تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 16 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام محمد باقر(ع):روزه و حج آرام‏بخش دل‏هاست.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1821419121




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

لاريجاني در مراسم بزرگداشت شهداي هفتم تير: اگر دشمن با زبان زور صحبت كند سيلي محكمي خواهد خورد


واضح آرشیو وب فارسی:فارس: لاريجاني در مراسم بزرگداشت شهداي هفتم تير: اگر دشمن با زبان زور صحبت كند سيلي محكمي خواهد خورد
خبرگزاري فارس: رئيس مجلس شوراي اسلامي با بيان اينكه دشمن بايد رفتارش را عاقلانه كند گفت: اگر دشمن با زبان زور با ملت ايران صحبت كند، سيلي محكمي خواهد خورد.


به گزارش خبرنگار سياسي فارس، علي لاريجاني رئيس مجلس شوراي اسلامي شب گذشته طي سخناني در مراسم بزرگداشت شهداي هفتم تير كه در محل شهادت اين شهدا برگزار شد با اشاره به حادثه هفتم تير گفت: هر وقت حادثه هفتم تير را به خاطر مي‌آوريم خاطره‌اي از شكوه و جلال ملت اسلامي ايران به ذهن متواتر مي‌شود.
وي افزود: هرچند اين حادثه تلخ بود اما پاسخ ملت ايران به حركت‌هاي تروريستي بود و دشمنان را مأيوس و انقلاب را بيمه كرد.
رئيس مجلس شوراي اسلامي با اشاره به اينكه واقعه هفتم تير داراي چند نكته مهم است گفت:‌ اگر حادثه هفتم تير را مورد بررسي قرار دهيم متوجه مي‌شويم كه عده‌اي از دشمنان و حتي برخي از روي جهالت به ترور شخصيت شهيد بهشتي و همچنين حزب جمهوري اسلامي پرداختند و تيترهاي برخي از مطبوعات آن زمان و سخنان بني‌صدر هدفش ترور شخصيت شهيد بهشتي بود.
وي خاطرنشان كرد:‌گاهي شهيد بهشتي را فردي انحصارطلب غير مردمي و سازش‌كار مي‌خواندند و حزب توده و بني‌صدر كه به صورت تشكيلاتي كار مي‌كردند شهيد بهشتي را به عنوان كسي كه حزب‌گرا است و يا انقلابي نيست و يا اينكه با آمريكا ارتباط دارد معرفي مي‌كردند.
لاريجاني با اشاره به اينكه شخصيت شهيد مطهري نيز مورد هجوم اين ترورها قرار گرفت اظهار داشت: در مورد شهيد مطهري نيز چنين برخوردهايي وجود داشت و هدف‌ آنها اين بود كه مردم را از افرادي همچون شهيد بهشتي و شهيد مطهري دور كنند و با روش‌هاي مختلف درصدد تخريب حزب و رهبرانش برآمدند تا نتوانند در جامعه كادرسازي كنند.
رئيس مجلس شوراي اسلامي با اشاره به تحركات گروههاي مختلف پس از انقلاب گفت: پس از پيروزي انقلاب افراد و گروههاي مختلف مواضع حزب جمهوري و شهيد بهشتي را با واژه‌هايي همچون افكار عقب‌افتاده و ارتجاعي تخريب مي‌كردند.
وي با بيان اينكه شهيد بهشتي واقعاً‌ مظلوم بود گفت:‌ شخصيت شهيد بهشتي گاهي از سوي دوستان متهم به سازش‌كاري مي‌شد اما افكار او از مبناي استواري برخودار بود و مباني فكري را به جامعه عقلاني عرضه مي‌كرد.
لاريجاني افزود: تفكر شهيد بهشتي و حزب جمهوري اسلامي مبتني بر تفكر اسلامي بود و مانند برخي افراد كه به واسطه بلد بودن يك آيه و يا يك حديث اظهارنظرهاي سياسي مي‌كنند نبود.
رئيس مجلس شوراي اسلامي با اشاره به اينكه سال‌هاي زيادي از اين حادثه گذشته است اظهار داشت: افرادي كه اين حادثه تروريستي را رقم زدند با اصل سازگاري سياسي و مدني مخالف بودند و با اين كار مي‌خواستند اداره كشور را فلج كنند و جامعه را به روز‌مرگي دچار كنند و در اين خلاء فكر ساختگي و پوچ خود را جايگزين آن كنند.
وي با اشاره به مأموريت‌هاي حزب گفت:‌ يكي از مأموريت‌هاي حزب كادرسازي در كشور است و اگر كادرسازي در كشور صورت نگيرد آنها مي‌توانند نيروهاي خود را جايگزين كنند البته تا حدودي موفق به اين كار شدند و عده‌اي از هم‌لباسي‌هاي شهيد بهشتي به مبارزه با افكار او پرداختند و باعث شدند برخي افكار شهيد بهشتي عقيم شود.
لاريجاني افزود: امروزه رشعاتي در جامعه ديده مي‌شود و برخي عقيده دارند كه حزب هيچ فايده‌اي ندارد و امكان بوجود آمدن حزب در اين حكومت وجود ندارد و آنهايي كه معتقدند تشكيل حزب در كشور ضرورتي ندارد بايد به اين سؤال پاسخ دهند كه براي اداره كشور چگونه بايد كادرسازي كنيم و اين افراد چه راه‌حلي را پيشنهاد مي‌كنند.
رئيس مجلس شوراي اسلامي تصريح كرد: احزاب اصيل كه مباني بومي و اسلامي را دنبال مي‌كنند هميشه پايدار هستند و برخي احزاب كه بدنبال قدرت هستند از بين رفتند و حق آنها نيز اين بود كه از بين بروند و تفكر شهيد بهشتي بيش از آنكه براي قدرت باشد براي اداره جامعه و كادرسازي در كشور بود.
وي با اشاره به مخالفين احزاب در كشور گفت: افرادي كه معتقدند حزب با تفكر ولايي و انقلاب سازگار نيست هزينه بي‌عرضگي خود را بر سر انقلاب سرازير مي‌كنند.
لاريجاني با اشاره به اينكه شهيد بهشتي نيروهاي لايقي را تربيت كرد، گفت: در اوايل انقلاب كه مشكلات فراواني را در كشور داشتيم شهيد بهشتي افراد لايقي را تربيت كرد چرا كه او شخصيتي دورنگر بود و براي او برنامه‌ همه‌جانبه و تربيت مديران لايق بسيار مهم بود.
رئيس مجلس شوراي اسلامي با بيان اينكه تصور منافقين اين بود كه با ترور اين اشخاص مي‌توانند انقلاب را فلج كنند اظهار داشت: دشمن با حذف فيزيكي افراد به دنبال فلج كردن انقلاب بود و ترور شخصيت‌ها در حادثه هفتم تير، توسط منافقين اينگونه تصور مي‌شود كه اگر نيروهاي مؤثر در انقلاب حذف شوند تشكيلات اصلي انقلاب دچار تزلزل مي‌شود و آنها تصور مي‌كردند مي‌توانند بازوان امام را قطع كنند و انقلاب را دچار فروپاشي كنند اما محاسبات آنها دچار اشتباه شد.
وي در ادامه افزود:‌ بايد مراقب باشيم برخي جريان‌سازي‌ها براي ترور شخصيت‌هاي انقلابي امروزه دامنگير انقلاب نشود اما حكومت هميشه بايد با افراد فاسد برخورد كند چرا كه اين برخوردها باعث تقويت انقلاب مي‌شود و بايد مراقب باشيم كه برخي انقلابي‌هاي راديكال باعث نشوند كه برخي سرمايه‌هاي انقلاب از دست مردم خارج شوند.
لاريجاني با بيان ويژگي‌هاي شهيد بهشتي گفت: داشتن حدومرز در جاذبه و دافعه يكي ديگر از ويژگي‌هاي شهيد بهشتي بود و همانطور كه با دشمن محكم سخن مي‌گفت به همان ميزان به جذب عقايد گوناگون دوستان اهتمام داشت.
وي جامعه امروز را نيازمند وحدت دانست و افزود:‌ امروزه بيش از هر زماني به وحدت ملي نياز داريم و به دليل شرايطي كه ايران در منطقه دارد باعث حسادت كشورهاي مختلف از جمله كشورهاي كوچك شده است و همگرايي دروني كه سلايق گوناگون را در كنار هم جمع كند باعث وحدت مي‌شود و براي موفقيت در مقابل دشمن تنها به وحدت نيازمنديم.
رئيس مجلس شوراي اسلامي با اشاره به پرونده هسته‌اي گفت:‌غرب در مسئله هسته‌اي و همچنين حقوق بشر با عملكردي ناجوانمردانه و ستمگرانه با ايران برخورد كرده است و در مذاكرات هم اعتراف كرده است كه ايران از توانمندي بالايي برخودار شده است و تراز انقلاب اسلامي در منطقه و جهان افزايش يافته و از اين رو بايد براي ايران محدوديت ايجاد كنيم.
لاريجاني افزود: مشكل دشمنان انقلاب اسلامي ايران آن است كه فكر شهداي انقلاب در منطقه منتشر شده و امروز در عراق، افغانستان و لبنان نفوذ كرده است و بيداري كشورهاي منطقه به خاطر فداكاري و خون شهدايي است كه پاي اين انقلاب ريخته شده است و اين انقلاب راه را به مردم منطقه و جهان نشان داده است.
وي با اشاره به خروج نام منافقين از ليست تروريست‌ها گفت: در بحث حقوق بشر با پذيرايي كه كشورهاي غربي از منافقين كرده‌اند نقطه سياهي را در پرونده خود به ثبت رساندند و غرب به دنبال فريبكاري ملت ايران نباشد و تصور نكنند كه با اين الفاظ مي‌توانند ملت ايران را فريب دهند.
رئيس مجلس شوراي اسلامي تصريح كرد: اگر آنها به دنبال مذاكره هستند بايد رفتار خود را عاقلانه كنند و ملت ايران نشان داده است كه با تفكر عقلاني همراه است اما اگر آنها با زبان زور با ملت ايران صحبت كنند، سيلي محكمي خواهند خورد.
لاريجاني در پايان گفت: راه شهيد بهشتي راه پايداري در مسير انقلاب است و بايد واقعيات جامعه را با چشمي باز ديد و با هوشمندي با آنها برخورد كرد اما غرب بايد بداند كه ملت ايران پاي انقلاب اسلامي ايستاده است.
انتهاي پيام/ز
 پنجشنبه 6 تير 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فارس]
[مشاهده در: www.farsnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 190]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن