تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 24 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):هرگاه خداوند براى خانواده اى خير بخواهد آنان را در دين دانا مى كند، كوچك ترها بزرگ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815525272




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

بورس و بازار - تورم دلايل واقعي دارد


واضح آرشیو وب فارسی:دنياي اقتصاد: بورس و بازار - تورم دلايل واقعي دارد
بورس و بازار - تورم دلايل واقعي دارد

گروه اقتصاد: پيرو درج مطلبي در صفحه 15 روزنامه؛ روابط عمومي وزارت بازرگاني جوابيه‌اي را به دفتر روزنامه ارسال داشته كه متن آن را مي‌خوانيد:

احتراما، در پاسخ به خبر مندرج در روزنامه كارگزاران روز شنبه مورخ 1/4/87 صفحه 15 با عناوين «نرخ تورم بين 10 تا 49 درصد طبيعي است» و «تنظيم بازار ربطي به ما ندارد»، بدينوسيله با رد مطالب مندرج و منتسب به وزير محترم بازرگاني، ضرورت ارائه توضيحات روشن آن جريده محترم را مورد تاكيد قرار داده و از آنجايي كه خبر صدرالذكر و عناوين اعلام شده ناظر بر بي‌اطلاعي ماخذ خبر مي‌باشد، خواهشمند است مقرر فرماييد جوابيه زير در اولين شماره منتشره آن روزنامه درج گردد.
1-‌ در نشست خبري وزير محترم بازرگاني با نمايندگان محترم رسانه‌ها به هيچ‌وجه اعلام نگرديد كه نرخ تورم از 10 تا 49درصد طبيعي است. بلكه با ارائه ادله و براهين مستند به پيشينه تورم در سنوات گذشته اعلام گرديد اين نرخ همواره از 10 تا 49درصد در نوسان بوده است. ولي آمار ارائه شده از سوي مراكز و محافل بين‌المللي نرخ تورم را براي كشورهاي در حال توسعه نظير ايران به ميزان 6 تا 9 درصد مي‌داند.
2-‌ ديدگاه موكد وزير محترم بازرگاني به عنوان يك اقتصاددان در كليه محافل رسانه‌اي بر اين مبنا بوده است كه موضوعات اقتصادي و بازرگاني نبايد دستمايه و سوژه مباحث و اغراض سياسي قرار گيرد. لذا وزير محترم بازرگاني در نشست مطبوعاتي اخير با نمايندگان رسانه‌ها با عنوان «بررسي تحليلي ريشه‌هاي تورم در اقتصاد ايران» به هيچ وجه دولت‌هاي گذشته را مورد انتقاد قرار نداده‌اند بلكه رفع و حل مشكلات اقتصادي كشور كه زاييده و مولود ساليان متمادي گذشته مي‌باشد را در مدت كوتاه چند ماهه امكان‌پذير ندانستند.
3-‌ براساس مستندات موجود و قابل ارائه در نشست خبري موصوف، وزير محترم بازرگاني به هيچ‌وجه موضوع عدم ارتباط كمبود گوشت مرغ در ماه مبارك رمضان به وزارت بازرگاني و ارجاع آن به وزارت جهاد كشاورزي را اعلام نكرده است بلكه اعلام گرديد براساس مصوبه هيات محترم دولت به‌دليل وجود سازمان‌هاي اجرايي مرتبط تحت پوشش وزارت جهاد كشاورزي، توزيع اين كالا نيز برعهده آن وزارتخانه قرار گرفته است. شايان ذكر است كليه وزراي محترم در برابر عضويت خود در هيات محترم دولت داراي مسووليت واحد مي‌باشند.
4-‌ يكي از مصاديق بي‌عدالتي، رفتار ناعادلانه و به‌دور از انصاف معدودي از رسانه‌ها با دستگاه‌هاي دولتي است كه تلاشگران خدوم دولت را با درج اخبار خلاف واقع مورد آماج انواع اتهامات قرار مي‌دهند. با اغتنام از اين فرصت مساعي همكاران محترم روزنامه كارگزاران را به منظور تنوير افكار عمومي در عرصه مطبوعات كه نبايد هيچ خاستگاهي جز جانبداري از حقيقت و واقعيت داشته باشد را ارج نهاده و توفيق بيش از پيش را براي دست‌اندركاران محترم آن رسانه آرزومنديم.
 دوشنبه 3 تير 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: دنياي اقتصاد]
[مشاهده در: www.donya-e-eqtesad.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 164]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن