تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 15 مهر 1403    احادیث و روایات:  حضرت زهرا (س):خدای تعالی ایمان را برای پاکیزگی از شرک قرار داد ، و نماز را برای دوری از تکبر ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1821212313




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

كودكان تبريزي بر تار و پود قالي نقش مي‌زنند


واضح آرشیو وب فارسی:فارس: كودكان تبريزي بر تار و پود قالي نقش مي‌زنند
خبرگزاري فارس: دست‌هاي ظريف و كوچك كودكان و نوجوانان آذربايجاني بر تار و پود قالي نقش مي‌زند تا اين هنر اصيل همچنان نسل به نسل ماندگار شود.


به گزارش خبرگزاري فارس به نقل از روابط عمومي عمومي كانون پرورش فكري كودكان و نوجوانان آذربايجان شرقي، دو مركز فرهنگي و هنري كانون در شهرهاي تبريز و كليبر با همراهي مربيان هنرمندشان تلاش مي‌كنند تا كودكان را با هنر ماندگار قاليبافي و نقوش‌ سنتي آن آشنا سازند.
براساس اين گزارش، تبريز يكي از مراكز عمده و از قطب‌هاي اصلي هنر قاليبافي به شمار مي‌رود و فرش‌هاي آن به عنوان ميراث ماندگار پيشينيان از ارزش و جايگاه بالايي در ميان هنرمندان، دوستداران و خريداران فرش ايران در سراسر جهان برخوردار است.
اين گزارش مي افزايد، اين فعاليت در عين حال بخشي از برنامه‌هاي تابستاني كانون پرورش فكري كودكان و نوجوانان استان آذربايجان شرقي است كه در حال حاضر امكانات 20 مركز ثابت خود را در اختيار بچه‌هاي اين استان قرار مي‌دهد.
حسين سليمي‌باهر، مدير كانون پرورش فكري كودكان و نوجوانان استان آذربايجان شرقي امروز در اين زمينه گفت: قرار است در كنار فعاليت‌هاي جاري مراكز كانون نظير امانت كتاب، كلاس‌هاي ويژه‌اي نيز به مناسبت فصل تابستان مانند آموزش قرآن، عكاسي، معرق، گلسازي، كامپيوتر، خوش‌نويسي، موسيقي، سفال و نقاشي برپا شود، ضمن آنكه نمايش فيلم‌هاي كودك و نوجوان و برگزاري جشنواره‌‌هاي استاني قصه‌گويي و نمايش عروسكي از ديگر فعاليت‌هايي است كه در طول فصل تابستان براي كودكان و نوجوانان عزيز در مراكز كانون در سطح استان اجرا خواهد شد.
وي افزود: همچنين ساخت پنج مركز جديد در اين استان نيز مراحل پاياني خود را مي‌گذراند كه به احتمال زياد تا پايان سال جاري به بهره‌برداري خواهد رسيد.
براساس اين گزارش، اين پنج مركز در شهرهاي ورزقان، چاراويماق، مهربان و تبريز، از محل اعتبارات سفر رئيس جمهوري اسلامي ايران احداث مي‌شود.
انتهاي پيام/ع
 پنجشنبه 6 تير 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فارس]
[مشاهده در: www.farsnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 159]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن