تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 24 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):بزرگ ترين مصيبت ها، نادانى است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815626139




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

همايش بين‌المللي باستان شناسي خليج فارس در دانشگاه دورهام انگليس


واضح آرشیو وب فارسی:ايرنا: همايش بين‌المللي باستان شناسي خليج فارس در دانشگاه دورهام انگليس
به گزارش خبرنگار ايرنا، در اين همايش دو روزه اساتيد دانشگاه و محققاني از انگليس ، ايران ، استراليا، آمريكا، ايتاليا و فرانسه شركت دارند.

حميد بقايي قائم مقام سازمان ميراث فرهنگي ، گردشگري و صنايع دستي ايران، طه هاشمي معاون اين سازمان و رييس پژوهشگاه ميراث فرهنگي ، تعدادي از اساتيد و محققان اين پژوهشگاه و همچنين اساتيدي از دانشگاه تهران در اين همايش حضور دارند كه طي روزهاي سه شنبه و چهارشنبه سخنراني ها و مقالاتي را درباره پيشينه ديرينه خليج فارس ارائه خواهند كرد.

اين همايش بين‌المللي باهمكاري مركز مطالعات ايراني دانشگاه دورهام ، موسسه مطالعات پارسي بريتانيا و سازمان ميراث فرهنگي و گردشگري جمهوري اسلامي ايران برگزار مي‌شود.

براساس برنامه كلي اعلام شده ، در اين همايش نتايج برخي كاوش‌ها و تحقيقات در قسمت‌هاي مختلف خليج فارس توسط باستان شناسان و كارشناسان دانشگاه‌هاي يورك ، لندن ، دورهام ، كمبريج و ساتهمپتون انگليس ، دانشگاه سيدني استراليا، دانشگاههاي هاروارد، پنسيلوانيا و كاليفرنياي آمريكا، دانشگاه بولونياي ايتاليا و مركز پژوهشي سي ان آر اس فرانسه مورد بررسي و تبادل نظر قرار خواهد گرفت .

با توجه به اينكه تاكنون نتايج علمي كاوش‌هاي انجام شده در حوزه كرانه و پس كرانه خليج فارس كه در دوره‌هاي مختلف تاريخي توسط باستان شناسان خارجي انجام شده ارائه نشده است ، اين همايش مي‌تواند نقطه آغاز خوبي در اين زمينه باشد.

به عقيده كارشناسان نتايجي كه از تحقيقات پژوهشگران در اين همايش ارايه مي‌شود، نشانه‌اي علمي و مستند براي سيطره تاريخ ايران و ايرانيان بر خليج هميشه فارس در تمامي دوره‌هاي تاريخي خواهد بود.

تصاوير مرتبط
 سه شنبه 11 تير 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 250]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن