واضح آرشیو وب فارسی:سایت ریسک: dark_dragon13-05-2008, 07:35 PMسلام. این آموزش رو قبلا در قالب یک pdf نوشته بودم. گفتم اینجا هم بذارمش تا دوستان این سایت هم ازش استفاده کنند. حجم فایل اجراییش کمی زیاد بود بنابراین نتونستم براتون آپلودش کنم. -+----------------------+-----------------------+-----------------------+- در این آموزش قصد دارم تا کاری مانند تصویر زیر بسازیم : http://www.futureworldco.com/npq3d/Untitled-1.jpg کار را با قرار دادن یک کانال Start3DScene شروع می کنیم. http://www.futureworldco.com/npq3d/Untitled-2.jpg و آن را بصورت زیر تنظیم کنید : http://forum.p30world.com/www.futureworldco.com/npq3d/Untitled-2.jpghttp://www.futureworldco.com/npq3d/Untitled-3.jpg برای ساخت Terrain می توانید از نرم افزارهای سه بعدی مانند 3Ds Studio Max و ... استفاده کنید و Terrain ی مانند شکل زیر ایجاد کنید : http://www.futureworldco.com/npq3d/Untitled-4.jpg شکل و تکسچر این Terrain بستگی به سلیقه شما دارد و اینکه می خواهید جنگلتان چگونه باشد. بعد از ساخت این Terrain آن را به فورمت X یا 3ds تبدیل کرده و از طریق گزینه Import در منوی File ، آن را وارد محیط برنامه کنید. می بینید که در قسمت گروه ها ، این مدل بصورت یک پروژه جداگانه درآمده است ، بنابراین محتوایش را کپی کرده و در پروژه اصلی با نام StartGroup قرار دهید. سپس پروژه دوم را پاک کنید. http://www.futureworldco.com/npq3d/Untitled-5.jpg برای تمیز تر درآمدن کار می توانید این کانالها را درون یک پوشه قرار دهید. برای انجام این کار ، کلیه کانالهای مربوطه را انتخاب کرده و با کلیک راست بر روی یکی از آنها ، گزینه Place in new folder را انتخاب کنید. http://www.futureworldco.com/npq3d/Untitled-6.jpg حالا نوبت به ایجاد نور می رسد. چون ما می خواهیم یک محیط باز را ایجاد کنیم ، بهتر است از نور Directional یا جهت دار استفاده کنیم. طرز کار با این نور بسیار ساده است بگونه ای که تنها با چرخاندن آن ، می توانید نور را از جهات مختلف به تمام صحنه خود بتابانید. این منبع نور در قسمت Channel List در اختیار شما قرار دارد ( Light ). http://www.futureworldco.com/npq3d/Untitled-7.jpg من در اینجا یک زاویه چرخش به دلخواه به این منبع داده ام. شما هم می توانید با چرخاندن آن ، بهترین زاویه تابش نور به محیط خود را پیدا کنید. بعد از قرار دادن آن در یک پوشه جداگانه ، نوبت به ایجاد دوربین می رسد. ایجاد دوربین در اینجا بسیار ساده تر از چیزیست که فکرش را می کنید. تنها کافیست یک کانال Camera را در پنجره قرار دهید و مختصات مکانی و چرخشی آن را در بهترین حالت و سلیقه خود قرار دهید تا تصویرتان در زاویه دلخواه قرار گیرد : http://www.futureworldco.com/npq3d/Untitled-8.jpg http://www.futureworldco.com/npq3d/Untitled-9.jpg بسیار خوب ؛ تا اینجا کار بسیار ساده بود. حتی شاید شما را خسته کرده باشم. ولی از این به بعد نوبت به قسمتهای جذاب کار میرسد. یک کانال 3D Render به محیط اضافه کرده و آن را به Start3DScene متصل کنید. http://www.futureworldco.com/npq3d/Untitled-10.jpg حالا به مسیر زیر بروید : http://www.futureworldco.com/npq3d/Untitled-11.jpg در اینجا انواع زیادی از درختان در اختیار شما قرار دارند که می توانید از آنها استفاده کنید. در قسمت Plants نیز می توانید از گیاهان نیز استفاده کنید. البته شما می توانید بجای استفاده از این مدلهای آماده ، خودتان درختان و گیاهانی که مورد نظرتان است را ایجاد کنید ولی پرداختن به آن موضوع از بحث فعلی ما خارج است. یکی از درختان را به دلخواه انتخاب کرده و در محیط قرار دهید : http://www.futureworldco.com/npq3d/Untitled-12.jpg دقت کنید که حتماً این گیاهان و درختان را به کانال 3D Renderی که در بالا ساختیم متصل کنید. اگر پوشه های درخت کمی به هم ریخته بود ، خودتان آنها را مرتب کنید. علاوه بر این کانالها ، کانال دیگری برای مشخص کردن شیء زیرین این مدلها ایجاد می شود : http://www.futureworldco.com/npq3d/Untitled-13.jpg ما در اینجا باید یک میانبر از مدل Terrain را به CollisionObject متصل کنیم. برای ساخت میانبر ، باید بر روی کانال مورد نظر کلیک راست کرده و گزینه Create Shortcut را انتخاب کنید. من در اینجا از دو نوع درخت و یک نوع گیاه استفاده کرده ام : http://www.futureworldco.com/npq3d/Untitled-14.jpg ما تمام کانالها فوق بجز کانال Nature را به یک کانال 3D Render متصل کرده و آن را به کانال Start3DScene وصل می کنیم. http://www.futureworldco.com/npq3d/Untitled-15.jpg حالا به بخش Path/Nature بروید. می بینید که سه نوع درخت و گیاهی که ایجاد کرده بودیم ، در لیست مربوطه موجود می باشند : http://www.futureworldco.com/npq3d/Untitled-16.jpg حالا گزینه Paint Mode را فعال کنید. با بردن ماوس بر روی Terrain می توانید درختی که با کلیک در آن نقطه خواهید داشت را ببینید : http://www.futureworldco.com/npq3d/Untitled-17.jpg ما در تصویر بالا از حالت پیشفرض تکی (single) استفاده کردیم ولی شما می توانید از حالت area استفاده کنید. http://www.futureworldco.com/npq3d/Untitled-18.jpg گزینه های Size و Density به ترتیب محدوده و فشردگی را مشخص می کنند : http://www.futureworldco.com/npq3d/Untitled-19.jpg http://www.futureworldco.com/npq3d/Untitled-20.jpg در این قسمت نیز می توانید اندازه مدلی که می خواهید ایجاد کنید و همچننین چگونگی پراکندگی آن را تعیین کنید که برای ایجاد درخت و گیان ، بهترن حالت پراکندگی ، حالت Random است. گزینه های randX ، randY و randZ نیز اختلاف اندازه اتفاقی در سه محور x,y,z را مشخص می کنند. حالا با درختان و گیاهانی که ایجاد کرده اید ، Terrain را پوشش دهید : http://www.futureworldco.com/npq3d/Untitled-21.jpg از طریق بخش Anim وارد تنظیمات دوربین شده و مه بار بصورت زیر برای آن فعال کنید : http://www.futureworldco.com/npq3d/Untitled-22.jpg شما به دلخواه خود می توانید شروع و پایان مه را با استفاده از گزینه های Fog Start و Fog End مشخص کنید. گزینه Fog Type نیز نوع مه را مشخص می کند که فعلا با آن کاری نداریم. با استفاده از گزینه Fog Color هم می توانید رنگ مه را تغییر دهید. در مسیر زیر می توانید افکت تصویری Bloom را در پروژه خود مورد استفاده قرار دهید بدن صورت که اولین کانال این مجموعه را به کانال Start3DScene و بعد از دو کانال دیگر متصل کنید : http://www.futureworldco.com/npq3d/Untitled-23.jpg این افکت ، تنظیماتی نیز دارد که با استفاده از آن می توانید شدت تأثیرگذاری افکت را کاهش یا افزایش دهید : محتویات کانال Expression Value در مسیر StartGroup:BloomDownsampled 4x image را به 0.1 تغییر دهید. در صورت تمایل می توانید افکتها و امکانات دیگری نیز به پروژه خود اضافه کنید. بسیار خوب ، خسته نباشید. کار ما تمام شد. اگر مایل بودید ، می توانید دوربین را در مسیر های مختلف حرکت دهید تا کار را بصورت یک انیمیشن زیبا ببینید. -+----------------------+-----------------------+-----------------------+- این هم از آموزش. امیدوارم برایتان مفید بوده باشد. hadi66513-05-2008, 11:47 PMممنون دوست عزیز یکمی از quest خوشم اومدا :31: ehsan_wwe14-05-2008, 03:28 PMاز امروز میرم تو کار ساختن یک بازی استراتژیک خونه درخت و بقیه هم ماننند این روی زمین قرار بدم ؟ dark_dragon14-05-2008, 04:03 PMخواهش می کنم. بله مثل همین میتونید انجام بدید ولی با این روش متاسفانه شما نمیتونید برخورد رو به تک تک آبجکت ها تشخیص بدید. البته فکر کنم با ray بشه. خودم تستش نکردم. ehsan_wwe15-05-2008, 12:55 AMباید چی کار کرد تا آبجکت از روی زمین راه بره و سربالایی و سرازیری هم رد کنه ؟ dark_dragon15-05-2008, 09:14 AMبهترین کار اینه که از دوربین Walkthrough استفاده کنید. (در قسمت دوربین ها). اگر خواستید شیوه کار این دوربین رو هم براتون توضیح میدم. hadidevil15-06-2008, 12:29 PMآقا دستت درد نکنه ولی میشه توضیح بدی که میشه ما همه کارها رو با نرم افزارهای مربوطه (3ِd Max. Maya ....) انجام بدیم چطور میتونیم یه بازی بسازیم لطفا اگه میشه یه توضیح بدید ممنون میشم dark_dragon15-06-2008, 08:50 PMخواهش می کنم. شما نمیتونید تمام کارها رو در نرم افزارهای سه بعدی انجام بدید. باید ببینید با چه انجینی می خواهید کار کنید و اون انجیم چه امکاناتی رو به شما میده. اگر بخواهیم با همین کوئست کار کنید می توانید مدل ها و مپ خودتون رو (مرحله) در نرم افزارهای سه بعدی طراحی و در کوئست ایمپورت کنید. hadidevil15-06-2008, 09:47 PMممنون از جوابت حالا میتونی به عنوان مثال ساخت اتاق پیچ در پیچ که توی اون امکان باز کردن در و شکستن باشه باید چیکار کنم من زیاد از این نرم افزار سردر نمی یارم ممنون میشم بتونی راهنمایی کنی dark_dragon16-06-2008, 07:57 AMساخت اتاق رو که باید در نرم افزارهای دیگر مثل مکس انجام بدید. ولی در مورد شکستن در من تاحالا ندیدم بشه چنین کاری با کوئست کرد. ولی اگر بخوای در باز بشه خیلی راحت برای آبجکت در یک کالیشن ریسپونسر ایجاد می کنید و با یک شرط کار تمام است. hadidevil17-06-2008, 01:25 PMدیگه توی این نرم افزار که دیگه احتیاجی به برنامه نویسی نداره میگم اگه بتونی راهنمایی کنی من بعد از ساختن همه کاراکترها توی مکس و.. اونو توی این برنامه به بازی تبدیل کنم یکم اگه بتونی عملی تر بگی خیلی خوب میشه ممنون dark_dragon17-06-2008, 04:56 PMآخه من نمیدونم شما چقدر با کوئست بلدی کار کنی. برای اینکه کاراکترت رو بیاری باید اونو با استفاده از character studio در مکس اسکلت بندی کنی یا همان bip . بعد ایمپورتش کنی تو کوئست. خود کوئست که نمونه برای حرکت دادن کاراکترهای biped شده داره که میتونی از اون استفاده کنی. منظورت رو از تبدیل کردن به بازی متوجه نمیشم. یعنی من بگم که چطوری داخل کوئست یک بازی بسازی ؟؟ hadidevil17-06-2008, 06:41 PMحالا برنامه خوبی رو میشناسی که فقط آدم فکرش رو توی ساخت کاراکترها با نرم افزارهای دیگه بزاره و بدون برنامه نویسی و امکانات بالا(هوش مصنوعی) بهش بشه داد این هوش مصنوعی پیشفرضه این 3D game Studio که زیاد جالب نیست منم که از برنامه نویسی خوشمم نمیاد dark_dragon17-06-2008, 10:28 PMوالا من هنوز چنین برنامه ای ندیدم که بدون برنامه نویسی چنین امکاناتی رو در اختیار کاربر قرار بده. آنریل هم که کانال کشی هست این چیزاش کد نویسیه ! به نظر من با همین کوئست کار کن و lua رو قشنگ یاد بگیر. چون برای هوش مصنوعی 200% لازمش داری. hadidevil18-06-2008, 09:33 AMبه هرحال دستت طلا aliscan18-06-2008, 11:31 AMسلام:5: کسی هست که یه بازی معروف نام ببره که با Quest3D ساخته شده باشه؟ راستی در بازی جی تی آی چه ابزاری برای ساخت این بازی بیشتر مورد استفاده قرار گرفته؟ این نرم افزار coll چیه که اصلا گیر نمیاد ؟فکر کنم توی بازی جی تی آی از همین استفاده کردند؟ اگه کسی می دونه لطفا جواب بده با تشکر:40: hadidevil18-06-2008, 02:49 PMاصلا بپرسی کسی با این نذم افزار بازی ساخته dark_dragonجان اگه ساختی عکسش رو بزار اینجا Moh3en_DDD18-06-2008, 02:54 PMاصلا بپرسی کسی با این نذم افزار بازی ساخته dark_dragonجان اگه ساختی عکسش رو بزار اینجا http://qsmile.com/qsimages/69.gif !!!! برای مشاهده محتوا ، لطفا ثبت نام کنید / وارد شوید !!!! hadidevil18-06-2008, 03:51 PMمحسن جان منظورم از بجه های همین فرومه hadidevil18-06-2008, 04:23 PMحالا محسن خان شما واردی من چندتا سوال کنم 1.چطور میشه وقتی همه کارها رو ا نرم افزار های دیگه انجام داد اینارو توی quest 3D امپورت کنم و به بصورت یه بازی در بیارم فکر کنم از این Game Studio سخت تر باشه !؟ فکر نکنم دیگه توی این احتیاجی به برنامه نوسی داشته باشه aliscan18-06-2008, 08:30 PMاصلا بپرسی کسی با این نذم افزار بازی ساخته dark_dragonجان اگه ساختی عکسش رو بزار اینجا سلام:5: طبق تحقیقاتی که انجام دادم با coll بازی نمی سازن مدلهای بازی رو می سازن , یه مدل ساز سه بعدی هستش که از مزایاش اینه که مدلها رو با حجم کم داخل بازی میاره مثل جی تی آی:درخت , پل, ساختمان و ... رو با این نرم افزار ساختن ممنونم با تشکر:40: hadidevil20-06-2008, 04:41 PMاگه همون جا که آق محسن اون لینک رو دادن نگاه میکردی دیگه این سوال رو نمیپرسیدی سایت ما را در گوگل محبوب کنید با کلیک روی دکمه ای که در سمت چپ این منو با عنوان +1 قرار داده شده شما به این سایت مهر تأیید میزنید و به دوستانتان در صفحه جستجوی گوگل دیدن این سایت را پیشنهاد میکنید که این امر خود باعث افزایش رتبه سایت در گوگل میشود
این صفحه را در گوگل محبوب کنید
[ارسال شده از: سایت ریسک]
[مشاهده در: www.ri3k.eu]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 849]