تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 28 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):هرکس نماز را سبک بشمارد ، بشفاعت ما دست نخواهد یافت.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816406384




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

گوردون براون و افزايش فشارها در آغاز سال دوم نخست وزيري انگليس


واضح آرشیو وب فارسی:ايرنا: گوردون براون و افزايش فشارها در آغاز سال دوم نخست وزيري انگليس
خبرگزاري جمهوري اسلامي (ايرنا): لندن - گوردون براون رهبر حزب حاكم كارگر و نخست وزير انگليس در آغاز سال دوم نخست وزيري خود با فشارهاي مضاعفي مواجه شده است .


براون كه روز 27 ژوئن 2007 (هفتم تير 1386) دولت را از توني بلر تحويل گرفت ، وعده داده بود علاوه بر اصلاح وضعيت حزب كارگر، به اوضاع اقتصادي كشور نيز سروسامان دهد.
نخست وزير انگليس كه حدود 10 سال وزير دارايي توني بلر بود و به مرد آهنين اقتصاد انگليس شهرت داشت اين روزها علاوه بر مواجهه با انتقادات شديد سياسي در داخل و خارج حزب ، از نظر اقتصادي نيز بشدت تحت فشار است .
اقتصاد انگليس در يك سال گذشته علاوه بر متاثر شدن از اوضاع نابسامان اقتصادي در آمريكا، با افزايش شديد قيمت سوخت و انرژي و مواد غذايي نيز مواجه بوده و هر روز اعتراضات و اعتصابات صنفي در اعتراض به وضعيت سخت اقتصادي و تورم فزاينده در گوشه و كنار اين كشور برگزار مي شود.
از سوي ديگر در داخل حزب كارگر نيز تعداد ناراضيان به دليل افول قدرت و محبوبيت حزب افزايش مي يابد و عمده ناكامي ها نيز به شخصيت ضعيف براون ، ناتواني در مديريت همه جانبه نگر، عدم برخورداري از يك شخصيت كاريزماتيك نظير توني بلر، بي توجهي مقامات دولت وي به وضعيت زندگي مردم عادي و طبقه متوسط به پايين ، نسبت داده مي شود.
حضور همزمان نظاميان اين كشور در عراق و افغانستان به تشويق آمريكا و بخصوص افزايش تلفات سربازان انگليسي در افغانستان طي هفته هاي اخير، انتقادات از سياست خارجي دولت براون را نيز افزايش داده است .
گوردون براون زماني كه در سال گذشته و در اوج انتقادات از توني بلر قدرت را در انگليس به دست گرفت از حدود 37 درصد محبوبيت برخوردار بود، اين محبوبيت به جز در يك مورد استثنايي كه به 39 درصد افزايش يافته ، همواره رو به افول بوده است .
آخرين نظرسنجي ها در خوش بينانه ترين حالت محبوبيت براون را در آغاز سال دوم نخست وزيري خود، فقط 25 درصد ارزيابي مي كنند.
بر اساس اين نظرسنجي ها حزب كارگر انگليس با اين محبوبيت اندك حدود 21 درصد از رقيب سنتي خود حزب محافظه كار عقب تر است و ادامه اين وضعيت چشم انداز اين حزب را براي باقي ماندن در قدرت و پيروزي در انتخابات پارلماني 2010 كاملا تيره و تار ترسيم مي كند.
برخي رهبران حزب كارگر و اعضاي پارلماني اين حزب معتقدند كه هرچه زودتر بايد چاره اي براي اين مشكل انديشيد و رهبري قدرتمندتر از براون را براي حزب كارگر انتخاب نمود تا شايد اين وضعيت بهبود يابد.
حزب كارگر انگليس تحت رهبري گوردون براون در ارديبهشت ماه امسال انتخابات مهم شوراهاي محلي و شهرداري لندن را به رقيب خود واگذار كرد و در حال حاضر بوريس جانسون از حزب محافظه كار، پايتخت انگليس را اداره مي كند.
اين حزب همچنين در چند انتخابات مياندوره اي اخير نيز نمايش بسيار ضعيفي داشت و نتايج را به حزب محافظه كار واگذار كرد.
حزب كارگر حتي در آخرين انتخابات مياندوره اي در شهر هنلي كه نتايج آن دقيقا در سالروز نخست وزيري براون اعلام شد، نه تنها موفق نشد، بلكه نامزد اين حزب بطور تعجب برانگيزي در رتبه پنجم و در پشت سر نامزدهاي محافظه كار، ليبرال دموكرات ، سبزها و حزب افراطي ملي گراي بريتانيا قرار گرفت .
به دنبال نمايش ضعيف حزب كارگر در عرصه هاي مختلف ، ديويد كامرون رهبر حزب محافظه كار انگليس كه اين روزها خود را در قد و قواره نخست وزير آينده اين كشور مي بيند، چندبار خواستار برگزاري انتخابات زودهنگام پارلماني شده است .
وي تاكيد دارد كه مردم انگليس اعتماد خود را به حزب كارگر از دست داده اند و از برنامه ها و سياست هاي اين حزب قانع نمي شوند بنابراين به خاطر احترام به خواست مردم بايد انتخابات زودهنگام برگزار شود.
از سوي ديگر لرد لوي عضو مجلس اعيان و از حاميان نزديك براون و مسئول سابق جمع آوري كمك براي حزب كارگر روز يكشنبه گفت : حزب كارگر تحت رهبري براون در وضعيت خوبي به سر نمي برد.
وي با اظهارتاسف از نتايج ضعيف حزب كارگر در انتخابات اخير مياندوره اي تاكيد كرد: رهبران حزب كارگر اگر موفقيت اين حزب را در انتخابات آتي مي خواهند بايد بطور جدي موضوع رهبري حزب را مورد بحث و بررسي قرار دهند و تصميم درستي در اين زمينه بگيرند.
در همين حال به دنبال استعفاي اجباري خانم وندي الكساندر رهبر حزب كارگر اسكاتلند و متحد نزديك براون در روز شنبه ، مشكلات جديدي را بويژه در زمينه حذب كمك هاي مالي مردمي براي حزب كارگر ايجاد كرده است .
خانم الكساندر به دليل سوءاستفاده هاي مالي و عدم ثبت شفاف كمك هاي مالي حزب كارگر از سوي كميسيون استانداردهاي مجلس محلي اسكاتلند محكوم و مجبور به استعفا از رهبري حزب شد.
به دنبال اين حادثه روز يكشنبه اعلام شد: بسياري از كمك كنندگان به حزب كارگر كمك هاي خود را به اين حزب به حالت تعليق درآورده اند.
به نوشته ساندي تايمز، برخي از اين كمك كننده هاي ناراضي كه بسيار هم ثروتمند و از حاميان اصلي مالي حزب كارگر هستند، معتقدند كه گوردون براون نتوانسته است اين حزب را در عرصه هاي مختلف از جمله در زمينه شفافيت مالي بخوبي رهبري كند.
سر موريس هاتر يكي از سرمايه داران حامي حزب كارگر معتقد است كه امروز زمان انجام تغييراتي در رهبري حزب است .
وي كه از سال 2001 تاكنون 176 هزار پوند(بيش از 350 هزار دلار) به حزب كارگر كمك كرده است مي گويد: براون شخصيت كاريزماتيك لازم را براي نخست وزيري ندارد. او يك مرد شماره 2 بسيار خوب بوده ، ولي هرگز نمي تواند يك شماره 1 واقعي باشد.
سر كريستوفر اونداتي ديگر ميلياردري كه تاكنون بيش از سه ميليون دلار به حزب كارگر كمك كرده ، با اشاره به تخلفات مالي در حزب كارگر اسكاتلند گفت : براون و حزبش با عدم شفافيت راه خطرناكي را در پيش گرفته اند.
به عقيده كارشناسان افزايش فشارهاي درون حزبي و برون حزبي عليه گوردون براون طي روزهاي اخير نشان مي دهد كه سال دوم نخست وزيري وي سال بسيار سختي خواهد بود.
اين كارشناسان مي گويند با وضعيت فعلي بعيد نيست كه سال دوم نخست وزيري براون حتي ناتمام بماند و فرد ديگري براي هدايت حزب و كشور جايگزين وي شود، هرچند كه حزب كارگر اين روزها از شخصيت ممتازي كه توافق عمومي در مورد وي قطعي باشد، برخوردار نيست .
اروپام **345
اروپام **345
 يکشنبه 9 تير 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 165]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن