تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 29 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):اولین چیزی که از انسانها سؤال می شود، نمازهای پنج گانه است .
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816788329




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

رئيس سازمان مسكن و شهرسازي خراسان جنوبي: بنگاه‌هاي املاك بايد ساماندهي و تعيين صلاحيت شود


واضح آرشیو وب فارسی:فارس: رئيس سازمان مسكن و شهرسازي خراسان جنوبي: بنگاه‌هاي املاك بايد ساماندهي و تعيين صلاحيت شود
خبرگزاري فارس: رئيس سازمان مسكن و شهرسازي خراسان جنوبي بر ساماندهي و تعيين صلاحيت بنگاه‌هاي املاك تاكيد كرد و گفت: بنگاه‌هاي معاملات مسكن در واقع همان دلالان قديمي هستند كه مورد اعتماد مردم بودند.


علي جعفري امروز در گفتگو با خبرنگار فارس در بيرجند، با بيان اينكه ثبت اطلاعات و اجراي ساز و كارهاي جديد در بخش بنگاه‌ها ضروري است، افزود: بخش مسكن و اقتصاد مربوطه جزئي از اقتصاد كلان كشور است كه تحت تاثير قيمت تمام شده بوده، به طوري كه هر اندازه در اين آيتم‌ها تغيير ايجاد شود در قيمت‌هاي مسكن نيز تاثير مي‌گذارد.
وي ادامه داد: متاسفانه عوامل درون بخشي نيز داريم، كه يكي زمين است كه معمولا در سه دهه گذشته تا حدود 40 درصد هزينه ساخت مربوط به زمين بود كه خوشبختانه با اجراي مسكن مهر به صفر رسيده است.
رئيس سازمان مسكن و شهرسازي خراسان جنوبي مصالح ساختماني و دستمزد را از ديگر پارامترهاي تاثير‌گذار در قيمت مسكن خواند و اظهار داشت: گازرساني و خدمات‌رساني آينده كه در اقتصاد و بازار سرنوشت‌ساز است نيز در قيمت مسكن تاثير‌گذار خواهد بود.
جعفري تعادل در عرضه و تقاضاي بخش مسكن را خواستار شد و گفت: اگر عرضه بالا برود قيمت‌ها كاهش و اگر عرضه كم شود قيمت‌ها افزايش مي‌يابند بنابراين عرضه بيشتر، قيمت‌ها را به سمت تعادل سوق مي‌دهد.
وي تصريح كرد: اما با وجود واگذاري‌هايي كه در بخش مسكن و زمين صورت گرفته است در بحث اجاره بها هنوز با كمبود مواجه هستيم، كه البته معتقديم ساخت و سازهاي ما به مرحله نشستن نرسيده‌اند.
رئيس سازمان مسكن و شهرسازي خراسان جنوبي بر حركتي حساب شده و صحيح در مقوله مسكن و اجاره تاكيد كرد و افزود: نبايد به گونه‌اي عمل كنيم كه باز شاهد ركود بيش از انتظار در بازار مسكن باشيم، بلكه بايد متعادل و كنترل شده عمل كنيم.
جعفري با بيان اينكه خراسان جنوبي استاني جديدالتاسيس است و بنيه قوي براي ساخت مسكن ندارد، گفت: براي حل اين مشكل از استان‌هاي ديگر به كمك مي‌آيند، هر چند شرايط ايده‌ال و صد‌درصد مناسبي نداريم.
وي يادآور شد: هر چند با مشكل بنيه مالي ضعيف اعضا هم مواجه هستيم، اما تعاوني‌ها خيلي از خلاها را پر كرده‌اند.
رئيس سازمان مسكن و شهرسازي خراسان جنوبي اضافه كرد: اگر اعضا بتوانند آورده خود را تامين كنند و در انتخاب اعضاي هيئت مديره صلاحيت‌هاي اجرايي و توانمندي‌هاي كاري را مد‌نظر قرار دهند به طور حتم تعاوني‌ها موفق خواهند بود.
جعفري ادامه داد: ساخت و سازها را مجري ذيصلاح انجام مي‌دهد و نظارت بر پروژه نيز توسط ناظران صورت مي‌گيرد و تنها تعاوني‌ها بايد مديريت كنند و واسطه‌هايي براي ايجاد تعامل بين اعضا و مراجع نظارتي و اجرايي باشند و به مجرد اينكه به مرحله فنداسيوين برسند نيز تسهيلات ساخت به آن‌ها داده مي‌شود كه در حال حاضر پروژه يك هزار واحدي استان به اين مرحله رسيده است.
وي گفت: مديران تعاوني و اتحاديه‌هاي مسكن استان توانايي و تجربه و اشراف كاملي به عمق مسائل اجرايي خود دارند و اكنون ظرفيت خوبي در كشور فعال شده كه در صورت تداوم و عدم‌ آسيب‌پذيري در آينده شاهد ظرفيت قوي‌تري در بحث ساخت و ساز در كشور خواهيم بود.
رئيس سازمان مسكن و شهرسازي خراسان جنوبي تصريح كرد: فرهنگ اجتماعي جديدي توسط تعاوني‌ها در حال ايجاد و تقويت است و اكنون مشاوره معنوي، فرهنگي، مادي و اجرايي تعاوني‌هاي مسكن ارزش آن كمتر از مباحث اجرايي نيست.
جعفري افزود: تسهيلات زيادي با شرايط مناسب براي ساخت مسكن به صورت صنعتي و ساخت و توليد مصالح ساختماني در نظر گرفته شده و هر متقاضي احداث توليد واحد صنعتي و ساختماني كه بخواهد سرمايه‌گذاري كند 80 درصد تسهيلات مورد نياز را وام مي‌گيرد.
وي به قانون ساماندهي مسكن اشاره كرد و گفت: در اين قانون علاوه بر تسهيلات گذشته موارد جديدي پيش‌بيني شده كه مسكن و املاك را به شكل مناسب‌تري ساماندهي مي‌كند، كه ساماندهي، تعيين صلاحيت بنگاه‌هاي املاك از نظر كيفي و كمي و كنترل بازار در آن لحاظ شده است.
رئيس سازمان مسكن و شهرسازي خراسان جنوبي، مسكن را يكي از نيازهاي اساسي مردم دانست و يادآور شد: دولت براي رفع اين نياز اقداماتي انجام داده است به طوري كه در گذشته تهيه طرح جامع مسكن اجرا و مطالعاتي داشت كه حول 9 محور و 55 برنامه تدوين شد و در برخي از مراجع به تصويب رسيد و برخي هم اجرايي شد.
جعفري افزود: دولت نهم به شكل جدي و يك نهضت در ارتباط با بحث مسكن وارد شد و تقريبا مجموعه كل كشور و مجلس درگير آن شدند، به طوري كه در سال 85 قيمت مسكن شرايط خاصي را پيدا مي‌كرد و اين باعث چاره‌انديشي مسئولان نظام براي برخورد با اين مسئله شد و اقدامات اوليه در سال 86 آغاز شد.
وي ادامه داد: در سال گذشته در قالب بند د تبصره شش قانون بودجه بسته‌اي تصويب شد كه هم رويكرد حاكميتي داشت و هم با رويكرد تشويقي همراه بود و بر اين اساس تمامي فاقدان مسكن و سرپرست خانوار واجد شرايط تعيين شدند و در قالب تعاوني‌هاي مسكن و با كمك مسكن و شهرسازي قرار شد زمين به صورت اجاره 99 ساله تهيه شود.
رئيس سازمان مسكن و شهرسازي خراسان جنوبي با بيان اينكه همزمان و قبل از اين طرح‌ها نظام‌هاي مختلف تعريف شده و موارد مرتبط با طرح مسكن مهر وجود داشت، تصريح كرد: تمام متقاضيان در قالب تعاوني‌هاي مسكن و سايت ثبت نام كردند و با برنامه‌ريزي و سياست‌گذاري در سال گذشته براي اين افراد زمين پيش‌بيني شد.
رئيس سازمان مسكن و شهرسازي خراسان جنوبي زير‌بناي واحد‌هاي اين طرح را به ازاي هر واحد 75 متر برشمرد و اظهار داشت: گروه كم درآمد با در نظر گرفتن تسهيلات 15 ميليون توماني و تسهيلات يارانه‌اي در اين طرح پيش‌بيني شده بودند و در همين راستا در خراسان جنوبي در سال 86 براي 11 هزار واحد تامين زمين شد.
وي از تامين زمين علاوه بر ميزان ياد شده در طرح مسكن مهر در سال گذشته خبر داد و گفت: در مجموع با اين واگذاري‌ها و پروژه‌هاي مشاركتي و فرهنگيان بالاي 15 هزار واحد مسكوني زمين دريافت شده و در دست احداث است.
رئيس سازمان مسكن و شهرسازي خراسان جنوبي برآورد نياز‌سنجي در سال 85 در بحث مسكن شهري را بيش از 10 هزار واحد و مسكن روستايي را چهار هزار و 500 واحد كسري برشمرد و افزود: تا پايان برآورد برنامه چهارم در بخش شهري 17 هزار واحد مورد نياز بوده كه با ثبت‌نام شدگان حدود 25 هزار در بحث مسكن شهري مورد نياز است.
جعفري اضافه كرد: در بخش بنياد مسكن نيز در طول دو سال گذشته معادل همين ميزان در مسكن روستايي واگذاري تسهيلات صورت گرفته و ظرف يكي دو سال آينده مجموع ساخت و سازهايي كه از اين طريق واگذار مي‌شود حدود 40 تا50 هزار واحد است.
وي ادامه داد: علاوه بر اين وضعيت استان در بخش مسكن از نظر كيفيت افزايش نشان مي‌دهد، در صورتي كه مجموعه واحد‌هاي مسكوني شهر و روستاي استان حدود 150 هزار واحد است كه با مقاوم‌سازي اين واحد‌ها در يك پروسه سه تا چهار ساله حداقل 30 درصد ساخت و سازهاي مسكن استان از نظر كيفيت مناسب و به‌روز خواهند شد.
رئيس سازمان مسكن و شهرسازي خراسان جنوبي گفت: بخشي از افزايش قيمت‌ها جنبه رواني داشته و بخشي نيز به علت عدم تعادل در عرضه و تقاضا بوده است.
جعفري يادآور شد: براي حل اين مشكل در برخي از شهرستان‌ها بيش از نياز واگذاري زمين صورت گرفته است، به عنوان مثال در بيرجند شش هزار، قاين بيش از يك هزار، نهبندان 750 واحد، خوسف معادل جمعيت موجود شهر، سربيشه معادل هفتاد درصد واحد هاي مسكوني موجود و اسديه با شرايط خاص آن چهارصد واحد معادل يكصد درصد جمعيت آن ساخت و ساز و يا زمين واگذار شده است.
وي تصريح كرد: 512 واحد در شهر سرايان، يك هزار واحد در فردوس، 400 واحد در بشرويه، يكصد واحد در اسلاميه و در زهان، حاجي‌آباد و نيمبلوك قاين نيز 450 واحد زمين واگذار شده است.
رئيس سازمان مسكن و شهرسازي خراسان جنوبي با بيان اينكه در 19 درصد شهرهاي استان مشكل زمين نداريم، افزود: در 10 درصد باقي مانده نيز با اقدامات بنياد مسكن و توافقاتي كه با اوقاف شده زمين تامين مي‌شود.
جعفري عمده مشكل تامين زمين را در بيرجند برشمرد و گفت: بنا به دلايلي از جمله احتمال هجوم يك باره، 50 درصد متقاضيان را هنوز در بيرجند پاسخگويي نكرده‌ايم، اما امكان‌سنجي خوبي شده و تنها در اراضي پادگان بيرجند از اوايل سال 85 براي ساخت حدود 20 هزار واحد پيش‌بيني شده كه وارد محدوده شود و علاوه بر اين 45 هكتار در علي‌آباد معصوميه وارد محدوده شهر شده و از طرفي امكان‌سنجي خوبي در شمال شهر شده است.
انتهاي پيام/ر
 دوشنبه 17 تير 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فارس]
[مشاهده در: www.farsnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 465]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن