تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 13 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):آگاه باشيد كه دانش آينده، اخبار گذشته و درمان دردهايتان و نظم ميان شما در قرآن است. ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820537182




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

اظهارات مك كين يا اوباما درباره خروج نيروها از عراق تبليغاتي است


واضح آرشیو وب فارسی:فارس: اظهارات مك كين يا اوباما درباره خروج نيروها از عراق تبليغاتي است
خبرگزاري فارس: نبايد تصور كرد مك كين در صورت پيروزي در انتخابات رياست جمهوري آمريكا جنگ عراق را ادامه مي دهد و باراك اوباما نيروهاي آمريكايي را از عراق خارج مي سازد، اظهارات ضد جنگ اوباما بخشي از مبارزات انتخاباتي اوست.
به گزارش فارس به نقل از روزنامه «نيزاويسيمايا گازيه تا»، مبارزات انتخاباتي آمريكا كه مدتها به رويارويي شخصي بين باراك اوباما و هيلاري كلينتون سپري گشت، باعث شد تا برخورد نامزدهاي دموكرات و جمهوري خواه نسبت به مهمترين مشكل سياست خارجي اين كشور، يعني جنگ عراق در درجه دوم اهميت قرار بگيرد. اين در حالي است كه جورج بوش، رئيس جمهوري فعلي آمريكا حل اين مشكل را براي جانشين خود گذاشته است.
در نگاه اول همه چيز به نظر مشخص است: جان مك كين جنگ عراق را تا به آخر ادامه خواهد داد و باراك اوباما در كوتاه ترين زمان ممكن نيروهاي آمريكايي را از عراق خارج خواهد ساخت. ولي با دقت در جزييات متوجه مي شويم كه مسئله به اين سادگي نيست.
به نوشته اين روزنامه، اوباما، دقيقا مانند كلينتون، از همان ابتدا از مسئله عراق را صرفا براي حمله به دولت بوش و رقيبش از حزب جمهوري خواه استفاده كرد، ولي از طرحهاي خود براي توقف جنگ صحبت زيادي نمي كند.
اوباما قول داده است ظرف 16 ماه تمامي نيروهاي نظامي آمريكا را از عراق خارج سازد. وي در عين حال اظهارداشته كه پس از خروج نظاميان اين كشور براي مقابله با تروريسم، دفاع از شهروندان آمريكايي و آموزش ارتش عراق در اين كشور باقي خواهند ماند و حتي گفته كه در صورت تشديد خشونتها، خارج ساختن نيروها توقف خواهد شد.
در نتيجه وي دو مسئله را همچنان بي جواب باقي گذاشته است: اينكه زمان بازگشت بخش اعظم نيروهاي آمريكايي به كشور چقدر طول خواهد كشيد و چه تعداد از اين نيروها در عراق باقي مي مانند.
البته اين واقعيتي است كه باراك اوباما تنها نامزد پست رياست جمهوري بود كه از همان ابتدا مخالف جنگ بود. ولي در سال 2004 زماني كه آمريكا در عراق موفقيتهايي داشت، وي مواضع خود را كمي اصلاح كرده و به ديدگاههاي دولت بوش نزديك شده بود. وي حتي گفته بود ايالات متحده بايد در عراق باقي بماند تا به موفقيت دست يابد.
«نيزاويسيمايا گازيه تا» مي افزايد، در حقيقت اظهارات ضد جنگ اوباما و كلينتون تا حد زيادي بخشي از مبارزات انتخاباتي آنها بشمار مي رفت. اين مسئله در تاريخ آمريكا نيز سابقه داشته است، در زمان جنگ ويتنام يكي از نامزدهاي انتخابات رياست جمهوري رقيب خود را به نظامي گري بيش از اندازه متهم كرد ولي زماني كه خود به قدرت رسيد، فعالانه شروع به استفاده از توان نظامي آمريكا براي حل و فصل مشكلات سياست خارجي اين كشور نمود.
يك مسئله را بطور دقيق مي توان گفت و آن اينكه نيروهاي نظامي آمريكا براي سالها در عراق باقي خواهند ماند و هر يك از نامزدها به پست رياست جمهوري برسد، تغييري در اين مسئله بوجود نخواهد آمد. احتمالا در صورت پيروزي اوباما، تعداد نيروهاي نظامي آمريكايي تا حدودي كاهش يابد، ولي تعداد آنها بهر حال به 60 الي 70 هزار نفر خواهد رسيد. در حال حاضر مسئله اصلي براي سياستمداران آمريكايي اين نيست كه چگونه از عراق خارج شوند، بلكه آن است كه چگونه تلفات خود چه از لحاظ مادي و چه نيروي انساني را كاهش دهند.
انتهاي پيام/.
 يکشنبه 9 تير 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فارس]
[مشاهده در: www.farsnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 224]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن