تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 20 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):هيچ كس چيزى را در دل پنهان نداشت، جز اين كه در لغزش هاى زبان و خطوط چهره او آشكار شد....
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1814755074




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

صبح امروز ؛ معاون رييس جمهور از بحران زيست محيطي منطقه عسلويه خبر داد


واضح آرشیو وب فارسی:ایسکانیوز: صبح امروز ؛ معاون رييس جمهور از بحران زيست محيطي منطقه عسلويه خبر داد


تهران – خبرگزاري ايسكانيوز: رييس سازمان حفاظت محيط زيست وضعيت زيست محيطي عسلويه را بحراني توصيف كرد و گفت: مباحث زيست محيطي همزمان با توسعه در برنامه كاري منطقه نبوده است.

به گزارش روز سه شنبه خبرنگار محيط زيست باشگاه خبرنگاران دانشجويي ايران "ايسكانيوز"، دكتر فاطمه واعظ جوادي صبح امروز در نشست خبري، به بازديد سر زده از واحدهاي صنعتي منطقه عسلويه اشاره كرد و گفت: در پي شكايات مردمي از واحدهاي صنعتي مستقر در اين منطقه بر آن شديم تا به بررسي موضوع شكايات پرداخته و به آن رسيدگي كنيم.
وي شكايت از آلودگي هوا را از مهمترين اين شكايات برشمرد و افزود: خرابي يكي از دستگاه هاي تهويه هوا سبب افزايش آلايندگي در اين منطقه شده است.
وي اظهار اميدواري كرد: بر اساس مصوبات دور دوم سفرهاي استاني مقرر شده بود كه ظرف سه ماه آينده ايستگاه هاي سنجش آلودگي هوا و نمايشگرهاي مربوطه طي مناقصه خريداري و وارد كشور شود.
وي تعداد ايستگاه هاي سنجش آلودگي هوا را هفت ايستگاه عنوان كرد و افزود: چهار ايستگاه بررسي وضعيت آب و خروجي پساب نيز جزو اين مناقصات بوده است.
رييس سازمان حفاظت محيط زيست همكاري بخش HSE ( ايمني، بهداشت و محيط زيست) وزارت نفت با سازمان در اين زمينه مثبت ارزيابي كرد و گفت: در بازديد خود شاهد بوديم كه احداث تصفيه خانه مركزي پتروشيمي هاي مستقر در منطقه عسلويه كه متعلق به بخش دولتي است، 80 درصد پيشرفت داشته است.
جوادي اظهار داشت: همكاران وزارت نفت قول داده اند تا هفته دولت و يا حداكثر آبان ماه مشكل تفكيك فاضلاب هاي صنعتي و انساني به تصفيه خانه مركزي حل شود.
وي فاضلاب هاي مجتمع و واحدهاي مستقر را در عسلويه را به دو بخش صنعتي و انساني تفكيك كرد و گفت: در اين واحدها عمليات پيش تصفيه فاضلاب انجام نمي شود و اين امر سبب مي شود كه فاضلاب انساني و صنعتي با هم وارد تصفيه خانه مركزي شود.
جوادي با اشاره به اينكه پيش تصفيه خانه هاي موجود مربوط به بخش خصوصي است و پيشرفت فيزيكي اين بخش حتي به 30 درصد نمي رسد، خاطر نشان كرد: در اين راستا اخطارهاي لازم به بخش خصوصي داده شد تا در مهلت زماني مقرر نسبت به تفكيك فاضلاب ها اقدام كنند.
رييس سازمان حفاظت محيط زيست در ادامه يكي ديگر از مشكلات اين منطقه را خروجي آب شيرين كن هاي آن دانست و گفت: متاسفانه خروجي آب شيرين كن هاي اين دستگاه مستقيم به دريا ريخته مي شود و سبب افزايش بار غلظت نمك دريا و تهديد زندگي آبزيان به ويژه موجودات ريزي كه پايه زنجيره غذايي در حيات اكوسيستم دريايي است، مي شود.
جوادي از ساخت مركز زيست محيطي در منطقه عسلويه خبر داد و گفت: با موافقت معاونت برنامه ريزي رياست جمهوري چارت سازماني مربوطه تنظيم خواهد شد و نيروي مستقر در آنجا به پايش و مراقبت از محيط زيست خواهند پرداخت./06/146/125
 سه شنبه 18 تير 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایسکانیوز]
[مشاهده در: www.iscanews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 81]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن