تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 24 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):روزه دارى (در حكم) دهانى است كه جز به خير سخن نگويد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815688018




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

امضاي تفاهم نامه همكاري بين ايران و بلاروس


واضح آرشیو وب فارسی:واحد مرکزي خبر: امضاي تفاهم نامه همكاري بين ايران و بلاروس
به گزارش واحد مركزي خبر : در نشستي كه براي امضاي اين تفاهمنامه ها با حضور وزير علوم و گروهي از مسئولان علمي و فناوري دو كشور بعد از ظهر امروز در وزارت علوم برگزار شد، محمد مهدي زاهدي، وزير علوم، تحقيقات و فناوري، دو كشور را داراي زمينه هاي مشترك و فراوان سياسي، اقتصادي، فرهنگي و همچنين علمي و فناوري ذكر كرد و گفت: سطح همكاري هاي دو طرف به ويژه در دولت نهم به شكل چشمگيري افزايش يافته است.

وي افزود: خوشحالم كه هيئت بلاروسي در بازديدهاي خود از پژوهشگاه ها و دانشگاه هاي ما توانستند بخشي از موفقيت هاي جمهوري اسلامي ايران را در عرصه علم و فناوري ملاحظه كنند.

وزير علوم گفت دولت و نظام ما مصمم هستند در برنامه اي 20 ساله بتوانند مقام اول علم و فناوري را در منطقه داشته باشند بنابر اين سرمايه گذاري جدي و كلاني را در اين عرصه به عمل آورده اند.

زاهدي در ادامه با ابراز آمادگي كشورمان براي مبادله استاد، دانشجو و محقق و همچنين بهره برداري از امكانات آزمايشگاهي و تجهيزات گفت: هر چند ما با محدوديت هايي به واسطه فشار استكبار جهاني مواجه هستيم اما اين فشارها كوچكترين تاثيري در پيشرفت ما نداشته است بلكه ما را مصمم كرد كه گام هاي بزرگي را برداريم و قدم هاي بزرگتري را نيز برمي داريم.

وي همچنين ايران را كشوري نفت خيز ذكر كرد و افزود: نفت به اتمام مي رسد و ما بايد استفاده از انرژي هاي جايگزين را مورد توجه قرار دهيم كه يكي از آنها انرژي صلح آميز هسته اي است از اين رو ملاقات هاي متخصصان دو طرف در اين زمينه ثمر بخش است و علاوه بر اين در زمينه دانش بهره گيري از انرژي خورشيدي، پيل هاي سوختي وانرژي باد هم آماده همكاري هاي دو جانبه هستيم.

ايگور ويتوف، معاون وزير فناوري بلا روس نيز در سخنان خود، سطح فناوري ايران را بسيار بالا توصيف كرد و گفت: برخي اعضاي هيئت ما كه براي اولين بار است به ايران مي آيند متعجب شد ند و به ديدگاه جديدي درباره ايران رسيده اند.

وي افزود: زمينه هاي بسيار خوبي براي انجام همكاري هاي علمي و فناوري مشترك وجود دارد كه مي تواند در آينده منجر به توليد محصول شود.

دكتر عليرضا جهانگيريان، معاون فناوري وزير علوم نيز در باره سفر هيئت بلاروسي گفت: پيش از اين وزارت علوم اعلام كرده بود كه 13 كشور را در اولويت همكاري با كشورمان قرار داده است كه بلاروس يكي از اين كشورهاست.

وي افزود: جلساتي بين دو طرف از يك شنبه تا امروز برقرار شده است و ما شاهد تشكيل كميسيون هاي مشترك و كارگروه هاي تخصصي در حوزه هاي بهداشت، زيست فناوري، هوا فضا، ليزر و اپتيك و مواد و انرژي بوديم و همچنين مذاكراتي هم براي گسترش ارتباطات آموزشي بين دو كشور انجام شد.

جهانگيريان با اشاره به تصميم براي تشكيل جلسات از دو سال يك بار به سالي يك بار ابراز اميدواري كرد كه اين جلسه نقطه عطفي در روابط علمي و فناوري بين دو كشور بوده و بخش مهمي از توافق ها تا سال آينده عملي شود.

در اين نشست همچنين مسئولان مراكز علمي دو طرف گزارش كوتاهي از بازديدها و مذاكرات خود از جمله از انستيتو پاستور ايران، پژوهشگاه ليزر دانشگاه شهيد بهشتي و نيز سازمان انرژي اتمي و همچنين توافقات دو طرف را بيان كردند و در انتهاي نشست 3 يادداشت تفاهم در زمينه هاي مختلف علوم و فناوري از جمله، هوافضا، استفاد صلح آميز از انرژي هسته اي، ميكروالكترونيك،پزشكي و همكاري انستيو پاستور ايران و بلاروس، طراحي ماهواره هاي سنجش از راه دور و مسائل آموزشي شامل تبادل استاد، دانشجو و طرح هاي مشترك به امضاي معاون فناوري وزارت علوم ايران و وزارت فناوري بلاروس و همچنين دو تن ديگر از مسئولان دو كشور رسيد.
 چهارشنبه 12 تير 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: واحد مرکزي خبر]
[مشاهده در: www.iribnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 164]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن