منتشر شده نشان مي‌دهد كه يكي از مراكز مطالعاتي آمريكا نيز در اين نقشه شركت داشته است.


به گزارش خبرگزاري فارس به نقل از روزنامه ترك زبان "زمان"، بر اساس جزئيات ديگري از پرونده باند "ارگنه كون" و نقشه كودتاي آنها، اين باند براي ايجاد آشوب و اغتشاش در تركيه قصد بمب گذاري در يكي از مراكز شلوغ و پرجمعيت تركيه يعني ميدان بزرگ " تقسيم" استانبول را داشتند.
مداركي كه از بين اسناد آرشيوي ژنرال‌هاي بازنشسته بازداشت شده در رابطه با اين پرونده نشان مي‌دهد كه اين باند براي ايجاد زمينه كودتا و سرنگوني دولت حاكم و اسلامگراي "رجب طيب اردوغان" نخست وزيري تركيه علاوه بر ترور وي و "عبدالرحمن يالچين كايا" قاضي قانون اساسي تركيه ، قصد بمب گذاري و انجام اقدامات خرابكارانه داشتند.
اين مدارك آرشيوي متعلق به ژنرال بازنشسته "شنر اويغور" رئيس سابق فرماندهي ژاندرمري و ژنرال بازنشسته " خورشيد تولون" فرمانده لشكر يكم تركيه طرح و نقشه عمل اين باند مخوف را جلوي چشم همگان قرار داده است.
اين گزارش حاكي است كه نقشه بمب گذاري در ميدان تقسيم تركيه در نشست تاريخ 13ژوئن 2007 موسسه آمريكايي " هودسون" مطرح و بررسي شده بود.
بر اساس اين نقشه رئيس دادگاه قانون اساسي تركيه در اواخر ماه ژوئن بايد ترور شود. در همان تاريخ يكي از عناصر "پ.ك.ك" در عمليات انتحاري در "بيواوغلو" استانبول حداقل 50 نفر به خاك و خون كشيده مي شود، بعد از اين هم تركيه با 50 هزار نظامي به شمال عراق حمله مي‌كند.
در اين نشست ژنرال "سوها تانيري" مدير مركز مطالعات و تحقيقات راهبردي وابسته به فرماندهي ستاد مشترك "برتان نوگاي لار اوغلو" رايزن نظامي تركيه در واشنگتن، "باران زينو" كارشناس نظامي تركيه در موسسه "هودسون" و ديگر مسئولان مركز مطالعات و تحقيقات راهبردي تركيه شركت كرده بودند.
از ديگر مداركي كه در چارچوب پيگري پرونده "ارگنه كون" بدست آمده مربوط به ديدارهاي سرهنك " آتيالا اوغور" از مسئولان ارشد واحد فني مالي ژاندارمري و "عثمان گوربوز" معروف به " سبز دغلي" است.
سرهنگ اوغور كه متخصص شنود مكالمات تلفني است به جاي مكالمات تلفني ترجيح مي دهد كه مستقيما با سرهنگ اوغور ديدار كند. مدارك مهمي درباره اين كه "سبز دغلي" با تشكيل يك تيمي متشكل از استوارهاي متخصص و افتراء كنندگان "پ.ك.ك" محراق و تحريك كننده حوادث خونين قاضي بوده بدست آمده است.
علاوه بر اين تيم خرابكاري تحت فرماندهي "عثمان گوربوز" كه در عمليات آنتاليا دستگير شده ، انجام عمليات بمب گذاري در ميدان تقسيم استانبول را بر عهده مي گيرند و بر اساس دستور داده شده به آنها مي‌بايست عمليات خرابكاري شبيه بمب گذاري مي سال 1997 كه منجر به كشته شدن 34 تن و زخمي شدن 136 نفر ديگر شد را انجام دهند.
انتهاي پيام/+
 سه شنبه 18 تير 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فارس]
[مشاهده در: www.farsnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 49]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن