تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 16 مهر 1403    احادیث و روایات:  حضرت زهرا (س):همانا سعادتمند(به معنای) کامل و حقیقی کسی است که امام علی(ع) را در دور...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1821297436




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

نرم افزار پيامك فارسي روي پرتال ارتباطات سيار مشاهده نمي شود


واضح آرشیو وب فارسی:هموطن سلام: نرم افزار پيامك فارسي روي پرتال ارتباطات سيار مشاهده نمي شود


در حاليكه طبق گفته مدير عامل شركت ارتباطات سيار ، مشتركان از امروز و با مراجعه به سايت اين شركت مي‌توانند نرم‌افزار پيامك فارسي دريافت كنند، اما تاكنون اين نرم افزار روي پرتال mci قرار نگرفته است.
به گزارش خبرنگار موبنا بر اساس مصوبه هيات دولت، از امروز پيامك فارسي از 134 ريال به 89 ريال كاهش و پيامك لاتين به 222 ريال افزايش يافته است.
اين در حالي است كه قرار بود شركت ارتباطات سيار پيش از موعد اجرايي شدن مصوبه جديد دولت در تغيير نرخ SMS ، نرم افزار فارسي نويس پيام كوتاه را براي استفاده مشتركان عرضه كند ؛ چرا كه ارسال پيامك فارسي به دليل اشغال فضاي بيشتري نسبت به پيامك لاتين ، معادل 3 پيام انگليسي محاسبه مي شود و حتي اگر نرخ هر پيامك فارسي طبق مصوبه جديد هيات دولت 89 ريال باشد مشترك بايد بيش از گذشته از اين بابت هزينه پرداخت كند.
روز گذشته مدير عامل شركت ارتباطات سيار ايران گفته بود كه مشتركان همراه اول مي‌توانند از اولين ساعات امروز ( شنبه) با مراجعه به سايت اين شركت «mci.ir» اقدام به دانلود نرم‌افزار ويژه پيامك فارسي بر روي گوشي‌هاي تلفن همراه خود كنند.
به گفته وحيد صدوقي با تمهيدات ويژه‌اي كه از سوي شركت ارتباطات سيار ديده شده است و نيز اختصاص پهناي باند 20 مگابايتي، مشتركان مي‌توانند بدون هيچ مشكلي نرم‌افزار ويژه پيامك فارسي را دانلود و بر روي گوشي خود نصب كنند.
اين نرم‌افزار امكان ارسال پيامك با همان تعداد كاراكتر انگليسي را فراهم مي‌كند و تمامي گوشي هاي تلفن همراه كه از سال 1382 وارد كشور شده‌اند توانايي دانلود و نصب رايگان آن را دارند.
پيش از اين نيز دكتر زارعيان مدير روابط عمومي شركت مخابرات ايران در اين خصوص به خبرنگار موبنا گفته بود كه اگرچه طراحي اين نرم افزار جزء وظايف ما نيست اما سعي مان بر اين است كه تا پايان ماه جاري نرم افزار فارسي نويس sms را براي استفاده عموم بر روي پرتال شركت ارتباطات سيار قرار دهيم.
تحليلگران بر اين باورند كه اگرچه اين تصميم دولت در راستاي حمايت از خط و زبان فارسي شكل گرفت اما به دليل نبود امكانات لازم در اكثر گوشي هاي موبايل براي ارسال sms با فونت فارسي ، مشترك مجبور است پيام كوتاه خود را به صورت فينگليش ارسال كند كه هزينه بيشتري نسبت به گذشته بايد پرداخت كند.
 دوشنبه 3 تير 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: هموطن سلام]
[مشاهده در: www.hamvatansalam.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 212]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن