تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 21 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):سجده شكر برهرمسلمانى واجب است،با آن نمازت را كامل و پروردگارت را خشنود مى سازى و فرش...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1814905315




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

سرپرست مركز تحقيقات مخابرات ايران خبر داد: پرداخت مبلغ 45 ميليارد توماني قرارداد با دانشگاه‌ها تا پايان سال 88


واضح آرشیو وب فارسی:ايسنا: سرپرست مركز تحقيقات مخابرات ايران خبر داد: پرداخت مبلغ 45 ميليارد توماني قرارداد با دانشگاه‌ها تا پايان سال 88


خبرگزاري دانشجويان ايران - تهران
سرويس: جامعه اطلاعاتي -فناوري اطلاعات

هدف از عقد قرارداد مركز تحقيقات مخابرات ايران با دانشگاه‌ها، نياز مراكز تحقيقاتي به تعامل با دانشگاه‌ها و نيروهاي متخصص آن‌هاست كه حمايت‌هايي در قالب اين همكاري‌ها از دانشگاه‌ها انجام مي‌شود و به رشد موضوعات مختلف در ICT كمك مي‌كند.

عباس ظريفكار - سرپرست مركز تحقيقات مخابرات ايران - در گفت‌وگو با خبرنگار فن‌آوري اطلاعات خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، با بيان اين مطلب و با اشاره به انعقاد قرارداد مركز با ‌١٤ دانشگاه اظهار كرد: ‌اين قراردادها شامل چند سرفصل اصلي است از جمله حمايت از پايان‌نامه‌هاي كارشناسي ارشد و دكترا در زمينه‌ي ICT، تجهيز آزمايشگاه‌هاي اين حوزه در دانشگاه‌ها و واگذاري پروژه‌ي بنيادي كه با توجه به طرح كلان مركز تشخيص داده مي‌شود.

او ادامه داد: در اين تفاهم‌نامه حمايت از فرصت‌هاي مطالعاتي اعضاي هيات علمي و دانشجويان دكترا در حوزه‌ي ICT و حمايت از مراكز رشد نيز مطرح است و هدف از اين تفاهم‌نامه‌ها ساماندهي به مجموعه‌ي اين فعاليت‌ها است.

او ادامه داد: طي اين تفاهم‌نامه‌ها فعاليت‌هاي مركز با يك دانشگاه در ظرف مدت معيني ديده شده كه دانشگاه در اين تعامل با توجه به ميزان اعتباري كه مي‌گيرد و نيز پتانسيل‌هاي موجود خود پاسخگوي چگونگي انجام پروژه‌ها وطرح‌ها است.

وي تصريح كرد: مركز تحقيقات مخابرات ايران در سال گذشته انعقاد بالغ بر ‌٢٠ ميليارد تومان قرارداد تجهيز آزمايشگاه‌هاي تخصصي دانشگاه‌ها را در كارنامه‌ي خود دارد كه در دو سال آينده اين روند ادامه مي‌يابد تا به اهداف كلان ترسيم شده دست پيدا كنيم.

ظريفكار در توضيح نحوه‌ي پذيرش پايان‌نامه‌ها گفت: پايان‌نامه‌هايي كه مراحل تصويب را در دانشگاه‌ها طي كرده‌اند از طرف معاونت پژوهشي دانشگاه به مركز ارجاع شده و در كميته‌ي تخصصي مركز متشكل از روساي پژوهشكده‌ها و مديران گروه‌هاي پژوهشي مورد بررسي و با محورهاي تحقيقاتي مورد نياز بخش ICT مطابقت داده مي‌شوند.

او ادامه داد: آن‌هايي كه با موضوعات مورد نظر ارتباط دارند به تصويب مي‌رسند و در مورد فرصت‌هاي مطالعاتي و ديگر مقولات نيز اين فرايند طي مي‌شود و در حال حاضر‌٣٠٠ پروژه كارشناسي ارشد و دكترا براي جلب حمايت به مركز ارجاع داده شده كه همگي در قالب قراردادهايي كه اخيرا با دانشگاه‌ها امضا شده‌اند قرار مي‌گيرد.

سرپرست مركز تحقيقات مخابرات تصريح كرد: اين خدمات به صورت بلاعوض به دانشجويان و دانشگاه‌ها داده مي‌شود چراكه نتيجه‌ي آن در دو بخش خصوصي و دولتي و در نهايت در كل كشور تاثيرگذارخواهد بود.

وي درباره‌ي نحوه‌ي توزيع حمايت‌ها اظهار كرد: يك سوم از مبلغ حمايتي در نظر گرفته شده براي هر پايان نامه به دانشگاه، يك‌سوم به استاد راهنما و يك‌سوم به دانشجو اختصاص دارد. علاوه بر اين، پرداخت‌ها به صورت مرحله‌اي است و پرداخت هزينه‌ي به دانشجو زماني صورت مي‌گيرد كه از پايان‌نامه‌ دفاع كرده و تاييد شده باشد؛ بخشي از پرداخت‌ها ني به چاپ مقالات در مجلات و كنفرانس‌هاي معتبر اختصاص دارد كه بعد از وصول مستندات مبني بر انتشار پرداخت مي‌شود.

او در پاسخ به اين سوال كه ميزان بودجه‌ي تخصيص يافته براي هر پايان‌نامه چقدر است، با بيان اين كه ميزان بودجه براي دانشجويان تمام دانشگاه‌ها ثابت است گفت: براي پايان‌نامه‌هاي كارشناسي ارشد غيرفني ‌٥/٢ميليون تومان، فني ‌٣ ميليون تومان وپايان‌نامه‌هاي دكتراي غيرفني ‌٦ ميليون و فني در اين مقطع ‌٥/٧ ميليون تومان پرداخت داريم.

او اظهار كرد: هر استاد به طور هم‌زمان مي‌تواند راهنمايي دو رساله‌ي دكترا و چهار پايان‌نامه كارشناسي ارشد حمايتي را داشته باشد.

وي با اشاره به قرارداد ‌٤٥ ميليارد توماني كه مركز تحقيقات مخابرات ايران با ‌١٤ دانشگاه امضاء كرد، پرداخت اين مبلغ را تا پايان برنامه‌ي چهارم توسعه يعني پايان سال ‌٨٨ عنوان و اظهار كرد: ميزان بودجه‌ي تخصيص يافته به هر دانشگاه متناسب با تعداد اعضاي هيات علمي و تعداد دانشجويان دانشگاه است.

او همچنين اظهار كرد: در بحث واگذاري پروژه‌ي بنيادي و كاربري به دانشگاه‌ها سابقه‌ي موفقيت دانشگاه‌ها را در پروژه‌هاي مشابهي كه قبلا با مركز داشتند نيز مدنظر قرار مي‌دهيم.

وي در پايان تاكيد كرد: ادامه‌ي همكاري با دانشگاه‌ها بعد از سال ‌٨٨ قطعا به سياست‌هاي كلان مجموعه‌ي وزارتخانه و مدير وقت مركز مرتبط است اما با توجه به تجربه‌ي عملي خوبي كه در سال ‌٨٦ با هزينه‌ي ‌٢٠ ميليارد تومان به دست آورديم با ادامه‌ي آن خوش‌بين هستم.

انتهاي پيام
 يکشنبه 16 تير 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايسنا]
[مشاهده در: www.isna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 250]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن