تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 31 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):بهشت را درى است كه ريّان ناميده مى شود از آن در، جز روزه داران وارد نشوند.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

آراد برندینگ

سایبان ماشین

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ووچر پرفکت مانی

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

ثبت نام کلاسینو

خرید نهال سیب سبز

خرید اقساطی خودرو

امداد خودرو ارومیه

ایمپلنت دندان سعادت آباد

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

الکترود استیل

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1807302827




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

جعفري‌جلوه: «خانه سينما»، خانه‌اي براي «اداي تكليف‌» است


واضح آرشیو وب فارسی:فارس: جعفري‌جلوه: «خانه سينما»، خانه‌اي براي «اداي تكليف‌» است
خبرگزاري فارس: «معاون امور سينمايي» گفت: «خانه سينما» هم خانه‌اي براي استيفاي حق و دفاع از حقوق صنفي ، حقوق فردي و حقوق جمعي است و هم خانه‌اي براي اداي تكليف، براي اعتلاي فردي و جمعي اين سرزمين، ملت و آئين.


به گزارش خبرگزاري فارس، متن كامل سخنان «محمدرضا جعفري جلوه» معاون امور سينمايي و سمعي‌بصري وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي، در مراسم گشايش «خانه سينما»ي شماره 2 در اختيار فارس قرار گرفت.
بنا بر اين گزارش، معاون امور سينمايي وزارت فرهنگي و ارشاد اسلامي، سخنان خود را با اشاره به سالروز ولادت حضرت فاطمه زهرا(س) آغاز كرد و گفت: ولادت با سعادت عالي‌ترين نماد و الگوي زن و زندگي، حضرت فاطمه زهرا (س) است كه هر چه هست از اوست، ناب ترين و وي‍ژه ترين فرهنگ ، فرهنگ فاطمي است كه جهان نيازمند و تشنه كام اين فرهنگ و اين رويه و اين روال و نگاه است و به جاست كه در اينجا به سينماگران عزيز عرض كنم كه انسان و جهان تشنه را با تبلور جدي تر فرهنگ انسان ساز، تاريخ ساز و تمدن‌ساز فاطمي در سينماي اين سرزمين دريابيم كه اين تكليفي است قطعي بر عهده ما و شما ، سينماي خانواده گرا ، شريف ، فضيلت‌پرور و اصيل ايراني و اسلامي را جسورانه و صميمانه بيش از پيش، بدون هيچ باك و بيمي از اين و آن ان شاالله رقم زنيم.
وي در ادامه افزود: اما اينجا، خانه شماره دو سينما، كه به همت مديريت عزيز اين دوره از خانه ، حمايت معاونت سينمايي و محبت شهردار محترم تهران فراهم شد،با همان رويكردهاي ظريفي كه جناب ميركريمي اشاره كردند بنده هم اضافه و تاكيد مي كنم كه «خانه سينما» خانه‌اي است هم براي استيفاي حق و دفاع از حقوق صنفي ، حقوق فردي و حقوق جمعي و هم خانه‌اي است براي اداي تكليف. فضايي است صنفي در برگيرنده سينماگران كشور براي فراهم آمدن به منظور شناخت بهتر از تكاليف جمعي كه براي اعتلاي فردي و جمعي اين سرزمين، اين ملت و اين آيين مطرح است.
جعفري‌جلوه تصريح كرد:خانه خانه‌اي است هم براي استيفاي حق و هم براي اداي تكليف كه به حمد الله در اين دوره از مديريت تشكيلات و فعاليت صنفي سينماي ايران ، در كنار توفيقات بسياري ديگر به آن دست يافتيم. دوره موفقي بود. كه به واقع از آن بايد به عنوان يك دوره موثر ياد كنيم. دو سال قبل در چنين ايامي فضا فضائي نااميد كننده ، يأس آلود ، پرچالش و بيش و كم پرخاشگرانه‌اي بود و تعارضات و كشمكش‌هاي بيهوده درفضاي صنفي بالا گرفته بود و خانه سينما دچار ركود و پريشاني بود ولي با همت جمعي اهالي سينما و تدابير مديريت سينماي كشور كه فعاليت‌هاي صنفي را پرشورتر، جدي‌تر و «خانه سينما» را خانه‌اي مقبول و كارآمد مي‌خواست، اين دوره از مديريت خانه سينما رقم خورد و دستاورد اين تلاقي در عزم مديريتي و عزم جمعي سينماگران را در توفيقات اين هيات مديره و مديريت عامل مي‌بينيم.
وي با اشاره به پيشرفت‌هاي مديريتي خانه سينما در دوره فعاليت ميركريمي گفت:در اين دوره شئون و حقوق فردي بيشتري از سينماگران رعايت و محقق شد، امور بيمه، امور تامين اجتماعي و مقولات ديگري از اين دست بسيار جدي‌تر، پيگيرانه‌تر و كارآمدتر از گذشته ساماندهي شد. در اين دوره حتي خدمات فرهنگي متناسبي ارائه شد و همينطور فراهم شدن زير ساخت هاي متناسب براي فعاليت صنفي، كه در جنبه سخت افزاري فضايي مناسب مي خواست مثل همين ساختمان و در جنبه نرم افزاري نگاهي كه مديريت آن را تعريف كرده و آن را نهادينه كرد. ايجاد يك فضا براي پ‍ژوهش ، براي تحقيق و مطالعه در عرصه هاي مختلف و متنوع نياز هاي فني و فرهنگي سينماگران و نيز شناخت بهتر نيازهاي عمومي ، ملي و حياتي كشور . بعنوان مثال مطالعه بازخورد و مسير و روند پيام.يعني نتيجه حاصل از پيام.
جلوه در ادامه افزود:ترديدي نداريم كه محصولات سينمايي و سمعي و بصري كشور از باب اينكه سينما يك هنر رسانه بسيار موثر ، مقتدر و كارآمد است پيامي است براي ايجاد افكار و رفتار، تعقيب اين پيام، جست و جوي سرنوشت اين پيام،رصد تأثيرات مثبت و منفي اين پيام و تلاش براي شكل‌گيري بهتر اين پيام از اموري است كه هم بر عهده مديريت سينماي كشور است و هم بر عهده اهالي سينما و تشكيلات صنفي خانه سينما كه بحمد‌الله در وجه نرم‌افزاري اين ايده در فعاليت‌ها و خدمات فرهنگي كه در خانه سينما انجام شد و در ايجاد يك پژوهشكده و مكمل‌هايي از اين دست متبلور شده است، همان برنامه‌اي كه مديريت خانه براي خانه شماره 2 سينما به‌عنوان مركزي براي پژوهش و فعاليت‌هاي فرهنگي صنوف بر شمردند. رويكردي براي اداي تكليف سينما و سينماگران در قبال فرهنگ و هويت ملي ، اخلاق اجتماعي و توسعه مادي و معنوي كشور و ترديدي نداريم بعد از اين در همه اين وجوه بهتر و مناسب‌تر از آنچه تا امروز اتفاق افتاده ، اتفاق خواهد افتاد كه اين تازه آغاز راه است.
وي در اين مراسم اظهار داشت: من تشكر ويژه‌اي مي‌كنم از اين جمع خوبي كه با هياهوي كم با عزم جزم با نگاه به منافع جمعي و مصالح ملي خانه سينما را در اين دوره كه دوره حساسي از فعاليت هاي سينمايي كشور بود مديريت كردند تك تك اعضاي هيات مديره به وي‍ژه مديريت عامل و رييس هيات مديره جناب آقاي ميركريمي كه خاطره خوشي را از خود براي سينماي ايران بر جا گذاشتند و قطعآ، اين رويه و اين نگاه در مسير آينده مورد توجه و عنايت همه كساني كه در اين عرصه حضور خواهند داشت، خواهد بود تبريك ويژه مي گويم به اين عزيزان هم در اين شب وهم به لحاظ اين توفيقات و هم براي اين سنگ بنايي كه در تعامل و همگرايي با نهادهاي مسئول درعرصه فرهنگ و مديريت سينماي كشور گذاشتند ؛ هماهنگ و پاسخگو به طيف وسيعي از سينماگران كه از سلايق مختلفي برخوردارند و در عين اين سلائق مختلف مي‌بايست همگرا و در جمع، باهم به سوي اهداف عاليه كشور حركت كنند.
معاونت سينمايي وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي با اشاره به تاليف كتابي در زمينه سينماي ملي گفت: اشاره مي‌كنم در همين دوره سپري شده و در همين يكي دو سالي كه گذشت و در راستاي رابطه متقابل حق و تكليف مديريت سينماي كشور نگاهي جدي تر به تبيين نقش هاي همه كساني داشت كه از سينماي ايران انتفاعي را طلب مي كنند و همه كساني كه از سينما ذي نفع هستند و مطالباتي دارند و كوشيد رابطه بين ذي‌نفعان و دي‌نقشان را در سينماي ايران به زعم خود بفهمد و به ميزان بضاعت خود بشناسد و آن را بنگارد و به عنوان يك سند مقدماتي ارائه دهد، در كتابي به نام «طرحي براي اكنون» كه داعيه اين را دارد كه كوششي است در جهت بيان وظايف و تكاليف همه مطالبه كنندگان از سينماي ايران.
جعفري جلوه ادامه داد: دستگاه‌هاي مختلفي در كشور، سينما را در خدمت اهدافي مي‌خواهند كه آن را اهداف عاليه براي منافع بخشي و مصالح ملي مي شمارند عرصه دين و اخلاق ، فرهنگ و آموزش و پرورش ، علم و فناوري ، عرصه صنعت، كشاورزي و تجارت ، عرصه اقتصاد، عرصه سياست همه عرصه هايي كه وجوه مختلف فعاليت هاي كشور را رقم مي زنند و براي توسعه و پيشرفت همه جانبه كشور به عنوان موثرين و عوامل اصلي شناخته مي شوند، اين ها هنر و رسانه را در خدمت اهداف عالي خود تا يك چشم انداز تعيين شده مي خواهند و از آن جا كه سينما يك هنر صنعت رسانه تواناست ترديدي نيست كه در اين زمينه نقش هايي دارد. به خاطر داريم كه در دو سال پيش در ديداري تاريخي كه سينماگران كشور با مقام معظم رهبري داشتند ايشان به اين نسبت ويژه و حياتي اشاره اي عميق داشتند و سهم مهمي از پيشرفت و توسعه كشور را بر عهده كساني برشمردند كه در عرصه فكرسازي و فرهنگ سازي و خلق آثار فرهنگي و هنري مسئولند و مشغولند، فرمودند كليد پيشرفت كشور به ميزان زيادي به دست شما سينماگران است ؛ پس چنين خواست و انتظاراتي از سوي دستگاه‌هاي مختلف كشور از سينما قابل درك و پذيرفتني است ، اما قطعا اين انتظار بايد انتظار متيني باشد همانگونه كه آن بزرگوار اشاره داشتند اين انتظار، انتظار متقابلي است يعني در كنار يا همزمان با مطالباتي كه اهالي سياست و مديريت و مسئولان موثر كشور از سينما دارند و نيز كساني كه در عرصه فرهنگ سازي متولي امر دين، امر فرهنگ و آموزش و تعليم و تربيت هستند. سينما نيز بر گردن ايشان حقوقي دارد و آنان نيز تكاليف و وظايفي را در قبال هنرمندان و سينماگران كشور دارند. اشاره ظريفي داشتند كه اول بايد اين اداي تكليف صورت گيرد ، در كتاب طرحي براي اكنون ما كوشيده ايم كه وظايف همه دستگاه هاي مرتبط با سينما را به ميزان شناخت و بضاعت خود برشماريم.
وي افزود:در فعاليت هاي مهم و محوري آموزش و تربيت نيروي انساني ، توليد آثار، فراهم ساختن فضاي مناسب نمايش ، تضمين و تحكيم نسبت تماشاگران ، مخاطبان و بهره گيران و مصرف كننده گان از سينما به طرق مختلف ، اين اثر و اين كتاب كه به همت اين دوره از مديريت سينماي كشور و تلاش جمعي همكاران ما در معاونت سينمايي نگاشته شده است امروز و در اين مقطع چاپ شده و در اختيار عزيزان است. بنا داريم براي اصلي ترين عناصر درگير چه در جمع خانواده سينما و چه براي همه نهادهاي مسئول ارسال كنيم ان شاء ا.. . تقديم شما عزيزان خواهد شد. بسيار خرسند مي شوم كه ديدگاه هاي شما و نظرات تكميلي و تصحيحي شما به ما بازتابانده شود كه ماحصل اين تعامل قطعا تدوين يك سند مستحكم ، جدي تر و كاربردي تر براي فردا خواهد بود . چشم انداز ما تدوين قانون ملي سينماست در همين كتاب هم به آن اشاره شده است.
معاون امور سينمايي اظهار داشت: منظور از قانون ملي سينما يعني تبديل شدن نفع‌ها و نقش‌ها و حقوق و تكاليف به قانون الزام آور براي همه دستگاه ها و نهادها در آنچه كه مي بايد در عرصه سترگ و بزرگ سينماي كشور انجام دهند. اميدوارم از تعامل دو سويه‌اي كه فيمابين ما و شما حاصل مي‌گردد بهتر و بيشتر .... به اين سو حركت كنيم و بتوانيم از نتايج عالي‌تري برخوردار شويم.
انتهاي پيام/
 يکشنبه 9 تير 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فارس]
[مشاهده در: www.farsnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 245]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن