تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 15 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام رضا (ع):هر كس ماه رمضان يك آيه از كتاب خدا را قرائت كند مثل اينست كه درماههاى ديگر تمام قرآن را...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1821222847




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

تقدير از 60 سينماگر برتر در سي امين سالگرد پيروزي انقلاب


واضح آرشیو وب فارسی:باشگاه خبرنگاران جوان: تقدير از 60 سينماگر برتر در سي امين سالگرد پيروزي انقلاب
در جشن بزرگ منتقدان و نويسندگان سينمايي كه به عنوان بزرگ ترين گردهم آيي سينماگران محسوب مي شود، 60 سينماگر در حوزه هاي مختلف مورد تقدير قرار مي گيرند.


به گزارش سرويس هنري برنا، نشست رسانه اي جشن منتقدان و نويسندگان سينمايي صبح امروز با حضور خبرنگاران در خانه سينما برگزار شد."كامران ملكي" به عنوان مجري نشست در ابتدا گفت: انجمن منتقدان و نويسندگان سينمايي از ابتداي تاسيس تاكنون با فراز و نشيب هايي روبرو بوده است و اين دوره به عنوان يكي از موفق ترين سال هاي فعاليت اين انجمن محسوب مي شود. شايد برگزاري اين جشن را با اين گستردگي و حجم بتوان در سطح جشنواره فيلم فجر و جشن خانه سينما دانست.

«محمد خراعي» دبير دومين جشن منتقدان و نويسندگان سينماي ايران در اين باره گفت: اهتمام به جايگاه نويسندگان، گسترش فرهنگ نقدپذيري، بستر سازي براي تعامل سينماگران و منتقدان با ساير صنوف، تجليل و تقويت جايگاه نقد در سينماي ايران و پاسداشت از فعالان عرصه قلم از جمله اهدافي است كه در اين جشن دنبال مي شود.

دبير نخستين جشن نويسندگان و منتقدان سينماي ايران خبر از برگزاري اين جشن به مدت سه روز و با مجاورت با روز قلم داد و گفت: اين جشن يكي از بزرگ ترين اجتماعات و گردهمايي‌هاي اهالي مطبوعات خواهد بود كه به دليل اهميت و اهتمام به جايگاه نقد و منتقد در سينما به تقويت فرهنگ نقد‌پذيري در جامعه و بستر سازي براي توجه بيشتر به رويكردهاي تحليلي در فعاليت‌هاي فرهنگي سينمايي و جدي‌تر ديده شدن ارزش‌ها، ظرفيت‌ها و كاركردهاي نقد و نوشتار سينمايي، امسال توجه و نگاه ويژه‌اي به آن صورت گرفته است.

برپايي سمينار تخصصي "تاثير نوشتار و نقد در سينماي ايران"

وي افزود: از روز 9 تا 11 تيرماه جاري برنامه هاي مختلفي براي اين جشن در نظر گرفته شده است كه روز 9، سمينار تخصصي "تاثير نوشتار و نقد در سينماي ايران" با حضور فريدون جيراني، رسول صدرعاملي، منوچهر محمدي، شهرام جعفري نژاد و سعيد مستغاثي برگزار مي شود. روز 10 تيرماه مراسم جشن ساعت 20:30 در تالار وحدت با اجراي محمد سلوكي و كامران ملكي برگزار مي شود و 11 نيز ساعت 18 در محل خانه سينما فيلم برگزيده منتقدان در بيست و ششمين جشنواره فيلم فجر پخش و جلسه نقد و بررسي آن برپا خواهدشد.

خزاعي به برنامه هايي كه قرار است در جشن بزرگ منتقدان و نويسندگان سينمايي اجرا شود، اشاره كرد و افزود: تجليل از برگزيدگان بخش فيلم هاي كوتاه، مستند و بلندي كه داوران ما در جشنواره فيلم فجر آنها را انتخاب كرده اند، معرفي 30 چهره برتر سينماي ايران پس از پيروزي انقلاب اسلامي شامل 5 بازيگر، 3 فيلمنامه نويس، 3 تهيه كننده، 6 كارگردان در ژانرهاي دفاع مقدس، ملودرام، اجتماعي، كودك، كمدي و معناگرا، و 3 فيلم برتر، تجليل از 10 منتقد و نويسنده فعال مطبوعات، نكوداشت زاون قوكاسيان و طهماسب صلح‌جو دو پيشكسوت نقد ونوشتار و پژوهش هاي سينمايي، قدرداني از روساي انجمن منتقدان در سال هاي قبل، حضور استاد شهرام ناظريان در اين جشن و اجراي برنامه توسط وي و گروهش، تقدير از 4 نشريه برتر از برنامه هايي است كه در جشن اجرا خواهدشد.

اين تهيه كننده سينما در ادامه تصريح كرد: امسال به دليل وقت كم نتوانستيم يك بخش را در اين جشن به داوري نقد و نوشتار سينمايي اختصاص دهيم و اميدواريم بتوانيم در دوره هاي گذشته اين اين بخش را اضافه كار كنيم.

تدوين نخستين دايرة المعارف منتقدان و نويسندگان

دبير دومين جشن منتقدان و نويسندگان سينمايي به تاليف نخستين دايرة المعارف منتقدان و نويسندگان اشاره كرد و گفت: اين دايرة المعارف هم اكنون توسط منوچهر اكبرلو در دست تدوين است و اميدواريم تا برگزاري بيست وهفتمين جشنواره بين المللي فيلم فجر آماده و به مخاطبان ارائه شود.

خزاعي تصريح كرد: برخي ها به ما اين تهمت را متوجه كردند كه نهادهاي دولتي به ما در برگزاري اين جشن كمك هاي زيادي كرده اند در صورتي اين موضوع حقيقت ندارد و با مشقت فراوان توانستيم با همكاري خانه سينما، انجمن سينماي جوان، مركز گسترش سينماي مستند و تجربي، سازمان فرهنگي و هنري شهرداري تهران، مركز اينترنت تهران و فرش شفقي تبريز اين برنامه را اجرا كنيم.

راه اندازي سايت جشن انجمن منتقدان

وي در پايان گفت: سايت جشن انجمن منتقدان و نويسندگان سينمايي هم از امروز راه اندازي شد و علاقه مندان براي پي گيري خبرها و برنامه هاي مربوط به اين جشن مي توانند به نشاني www. isfcw.ir مراجعه كنند.

«سعيد مستغاثي» رئيس شوراي مركزي انجمن منتقدان و نويسندگان سينمايي هم در اين جلسه گفت: انجمن ما ابتدا انجمني است صنفي و در قدم دوم به مسائل فرهنگي مي پردازد ما فعاليت‌هايي در زمينه تأمين مسكن اعضا كرده‌ايم و در پي ايجاد تعاملات با ديگر اصناف خانه سينما هستيم.

وي درباره جذب وبلاگ‌نويسان به اين انجمن اظهاركرد: ‌انجمن در حال جذب وبلاگ نويساني است كه به طرح مباحث سينمايي مي‌پردازند ما وبلاگي در پرشين بلاگ داريم كه لينك تمام منتقدان در آن وجود دارد. اين نوعي گردهمايي و حلقه وبلاگ‌نويسان خواهد بود.

مستغاثي درباره استقرار انجمن منتقدان در خانه شماره دو سينما گفت: با تعاملاتي كه با مديرعامل خانه سينما داشتيم قول مساعد گرفتيم كه محلي در خانه شماره دو سينما كه امروز در خيابان وصال افتتاح شد، در اختيار انجمن منتقدان سينمايي قرار گيرد.

كامران ملكي، مجري برنامه هم در پايان گفت: در اين جشن تمام سينماگران به نوعي تقدير مي شوند و ما از مطبوعات و رسانه ها مي خواهيم با اطلاع رساني درباره اين جشن به سينماگران، گسترش و اهميت برگزاري اين جشن را گوشزد كنند.

وي همچنين خبر از بستري شدن يك نويسنده پيشكسوت داد و افزود: "امير جواد اسماعيلي" نويسنده قديمي و پيشكسوت هم اكنون در بيمارستان آراد بستري است و ما از سينماگران و رسانه ها تقاضا مي كنيم به عيادت اين هنرمند باسابقه كشور بروند.
 دوشنبه 3 تير 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: باشگاه خبرنگاران جوان]
[مشاهده در: www.yjc.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 257]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن