تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 7 آذر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):از خوشبختى انسان درخواست خير از خداوند و خشنودى به خواست اوست و از بدبختى انسان...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

سایبان ماشین

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

خرید یخچال خارجی

موسسه خیریه

واردات از چین

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

طراحی سایت تهران سایت

irspeedy

درج اگهی ویژه

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

زانوبند زاپیامکس

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

خرید بلیط هواپیما

بلیط اتوبوس پایانه

قیمت سرور dl380 g10

تعمیرات پکیج کرج

لیست قیمت گوشی شیائومی

خرید فالوور

بهترین وکیل کرج

بهترین وکیل تهران

خرید اکانت تریدینگ ویو

خرید از چین

خرید از چین

تجهیزات کافی شاپ

ویزای چک

محصولات فوراور

خرید سرور اچ پی ماهان شبکه

دوربین سیمکارتی چرخشی

همکاری آی نو و گزینه دو

کاشت ابرو طبیعی و‌ سریع

الک آزمایشگاهی

الک آزمایشگاهی

خرید سرور مجازی

قیمت بالابر هیدرولیکی

قیمت بالابر هیدرولیکی

قیمت بالابر هیدرولیکی

لوله و اتصالات آذین

قرص گلوریا

نمایندگی دوو در کرج

خرید نهال سیب

وکیل ایرانی در استانبول

وکیل ایرانی در استانبول

وکیل ایرانی در استانبول

رفع تاری و تشخیص پلاک

پرگابالین

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1834835928




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

ما این ریسک را پذیرفتیم


واضح آرشیو وب فارسی:خبر آنلاین: فرهنگ > سینما  - گزارش نشست رسانه‌ای «صداها» احمد فرهنگ‌نیا: آرشافشار(مجری نشست) در میانه‌های جلسه وقتی سؤال یکی از خبرنگاران را می‌خواند، خطاب به حاضران گفت: «در پرسش‌هایتان کلماتی مثل «متفاوت» و «تازه» زیاد وجود دارد و این نشان می‌دهد که از فیلم خوشتان آمده.» حق با او بود. بیشتر سؤال‌ها تحسین‌آمیز بود و کلاً جلسه فضای دوستانه‌ای داشت و علاوه بر این‌که اهل رسانه از تماشای فیلم راضی بودند، تهیه‌کنندگان و به‌ویژه‌ منیژه حکمت را تشویق می‌کردند که بیشتر وارد تولید این‌گونه فیلم‌ها بشوند.  منیژه حکمت بعد از این‌که با تشویق مطبوعاتی‌ها به دلیل تهیه‌کردن فیلم‌ «صداها» روبه‌رو شد گفت: «وقتی پیشنهاد این فیلم را به فارابی دادیم، آقای شاه‌حسینی فیلم را وتو کرد و گفت که ما نمی‌خواهیم چنین فیلمی در برنامه‌ریزی‌های ما باشد، ولی ما ایستادیم و با کمک همدلانه همه عوامل کار را پیش بردیم. اگر ما گول بنیاد فارابی را خورده بودیم، الان پیش شما نبودیم»! تازه اینجا بود که همه معنی حرف‌های حکمت در ابتدای جلسه را فهمیدند. حکمت همان اول و بدون مقدمه برخلاف ظاهر شادابش حرف‌هایی زد که کمابیش از دلخوری‌اش ناشی می‌شد: «قرار نبود من به عنوان تهیه‌کننده بیایم بالا، اما آمدم چون فقط می‌خواستم شما را رودررو ببینم، چون شما یاور همیشگی من بوده‌اید و همیشه توانسته‌ام درددل‌هایم را با شما در میان بگذارم.» همکاری نکردن فارابی برای تولید فیلم «صداها»، به‌هرحال نگرانی‌هایی را برای گروه تهیه‌کنندگان به همراه داشته است، آن هم به این دلیل که «صداها» فیلم متفاوتی نسبت به تولیدات پرفروش سینمایی است. علی واجد سمیعی توضیح داد که: «اصلاً یکی از دلایل نیامدن فارابی، همین ریسک بازگشت سرمایه بود. اما ما این ریسک را پذیرفتیم.» با تمام این احوالات، واجد سمیعی امیدوارانه معتقد بود که: «فیلم در گیشه گلیم خودش را از آب بیرون می‌کشد.» انتظار عوامل فیلم از اهل رسانه برای حمایت از چنین فیلم‌هایی جالب توجه بود بعد از این‌که حکمت درباره نقش مطبوعاتی‌ها در بالابردن سطح سینمای ایران صحبت کرد، مؤتمن هم گفت: «امیدوارم سینما برای ساختن چنین فیلم‌هایی راه باز کند و این تا حد زیادی در دست مطبوعات است. این فیلم نشان داد که می‌شود فیلم‌هایی محدود ساخت که تماشاچی هم داشته باشد.»  امیدواری مؤتمن البته بیهوده نبود. واکنش مطبوعاتی‌ها امیدوارکننده بود و سعید عقیقی هم این نکته را خوب متوجه شده بود که گفت: «من به عنوان منتقد نمی‌توانم درباره فیلم خودم نظر بدهم و صرف اضافه‌شدن یک فیلم متفاوت به سینمای ایران، برای من خوشحال کننده است اما به‌هرحال شما را ارجاع می‌دهم به واکنش‌های خودتان در جلسات مطبوعاتی فیلم‌های دیگر.» مؤتمن طبق همین تصور امیدوار بود که «اگر نویسندگان سینمایی حمایت کنند، اتفاقی که برای شب‌های روشن افتاد، نمی‌افتد و من ناچار نمی‌شوم هر هفت - هشت سال یک‌بار فیلم محبوبم را بسازم.» مؤتمن در دو نوبت، به شکل ویژه از تهیه‌کنندگان فیلم و نویسنده فیلم‌نامه‌اش تشکر کرد و خودش را مدیون آن‌ها دانست: «می‌گویند این فیلم‌ها نمی‌فروشند و مردم حوصله این چیز‌ها را ندارند. این‌ها تهیه‌کننده‌ها را به وحشت می‌اندازد. ما شانس آوردیم که اولین دفتر فیلم‌سازی به ما پاسخ مثبت داد. خانم حکمت و آقای سمیعی زندگی‌شان را برای این فیلم گذاشتند. من واقعاً بی‌دغدغه فیلم را ساختم و خاطرات خوبی از پشت صحنه دارم که آن‌ها را مدیون تهیه‌کننده‌ها هستم. امیدوارم فیلم بفروشد تا دوباره با همین تهیه‌کننده‌ها فیلم دیگری بسازم.»  چند دقیقه بعد، وقتی صحبت از «سینمای مؤتمن» و اوج‌‌وفرود‌هایش شد، فرزاد مؤتمن جواب داد: «به‌خدا من سینمایی ندارم. من عمله سینما هستم، کارگر سینما هستم. تفاوت میان فیلم‌های من، تفاوت میان فیلم‌نامه‌های فیلم‌هایم است. بهترین فیلم‌های من حاصل نوشته‌های عقیقی است و من همیشه مدیون او هستم و به نظرم او بهترین نویسنده سینمای ایران است.» حاشیه‌ها  بعد از این‌که حکمت مفصلاً درباره شروع کار تولید و مشکلات به‌وجود‌آمده صحبت کرد، افشار از واجد سمیعی درخواست کرد که او هم به عنوان تهیه کننده حرف‌هایش را بزند. اما حکمت تقریباً چیزی را ناگفته نگذاشته بود. سمیعی با شوخی خطاب به حکمت گفت: «شما همه توضیحات را به شکل اوردوز گفتید، دیگر چیزی نمانده من بگویم.» افشار ادامه داد:«بله، خانم حکمت ماشا‌الله همیشه در صحنه هستند!» یکی از سؤالات این بود که:«چرا در فیلم»، مانیتور آیفون‌های تصویری با برداشتن گوشی روشن نمی‌شوند و حتماً باید دگمه را فشار می‌دادند؟» مؤتمن گفت:«آخر آیفون‌های ما یک نسل عقب‌تر بود و باید حتماً دگمه را می‌زدیم تا تصویر بیاید» حکمت بلافاصله گفت:«تازه آن هم مال خانه خود من بود!» رضا کیانیان و سعید عقیقی، هردو در میان صحبت‌هایشان گفتند که این برای اولین بار بود که محصول نهایی کارشان را می‌دیدند و تا قبل از این، فیلم را ندیده بودند.  یکی از سؤالات این بود که: «چرا راکورد خانم طباطبایی دریکی از صحنه‌ها رعایت نشده بود؟» عواملی که بالای سن بودند هرچه به ذهن خود فشار آوردند، متوجه قضیه نشدند. در این بین مؤتمن ناگهان به نقطه‌ای در میان جمیعت اشاره کرد و گفت: «بگذارید خود خانم طباطبایی جواب می‌دهند.» تازه معلوم شد طناز طباطبایی در میان جمعیت نشسته است، به این دلیل که سن سالن شماره 3 سینما فلسطین بیشتر از 10 نفر ظرفیت نداشت و دیگر در بالای سن جایی برای نشستن نبود. طباطبایی از همان جا که نشسته بود، جواب سؤال را داد. 




این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبر آنلاین]
[مشاهده در: www.khabaronline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 342]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن