تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 16 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام موسی کاظم (ع):زراعت در زمين هموار مى رويد، نه بر سنگ سخت و چنين است كه حكمت، در دل هاى متواضع...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1821298361




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

توزيع سرنگ رايگان، روند بيماري ايدز را در اصفهان ثابت نگه داشته است


واضح آرشیو وب فارسی:ايرنا: توزيع سرنگ رايگان، روند بيماري ايدز را در اصفهان ثابت نگه داشته است
دكتر"بيژن ايرج" روز دوشنبه درهمايش استاني"يافته‌هاي جديد درمان اعتياد و كاهش آسيب" در دانشگاه علوم پزشكي اصفهان افزود: اجراي اين طرح كه در سالهاي اخير با همكاري بهزيستي، نيروي انتظامي و دانشگاه علوم پزشكي به اجرا درآمده و كماكان ادامه دارد باعث شده است ايدزكه اولين عامل انتقالش "استفاده از سرنگ‌هاي مشترك" مي‌باشد كنترل شود و سير صعودي نداشته باشد.

به گزارش ايرنا، وي اظهار داشت: اين روش تا اندازه‌اي تاثيرگذار بود و برگشت سرنگ‌هاي مصرف شده بين معتادان در سال‌جاري به ‪ ۷۰‬درصد رسيده است.

وي با اشاره به اينكه آموزش معتادان و خانواده‌ها دراين زمينه نيز تاثير- گذار بوده است، گفت: ستاد مبارزه با مواد مخدر استان نيز براي بدست آوردن نتيجه بهتر در نظر دارد علاوه بر بيمه كردن معتادان، برنامه ريزي‌هائي را در زمينه اشتغال، ازدواج و ورزش معتادان داشته باشد.

ايرج با مثبت ارزيابي كردن همكاري آموزشگاهها و دانشگاه‌ها در اين زمينه افزود: هدف قرار دادن ‪ ۱۰‬درصد دانش‌آموزان راهنمائي،‪ ۴۵‬درصد دبيرستاني، ‪۷۰‬ درصددانشجوئي،‪ ۱۰‬درصد كارگري‌و‪ ۷۰‬درصد از خانواده‌هاي معتادين براي پيشگيري از سوء مصرف مواد مخدر و بيماري ايدز از برنامه اين ستاد مي‌باشد.

معاون مبارزه بامواد مخدر فرمانده نيروي انتظامي استان اصفهان نيز در اين‌نشست گفت:استان اصفهان به‌لحاظ برخورداري ازشرايط جغرافيائي، دانشگاهي، كارگري ، كارمندي و صنعتي از استان‌هايي است كه در مسير فروش و مصرف مواد مخدر در شكل و نمونه‌هاي مختلف مي‌باشد.

سرهنگ "دوستي" با بيان اينكه در سال گذشته دراين استان ‪ ۳۴‬تن مواد مخدر كشف و ضبط شد، افزود: ‪ ۳۵‬هزار نفر در اين ارتباط و ديگر جرائم مواد مخدر دستگير شدند.

اين مقام مسئول گفت: "طرح نجات"،"پاك‌سازي نقاط از اشرار و معتادين" و "ارتقا امنيت اجتماعي" كه طي آنها ‪ ۲۰۴‬باند مسلح كشف شد ، توانسته است اعتياد و مصرف مواد مخدر را كنترل و كشفيات را افزايش دهد.

دوستي، با تقدير از دانشگاه علوم پزشكي و بهزيستي در همكاري با نيروي انتظامي افزود: علاوه بر اينكه از سوي اين ارگانها ‪۲۴‬هزار نفر تحت درمان و ترك اعتياد قرار گرفتند،تشكل‌هاي غيردولتي نيز توانستند با همكاري خود هفت هزار نفر را در زمينه ترك اعتياد تحت پوشش خود داشته باشند.

وي با استناد به آمارهاي پزشكي قانوني استان اصفهان و تائيد مثبت بودن ارائه سرنگ‌هاي رايگان به‌معتادان در زمينه كاهش و كنترل بيماري ايدز گفت:
در سال‌هاي گذشته ‪ ۷۰‬درصد از متوفيان ، معتادين بودند ، اما در سال گذشته آمار متوفيان معتاد به ‪ ۲۶‬درصد كاهش يافت.

همايش يكروزه استاني "يافته‌هاي جديد درمان اعتياد و كاهش آسيب" با حضور اعضا شوراي‌مبارزه با مواد مخدر استان در دانشگاه علوم پزشكي‌اصفهان برگزار شد.

در اين نشست،سياست‌هاي كلان ستاد و سياست‌هاي بخش درمان و كاهش آسيب، نقش شوراها در هماهنگي برنامه‌ها و فعاليت ها،آشنائي با مواد مخدر روان گردان و يافته‌هاي جديد درمان اعتياد مورد بحث و بررسي قرار گرفت.
 دوشنبه 10 تير 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 155]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن