تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 15 مهر 1403    احادیث و روایات:  
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1821242129




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

چك در مورد سپر دفاع موشكي آمريكا تصميم مي گيرد


واضح آرشیو وب فارسی:برنا نيوز: چك در مورد سپر دفاع موشكي آمريكا تصميم مي گيرد
دولت چك هفته آينده توافقنامه احداث پايگاه رادار موشكي آمريكا در خاك خود را امضا مي كند.


به گزارش سرويس بين الملل برنا به نقل از تلويزيون آلمان، "كارل شوارتزنبرگ" وزير خارجه چك در ديدار از جمهوري آذربايجان از امضاي طرح سپر دفاع موشكي آمريكا در هفته آتي خبر داد.
وي گفت تاسيسات رادار آمريكا كه براي دفاع از تهديدات موشكي از جانب شرق اروپا و خاورميانه راه اندازي مي شود، طبق برنامه احداث مي شود.

قرار است توافقنامه اجراي اين طرح در سفر هفته آينده "كاندوليزا رايس" وزير خارجه آمريكا به پراگ ميان طرفين به امضا برسد. طبق اين طرح آمريكا پايانه رادار موشكي در اين كشور ايجاد مي كند.
طبق نظرسنجي هاي اخير حدود 65 درصد از مردم جمهوري چك مخالف استقرار سيستم رادار ضد موشكي در خاك كشورشان هستند.

اين در حالي است كه بخشي از طرح سپر دفاع موشكي آمريكا با مخالفت لهستان هنوز ناكام مانده است. بنا بر اين طرح قرار بود لهستان پذيراي پايگاههاي موشكي شده و چك نيز ميزبان تاسيسات رادار شود، اما با مخالفت ورشو نيمي از اين طرح فعلا به حالت تعليق درآمده است.

دولت لهستان اعلام كرده كه نمي خواهد بخشي از يك سيستم جهاني امنيت باشد، بلكه هدف اصلي آن تامين امنيت كشورش در برابر تروريسم است.

آمريكا به دولت لهستان پيشنهاد حمايت مالي و كمك در حل بحرانهاي اقتصادي اين كشور را داده بود. با اين حال براي نخستين بار طي سالهاي اخير ورشو خواسته اين كشور را رد كرد.

به اعتقاد كارشناسان اين اقدام بدليل خودباوري نويني است كه لهستان در سايه دولت ليبرال "دونالد توسك" نخست وزير تجربه مي كند. دولت محافظه كار پيشين لهستان همواره در مقابل دولتهاي قدرتمند موضع محتاطانه اي اتخاذ كرده بود.
 يکشنبه 16 تير 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: برنا نيوز]
[مشاهده در: www.bornanews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 65]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن