تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 11 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):على پيشواى مؤمنان و ثروت پيشواى منافقان است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

قیمت فرش

خرید سی پی ارزان

خرید تجهیزات دندانپزشکی اقساطی

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1798938829




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

ورزش - يادگاري‌هاي يورو 2008


واضح آرشیو وب فارسی:ایسکانیوز: ورزش - يادگاري‌هاي يورو 2008
ورزش - يادگاري‌هاي يورو 2008

مينا شرفي: سيزدهمين دوره جام ملت‌هاي اروپا با قهرماني اسپانيا پايان يافت. اين تورنمنت هم مثل همه تورنمنت‌ها زيبايي‌ها و زشتي‌هاي خاص خودش را داشت. خوب‌ها و بدهاي اين جام در كنار موفق‌ها و ناكام‌ها يك تورنمنت هيجان‌انگيز را براي طرفداران فوتبال رقم زدند. در اينجا لحظات به‌يادماندني جام سيزدهم را مرور مي‌كنيم.

بهترين گل: (گل اشنايدر به ايتاليا)
در شرايطي كه ايتاليايي‌ها در آستانه رسيدن به گل بودند جيوواني فن برونكهورست توپ را از خط دروازه هلند بيرون كشيد و يك ضد حمله مدرن را شكل داد. در نهايت توپ دوباره به فن برونكهورست رسيد و اين بازيكن با يك سانتر توپ را به ديرك كويت رساند. كويت با ضربه سر توپ را براي وسلي اشنايدر مهيا كرد و در نهايت گل دوم هلند مقابل ايتاليا به ثمر رسيد؛ يك گل زيبا با يك ضد حمله بدون نقص و استثنايي.
بهترين دفع توپ: (جي‌جي بوفون)
جي‌جي بوفون با گرفتن ضربه پنالتي آدريان موتو اميدهاي ايتاليا را براي بقا در تورنمنت زنده نگه داشت.
بهترين مربي: (لوئيس آراگونس)
آراگونس 70 ساله در دوران مربيگري‌اش در تيم ملي اسپانيا همواره با انتقادات بسياري مواجه بود. با وجود اين تيم اين پيرمرد كهنه‌كار در جام سيزدهم بهترين بازي‌ها را از خودش به نمايش گذاشت و در نهايت هم با شايستگي كامل عنوان قهرماني را از آن خود كرد. البته از معجزه‌هاي گاس هيدينك و فاتح تريم هم در اين جام نمي‌توان به‌راحتي گذشت.
بدترين مربي: (ريموند دومنك)
فرانسه با انديشه‌هاي دومنك بدون كسب پيروزي از اين جام وداع كرد. در روز حذف فرانسه دومنك آغاز زندگي مشتركش با نامزدش استلا را اعلام كرد. به نظر مي‌رسد اين ناكامي بزرگ فرانسه به هيچ وجه براي او اهميت نداشته.
جذاب‌ترين تيم (هلند)
تيم ماركو فان‌باستن تا قبل از رويارويي با تيم گاس بزرگ تحسين همگان را برانگيخت. فوتبال شناور، مدرن و پرسرعت هلند بيش از ساير تيم‌ها هواداران فوتبال را به وجد آورد.
نااميد بزرگ (كريستيانو رونالدو)
كسي كه قرار بود ستاره جام باشد يك بازيكن معمولي لقب گرفت. شايعات مربوط به پيوستن رونالدو به رئال مادريد بيش از عملكرد او در اين جام توجهات را جلب كرد.
بهترين نقل قول
آراگونس پيش از رويارويي تيمش با تيم ملي ايتاليا گفت: «اگر گاتوزو روح تيم ملي ايتاليا باشد آنگاه من كشيش هستم.»
بهترين داور: (لوئيس ميشل)
در بازي روسيه و هلند ميشل به دنيس كولودين بازيكن روسيه كارت قرمز نشان داد اما با اشاره كمكش از اين تصميم منصرف شد. او خيلي شجاعانه كارت قرمزش را پس گرفت و با آرامش به قضاوتش ادامه داد. در اين جام شاهد داوري‌هاي بسيار خوبي بوديم، در عين حال داوران سختگيري‌هاي بيش از اندازه‌اي از خود نشان ندادند. جالب‌ترين تصميم داوري اين جام مربوط به مانوئل گونزالس بود. او يوآخيم لو و جوزف هيكرزبرگر را از روي نيمكت اخراج كرد. لو براي بازي بعدي آلمان در كنار آنگلا مركل نشست و هيچكدام احساس راحتي نمي‌كردند.
بهترين و بدترين هواداران
طرفداران اسپانيا را بايد بهترين طرفداران اين جام بدانيم. آنها كه با لباس‌هاي ماتادورها و رقصنده‌هاي فلامينگو در استاديوم‌ها به تشويق تيمشان مي‌پرداختند شايسته اين قهرماني پس از 44 سال بودند. طرفداران سوئد هم خوب بودند. طرفداران ترك هرچند پر سر و صدا و شلوغ بودند اما به بهترين شكل تيمشان را تشويق مي‌كردند. انگليسي‌ها كه تيمشان در اين جام حضور نداشت فقط به ديدن بازي‌ها مشغول بودند. بدترين طرفداران اين تورنمنت هم هواداران لهستان بودند. خشونت‌ها كه منجر به دخالت پليس مي‌شد در كنار مشكلاتي كه به‌وجود مي‌آوردند از نكات تيره اين جام بود.
بهترين واكنش (اسلاون بليچ)
او كه در ديدار مقابل تركيه تيمش را در مرحله نيمه‌نهايي مي‌ديد پس از آنكه در لحظات واپسين پيروزي را با شكست عوض كرد بهت‌زده قادر به ابراز هيچ واكنشي نبود.
آقاي مد (يوآخيم لو)
پيراهن مردانه سفيد و شلوار مشكي لو از او خوش‌تيپ‌ترين مرد جام را ساخته بود. فاتح تريم به همراه دستيار لو هم پيراهن سفيد مي‌پوشيدند اما به اندازه لو جلب توجه نمي‌كردند. بدلباس‌ترين مربي جام را هم بايد ويكتور پيتوركا بدانيم. مربي روماني با لباس رنگارنگ و ورزشي خود درست نقطه مقابل لو بود.
بزرگ‌ترين گاف رسانه‌اي جام
در جريان يكي از بازي‌هاي آلمان تلويزيون سوئيس به جاي پخش سرود ملي ژرمن‌ها، سرود نازي‌ها را پخش كرد. تماشاگران كه از اين مسئله به‌شدت متعجب شده بودند نمي‌دانستند چه كاري بايد انجام دهند. پخش اين سرود براي شصت و سه سال بود كه ممنوع شده بود. مسوولان شبكه تلويزيوني SF2 به خاطر اين مسئله رسما عذرخواهي كردند.
بهترين ميزبان (سوئيس)
مردم آرام و دوست‌داشتني سوئيس در كنار شكلات خوشمزه اين كشور در كنار شرايط بهتر براي توريست‌ها ديدن بازي‌ها در سوئيس را آسان‌تر از ديدن بازي‌هاي در اتريش كرده بودند.
بزرگ‌ترين شرمساري
قطع تصاوير در هنگام بازي آلمان – تركيه در سراسر جهان باعث شرمسازي ميزبانان مشترك يورو 2008 شد. در نيمه دوم اين بازي حساس و هيجان‌انگيز شرايط نامساعد جوي و وقوع توفان در سوئيس موجب شد تا پخش تصاوير به مدت هفت دقيقه قطع شود و مردم نتوانند گل دوم آلمان را درست و حسابي ببينند. اين اتفاق در فوتبال اروپا بي‌سابقه بوده و قرار است آلمان از ميزبان يورو به اين خاطر غرامت بگيرد.
بزرگ‌ترين توهم
ريموند دومنك پيش از ديدار روماني و هلند در اظهارنظري كودكانه گفت: «هلند تصميم‌گيرنده اين گروه خواهد بود. آنها قرار است در مقابل روماني شكست بخورند تا اين دو تيم راهي مرحله بعد شوند.» ولي ديديم كه هلند 2 بر صفر روماني را برد و فرانسه هم به ايتاليا باخت.
عجايب جام
يكي از نكات جالب اين جام در بخش رسانه‌اي حضور توريست‌ها در مكان‌هاي خاص براي رسانه‌ها بود. اين توريست‌ها كه فقط مشغول عكس انداختن بودند كار را براي خبرنگاران مشكل مي‌كردند و هيچ‌كس نمي‌توانست حرفي به آنها بزند.
نگاه كلي به جام
پرسرعت‌ترين بازيكن: ايويكا اوليچ، بازيكن كرواسي؛ او در ديدار مقابل آلمان با سرعت 76/31 كيلومتر در ساعت مي‌دويد.
بيشترين كارت زرد: تركيه، 16 كارت زرد
بيشترين كارت قرمز: فرانسه، آلمان، تركيه با يك كارت قرمز
بيشترين خطاي انجام شده توسط يك بازيكن: بالاك 18 خطا
زودهنگام‌ترين گل: مودريچ در ديدار كرواسي- اتريش در دقيقه 4
كمترين حضور يك بازيكن: كواچ از جمهوري چك با سه دقيقه حضور در جام
 سه شنبه 11 تير 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایسکانیوز]
[مشاهده در: www.iscanews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 125]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن