تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 13 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):پروردگارم هفت چيز را به من سفارش فرمود: اخلاص در نهان و آشكار، گذشت از كسى كه ب...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820533416




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

همايش تعاون و انديشه هاي شهيد دكتر آيت اله بهشتي در گرگان برگزار شد


واضح آرشیو وب فارسی:ایسکانیوز: همايش تعاون و انديشه هاي شهيد دكتر آيت اله بهشتي در گرگان برگزار شد
گرگان - خبرگزاري ايسكانيوز : همايش "تعاون و انديشه‌هاي شهيد آيت‌اله دكتر بهشتي" با هدف ارج نهادن و تبيين انديشه‌ها و ديدگاه‌هاي آن شهيد بزرگوار در تالارفخر الدين اسعد گرگاني شهرستان گرگان برگزار شد .
به گزارش روز پنج شنبه گروه اقتصادي باشگاه خبرنگاران دانشجويي ايران " ايسكانيوز " رضايي مدير كل تعاون استان گلستان در اين همايش گفت : با الگوسازي و نمونه سازي تعاوني ها در 30 رشته اقتصادي براساس مزيت هاي نسبي استان ، برنامه آمايش سرزمين و سياستهاي راهبردي حوزه هاي تخصصي، اهداف كمي برنامه ها تبيين و اعلام شد.
وي افزود:براساس عوامل ساختاري ، رفتاري و محيطيِ تعاوني هاي الگو بتوانيم جلوه واقعي از اقتصاد تعاوني را متجلي سازيم از طرفي احياء تعاوني هاي ناتوان و بيمار ، انحلال تعاوني هاي راكد و غير فعال و يا اصلاح آنهايي كه انضباط كاري و ساختاري نداشته و يا قوانين و مقررات بخش تعاون را رعايت نمي كنند ، در سرلوحه كار امسال قرار داديم تا بستر را براي پذيرش شرايط فراهم شده در اصل 44 مهيا سازيم .
در ادامه اين همايش هاشميان معاون قضائي دادگستري كل استان گلستان نيز در خصوص شهيد دكتر بهشتي گفت : شهيد مظلوم دكتر بهشتي در عمر كوتاه بعد از انقلابشان نقش بسياربزرگ و چشمگيري در اين مملكت و نظام داشتند .
هاشميان در ادامه سخنان خود گفت : كميته اي متشكل از رئيس كل دادگستري استان دادستان عمومي انقلاب مركز استان ،مديركل ثبت و اسناد و املاك ، مديركل سازمان بازرسي استان و رئيس كل دادگاه انقلاب مركز استان در استان گلستان تشكيل شده كه وظيفه آن تعامل و تبادل نظر با متوليان امور اقتصادي در سطح استان است .
در ادامه اين همايش محمود زاده استاندار گلستان گفت: تعاون به عنوان يك انديشه برين از شهيد والامقام دكتر بهشتي است كه با مطرح شدن و پيگيري اين مبحث از سوي ايشان، هم در قانون اساسي، درج شد و هم در قوانين بعدي، براي تكميل اين موضوع، به آن پرداخته شد.
"يحيي محمودزاده" افزود: شهيد دكتر بهشتي نمونه والايي از مديريت در نظام ما تلقي مي‌شود و شايد تنها شخصيت قوي و بلندمرتبه‌اي بود كه مي‌توانست نيروهاي متخصص، متفكر و صاحب مديريت را از همه مراكز سياسي اعم از دولت و مجلس و مراكز علمي و دانشگاهي، گرد هم آورد و قوانين لازم براي استراتژي حركت جامعه را، تدوين نمايد.
وي اضافه كرد: بواسطه نقش بسيار مهم و تاثيرگذار شخصيت وجودي او در جامعه بود كه دشمنان كوردل ابتدا در پي ترور شخصيت او برآمدند و سپس اين بزرگوار را از ميان جمع ما برداشتند.
وي در ادامه به تبيين جايگاه تعاون در اقتصاد كشور از ديدگاه شهيد بهشتي پرداخت.
استاندار گلستان، همچنين سهم فعلي بخش تعاون در اقتصاد كشور را پنج تا شش درصد ذكر كرد و افزود: اين سهم بايد تا پايان برنامه پنجم به ‪ ۲۵درصد افزايش يابد.
محمودزاده افزود: براي دستيابي به اين هدف، بايد الگوهاي مناسب را در بخش تعاون بشناسيم و الگوهاي برتر را به ديگران معرفي كرده و راهكارهايي را كه موجب برتر شدن آنها شده است، به سايرين آموزش داده و ترويج كنيم.
وي، راهبردهاي بخش تعاون را در مسير تقويت تعاوني‌ها دانست و گفت: راهبرد نخست، دادن اولويت به بخش تعاون در واگذاري و انتقال فعاليتهاي اقتصادي است. وي، تشكيل بانك توسعه تعاون با سرمايه دولت، توسعه آموزشهاي فني و حرفه‌اي و تاسيس تعاوني‌هاي فراگير ملي، كه حلقه اتصال بين بخشهاي مختلف تعاوني براي داشتن سياستي واحد، جهت توليدي موثر باشد را، از ديگر راهبردهاي بخش تعاون ذكر كرد.وي همچنين در اين زمينه به‌ايجاد شهركها، مجتمع‌هاي تعاوني و نمايشگاههاي تعاون و نيز تهيه و اجراي طرح جامع گسترش تعاوني‌ها اشاره كرد.
امام جمعه شهرستان شاهرود، به بيان ويژگي‌هاي شهيد بهشتي پرداخت و گفت: يك ويژگي ايشان اين بود كه تفاوت بين نيازهاي جامعه را با خواسته‌ها، تشخيص مي‌داد و بر اين تفاوت، اصرار داشت. حجت‌الاسلام والمسلمين دكتر "محمود ترابي" با بيان صفات و ايستادگي انسانهاي خدامحور، افزود: شهيد دكتر بهشتي در راه خدمتگزاري، واهمه‌اي از برچسب‌هايي كه به ايشان زده مي‌شد، نداشت.
وي اظهار داشت: جمهوري اسلامي از دو باب، خود را منت‌دار ايشان مي‌داند يك باب، در معماري نظام قضايي با ويژگي‌هاي شاخص و برتري دارد كه به عنوان يك نظام قضايي بالنده، در آن، هم حقوق و حرمتها، حفظ شده، هم احكام اسلامي لحاظ شده و هم به تناسب، از تنبيهات، استفاده شده است. وي، باب ديگر را اصول قانون اساسي عنوان كرد كه از آن بزرگوار و يارانش، به يادگار مانده است.
امام جمعه شاهرود در ادامه با بيان نقش و اهميت جايگاه تعاون در اقتصاد كشور، هدف اصلي از اجرايي كردن اصل ‪ ۴۴قانون اساسي را، تقويت تعاوني‌ها دانست و اظهار اميدواري كرد با تقويت اقتصاد تعاوني، جامعه نه به سمت سرمايه‌داري كه فاجعه است، برود و نه دولت‌سالاري حاكم شود.
 پنجشنبه 6 تير 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایسکانیوز]
[مشاهده در: www.iscanews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 120]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن