تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 23 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام رضا (ع):هر کس ماه رمضان یک آیه از کتاب خدا را قرائت کند مثل اینست که درماههاى دیگر تمام قر...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

آراد برندینگ

سایبان ماشین

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ووچر پرفکت مانی

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

ثبت نام کلاسینو

خرید نهال سیب سبز

خرید اقساطی خودرو

امداد خودرو ارومیه

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1806431276




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

نقد مثبت ورايتي و استقبال از «به‌همين سادگي» در جشنواره مسكو


واضح آرشیو وب فارسی:فارس: نقد مثبت ورايتي و استقبال از «به‌همين سادگي» در جشنواره مسكو
خبرگزاري فارس: فيلم به همين سادگي ساخته رضا مير كريمي ،در نخستين نمايش خوددرجشنواره بين المللي فيلم مسكو ، با استقبال تماشاگران وصاحب نظران سينمايي مواجه شد.


به گزارش خبرگزاري فارس، فيلم «به همين سادگي» پنج شنبه شب، نخستين نمايش خودرا در جشنواره فيلم مسكو داشت و امروز وفردا نيز در دونوبت دراين جشنواره به نمايش در خواهد آمد.
بنا بر اين گزارش، امسال در بخش رقابتي جشنواره فيلم مسكو 16 فيلم حضور دارند كه هيأت داوراني از اتريش، روسيه، انگليس و شيلي فيلم‌هاي برتر را هشتم تيرماه اعلام خواهند كرد. امسال 200 فيلم از پنج‌قاره جهان در اين رويداد سينمايي به نمايش درخواهند آمد.
همچنين آليسا سايمون منتقد نشريه ورايتي با انتشار مطلبي پيش‌بيني كرد: فيلم «به همين سادگي» پس از افتتاحيه بين‌المللي در جشنواره مسكو در ماه ژوئن در جشنواره‌ها سفرهايي دور و درازتر در پيش داشته باشد.
«آليسا سايمون» درباره «به همين سادگي» نوشته است: «به همين سادگي» با ارائه پرتره‌اي ظريف از يك بانوي خانه‌دار مذهبي در زمان افسرده حالي، در مقام تصوير واقعگرايانه نادري از زني از طبقه متوسط نقطه عطفي را در سينماي امروز ايران رقم مي‌زند.
اين درام آرام و مشاهده‌گر از «رضا ميركريمي» پيشرو (زير نور ماه) كه قرينه‌اي ايراني براي «خاطرات يك بانوي خانه‌دار ديوانه»(فيلمي به كارگرداني فرانك پري / محصول آمريكا - سال 1970 / نامزد اسكار بهترين بازيگر زن براي كري اسنادگرس) محسوب مي‌شود، جوايز بهترين فيلم، فيلمنامه و بازيگر زن را از بخش مسابقه ملي جشنواره فجر به چنگ آورد. گرچه ممكن است اين فيلم تاثيري شگرف‌تر بر بينندگان داخلي داشته باشد، محصولي با كيفيت براي بازار جشنواره ها را عرضه مي‌كند و مي‌بايست پس از افتتاحيه بين‌المللي در جشنواره مسكو در ماه ژوئن در جشنواره‌ها سفرهايي دور و درازتر در پيش داشته باشد.
در ادامه اين نقد مي‌خوانيم: قهرمان فيلم كه همه از او سوءاستفاده مي‌كنند، طاهره (هنگامه قاضياني) نام دارد و دردي دارد مشترك با زنان ايراني و در حقيقت جهاني از هر طبقه اجتماعي: او آنقدر از روال زندگي يكنواخت و طاقت فرسايي كه بر محور شوهرش، بچه‌هايش و خانه‌اش بنا شده، رنج مي‌برد كه خود را از ياد مي‌برد و در چنگال افسردگي گرفتار مي‌شود. شوهرش كه غرق امور شخصي خويش است، مهندسي است با مشغله‌هاي فراوان - آنچنان كه به خودش زحمتي نمي‌دهد تا به زنش بگويد رمز حساب بانكي مشترك شان را تغيير داده است. دو فرزندش كه تربيتي مادي‌گرايانه دارند، دختري 8 ساله و پسري شش ساله هستند كه به شكل دردآوري قدر زحمات او براي پخت و پز، نظافت و تربيت‌شان را نمي‌دانند.
در اين مطلب آمده است: فيلم كه به زيبايي در نماهاي نزديك و نيمه نزديك فيلمبرداري شده، يك روز اندوه‌بار زمستاني در زندگي طاهره را به تصوير مي‌كشد: پختن غذا، شستن لباس‌ها، خريد، بردن پسر به كلاس زبان. زمان اندكي كه كارش سبك تر است هم به شكل مداوم توسط ديگران اشغال مي‌شود - از همسايه‌هايي كه از ذات خوب و وسايل‌اش استفاده مي‌كنند تا يك سوسك كه بايد براي ساكت كردن جيغ‌هاي بچه‌هايش بكشد. اشاراتي كوچك (چمدان بسته شده، تماس هاي تلفني نوميدانه با دفتر يك روحاني براي استخاره) نمايانگر آن است كه او نقشه‌اي در سر دارد تا در اين روز تغييري را سبب شود، اما انگار كه شرايط در برابر او دست به دست هم داده‌اند. تنها مايه تسكين او همان لحظات معدود شعر سرودن، در راه دوستي را تصادفي ملاقات كردن و مردي سن و سالدارتر را از پشت پنجره آشپزخانه توصيه دادن است.
در ادامه مي‌خوانيم: فيلمنامه با ظرافت ميركريمي و شادمهر راستين و بازي فوق العاده پر احساس قاضياني به نحوي دردناك مشخص مي كند كه طاهره تا چه حدي در مرز فروپاشي است. او وقتي جواني - يعني زماني كه زندگي سهل تر به نظر مي رسيد - را به ياد مي‌آورد، از هميشه سرزنده‌تر به نظر مي‌رسد. پايان پرابهام فيلم تاويل‌هايي متفاوت را بر مي‌تابد. مجموعه‌اي فوق‌العاده دقيق از تمهيدات فني دركي كامل از احساسات دروني طاهره را موجب مي‌شود.
در اين مطلب مي‌خوانيم: براي آن كه فيلم در كشورهاي غربي فهميده شود، توضيحي لازم است تا مفهوم استخاره را روشن سازد - همان عملي كه ايرانيان مذهبي براي دانستن نتيجه يك رويا يا آرزو انجام مي دهند و با يك روحاني و يا يك معتمد تماس مي‌گيرند تا صفحه‌اي از قرآن را تصادفا بگشايد و آيه‌اي كه آمده را تفسير نمايد.
انتهاي پيام/
 جمعه 7 تير 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فارس]
[مشاهده در: www.farsnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 224]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن