تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 28 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):به کوچکی گناه نگاه نکنید بلکه به چیزی [نافرمانی خدا] که برآن جرات یافته اید بنگ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816420824




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

وزير جهاد كشاورزي: *طرح جامع آبخيزداري تدوين شد *بيمه كشاورزان در صورت تصويب به 300 ميليارد ‌تومان افزايش مي‌يابد


واضح آرشیو وب فارسی:ايسنا: وزير جهاد كشاورزي: *طرح جامع آبخيزداري تدوين شد *بيمه كشاورزان در صورت تصويب به 300 ميليارد ‌تومان افزايش مي‌يابد


خبرگزاري دانشجويان ايران - اردبيل
سرويس: كشاورزي و دامپروري

وزير كشاورزي با حضور در استان اردبيل ضمن بازديد از برخي از اراضي و طرح‌هاي كشاورزي منطقه از نزديك در جريان مشكلات و مسائل كشاورزان قرار گرفت.

به گزارش خبرنگار خبرگزاري دانشجويان ايران(ايسنا)، مهندس محمدرضا اسكندري در بازديد از شهرستان مشگين شهر در ديدار با جمعي از كشاورزان كه زمين‌هاي زارعي آن‌ها دچار خشكسالي يا سرمازدگي شده بود از ارايه تسهيلات دولت به ميزان سه ميليون تومان براي هر زارع خبر داد.

وي گفت: يك ميليون و 400 هزار تومان اين ميزان تسهيلات به صورت وام بلاعوض و يك ميليون و 400 هزار تومان به صورت وام پرداختي و مابقي به صورت آورده هر كشاورز تامين خواهد شد تا سيستم آبياري قطره‌اي در مزارع كشاورزي توسعه يابد.

اسكندري افزود:‌ در صورت استفاده كشاورزان منطقه از اين تسهيلات يك سوم اراضي تامين آب خواهد شد.

وزير كشاورزي همچنين گفت: مجموع خسارت وارده بر اثر خشكسالي و سرمازدگي محصولات زراعي در سطح استان‌هاي كشور 10 هزار ميليارد تومان برآورد شده است.

اسكندري خاطرنشان كرد: اين ميزان خسارت وارده تنها براي محصولات كشاورزي برآورد شده بود، در حالي كه در بخش باغات خود درختان خسارت ديدند كه ميزان خسارت وارده به آن‌ها هنوز در محاسبات نيامده است.

وي با بيان اينكه دولت در بودجه سال 87 اعتباراتي را براي حوادث پيش‌بيني نشده در نظر گرفته است، ‌گفت: در بودجه‌اي در بهمن سال به تصويب رسيد يك درصد كل اعتبارات عمراني به ميزان 750 ميليارد تومان به بخش ستاد حودث غير مترقبه اختصاص يافت كه در ابتداي سال 87دولت 480 ميليارد تومان از اين بودجه را براي جبران خسارت خشكسالي اختصاص داد.

وزير جهاد كشاورزي ادامه داد:‌ به دليل اينكه در ماه‌هاي اسفند و فروردين خشكسالي در برخي از استان‌ها اتفاق افتاده بود و در مناطق سردسير كشور خشكسالي وجود نداشت ميزان 250 ميليارد ريال از اين اعتبار در اختيار 14 استان كشور قرار گرفت.

وي ادامه داد:‌ اعتبار در نظر گرفته شده در اين لايحه 4500 ميليارد تومان است كه براي اينكه بهتر بتوان پاسخگوي مردم شد، نياز است اين اعتبار به هفت هزار ريال افزايش يابد.

وزير جهاد كشاورزي از تدوين طرح جامع آبخيزداري خبر داد و گفت:‌ براي اجراي اين طرح نيز يك هزار ميليارد تومان اعتبار نياز است. براي اينكه بتوان به طور جامع با پديده خشكسالي مقابله كرد ضروري است لايحه‌ي جديدي به مجلس داده شود كه كليات اين طرح با 450 ميليارد تومان پيش‌بيني اعتبار تدوين شده كه پيشنهاد كرديم جهت اجراي كارهايي از قبيل آبياري تحت فشار احياي لايروبي قنوات و توسعه‌ي كشت گلخانه‌اي اين اعتبار به يك هزار و 500 ميليارد تومان افزايش يابد تا بتوان توليد را در بخش كشاورزي ادامه داد.

اسكندري تاكيد كرد:‌ از لحاظ خشكسالي استان‌هاي كشور به دو قسمت تقسيم شده‌اند؛ آن‌هايي كه ميزان بارندگي سال جاري نسبت به سال گذشته 50 درصد كاهش يافته و ديگري استان‌هايي كه 35 درصد كاهش بارندگي داشتند و در اين ميان استان اردبيل جزو گروه دوم محسوب مي‌شود. ولي اين استان از لحاظ خسارت وارده بر اثر سرمازدگي جزو استان‌هاي درجه اول كشور است.

وي افزود: تاكنون اعتباراتي براي استان‌هاي خسارت ديده از خشكسالي تخصيص يافته ولي در طرح جامع مقابله با خشكسالي كه طرحي سه ساله، اقداماتي خاصي در نظر گرفته شده است. امسال نخستين سال اجراي اين طرح خواهد بود‌ كه اعتباراتي از محل تملك دارايي به ميزان چهار هزار و 400 ميليارد تومان و نيز تحصيلات بانكي نزديك به دو هزار ميليارد تومان در نظر گرفته شده است.

وزير جهاد كشاورزي در پايان از افزايش سقف بيمه كشاورزي در سال 84 به بعد خبر داد و افزود: اين سقف از 50 ميليارد تومان به سال 84،‌ به 230 ميليارد تومان در سال جاري رسيده است كه نسبت به خسارات وارده اين رقم پايين است و براي حل اين مشكل طرح جامعي در لايحه ارايه شده به مجلس در دستور كار داريم كه بيمه كشاورزان به 300 ميليارد ‌تومان افزايش يابد.

انتهاي پيام
 شنبه 8 تير 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايسنا]
[مشاهده در: www.isna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 180]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن