تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 28 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):مؤثّرترين وسيله جلب رحمت خدا اين است كه خيرخواه همه مردم باشى.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816413701




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

شهردار تهران: جهاد دانشگاهي مجموعه‌اي پيشتاز در نوآوري و توليد علم است


واضح آرشیو وب فارسی:ايسنا: شهردار تهران: جهاد دانشگاهي مجموعه‌اي پيشتاز در نوآوري و توليد علم است


خبرگزاري دانشجويان ايران - تهران
سرويس: اجتماعي - شهري

دكتر محمدباقر قاليباف ـ شهردار تهران ـ صبح ديروز (شنبه) در بازديد از جهاددانشگاهي، از نزديك با دستاوردهاي اين نهاد در عرصه‌هاي مختلف آشنا شد.

به گزارش خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، در ابتداي اين بازديد، طي جلسه‌اي كه با حضور دكتر حميدرضا طيبي ـ رييس جهاد دانشگاهي ـ و جمعي از معاونان و روساي پژوهشكده‌هاي اين نهاد برگزار شد، رييس جهاد دانشگاهي در سخناني با بيان اين كه جهاددانشگاهي با هدف ترويج روحيه خودباوري علمي در بين جوانان كشور در سال 59 تاسيس شد، اظهار كرد: اين نهاد در حال حاضر در قالب 42 واحد و 12 پژوهشكده در سراسر كشور و در حوزه‌هاي فرهنگي، پژوهشي، آموزشي، اشتغال و كارآفريني فعاليت مي‌كند و همواره، تلاش كرده، به عنوان پلي ميان دانشگاه و جامعه ايفاي نقش كند.

رييس جهاد دانشگاهي در ادامه با اشاره به اين كه نتايج فعاليت‌هاي تحقيقاتي جهاد دانشگاهي از طريق مراكز خدمات تخصصي و دوره‌هاي آموزشي در اختيار جامعه قرار مي‌گيرد، ‌خاطر نشان كرد: جهاد دانشگاهي در حال حاضر در حوزه‌هايي نظير علوم پايه، كشاورزي، علوم انساني، فني و مهندسي، پزشكي، هنر و غيره، به فعاليت‌هاي تحقيقاتي مي‌پردازد، كه نتايج آن در حوزه‌هاي مختلفي همچون برق، مهندسي فرايند، فناوري اطلاعات، مهندسي مكانيك، آلياژها و سوپر آلياژها، سراميك، مهندسي هوا فضا، سلول‌هاي بنيادي، سراميك، درمان ناباروري و مهندسي محيط زيست قابل مشاهده است.

عضو شوراي عالي انقلاب فرهنگي تصريح كرد: در حال حاضر تلاش مي‌كنيم، با تجميع توانمندي‌هاي واحدهاي جهاد دانشگاهي در سراسر كشور، در عرصه‌هاي بزرگي مانند نفت و صنايع وابسته به آن، حمل و نقل شهري و بين شهري و صنايع كاني فلزي حضور يابيم.

دكتر طيبي تاكيد كرد: جهاد دانشگاهي در حوزه آموزش در سه سطح آموزش عالي، علمي كاربردي و كوتاه مدت فعاليت مي‌كند و در عرصه اشتغال و كارآفريني، ارائه آموزش‌هاي كارآفريني مورد نياز دانشجويان، فارغ‌التحصيلان و عموم جامعه از جمله اهداف اين نهاد است، ضمن اين كه اين نهاد، فعاليت‌هاي فرهنگي خود را در زمينه‌هاي هنر و ادبيات، ‌اطلاع‌رساني، افكارسنجي و غيره در قالب مجموعه‌هايي همچون خبرگزاري دانشجويان ايران، خبرگزاري قرآني ايران، سازمان انتشارات، مركز افكارسنجي دانشجويان ايران، مركز فرهنگي دانشجويان و انقلاب اسلامي، مركز گردشگري علمي ـ فرهنگي دانشجويان و غيره دنبال مي‌كند.

رييس جهاد دانشگاهي در خاتمه اظهار كرد: به منظور توسعه كمي و كيفي فعاليت‌هاي جهاد دانشگاهي، سند چشم‌انداز 20 ساله اين نهاد تهيه شده و بر اساس آن تلاش مي‌كنيم، هر يك از واحدهاي اين مجموعه در سراسر كشور، در يك يا چند حوزه تخصصي به قطب علمي و فناوري تبديل شود و فعاليت‌هاي شاخصي را در سطح ملي و بين‌المللي انجام دهند.

براساس اين گزارش، دكتر محمد باقر قاليباف ـ شهردار تهران ـ نيز طي سخناني جهاددانشگاهي را محل پيوند علم و جهاد خواند و يادآورشد: جهاددانشگاهي مجموعه‌اي علمي و جهادي است كه در خلاقيت، نوآوري، توليد علم و يافتن راه‌هاي ميان‌بر پيشرفت و توسعه در كشور پيشتاز بوده است.

وي در ادامه با بيان اين كه يكي از عوامل موفقيت ما در دفاع مقدس اتكا به روحيه جهادي بوده است، خاطر نشان كرد: جهاددانشگاهي با توجه به رسالت اصلي خود بايد با استفاده از مباني و روش‌هاي علمي و بهره‌گيري از روحيه جهادي و انقلابي، برنامه‌هاي خود را پيش ببرد و به پيشرفت كشور كمك كند.

وي خواستار گسترش همكاري‌هاي جهاد دانشگاهي با شهرداري تهران شد و اضافه كرد: ارائه آموزش‌هاي مورد نياز كاركنان و مديران شهرداري‌ها، ‌احداث منوريل در تهران، مديريت واحد شهري، بازيافت، ارائه آموزش‌هاي كارآفريني، اصلاح فرايندها، نظارت و كنترل در پروژه‌هاي كارفرمايي و غيره از جمله زمينه‌هايي است كه جهاددانشگاهي مي‌تواند با شهرداري تهران همكاري كند.

دكتر قاليباف اعلام كرد: جهاددانشگاهي مي‌تواند با پشتوانه علمي و انقلابي خود، كانون تحولات جديد در حوزه مديريت شهري باشد و شهرداري تهران نيز از همكاري با اين مجموعه علمي استقبال مي‌كند.

لازم به ذكر است در ابتداي اين ديدار جمعي از معاونان و روساي واحدها و پژوهشكده‌هاي جهاد دانشگاهي نيز به ارائه گزارشي از فعاليت‌هاي خود پرداختند و به زمينه‌هاي همكاري مشترك با شهرداري تهران اشاره كردند.

گفتني است در ادامه اين برنامه دكتر محمد باقر قاليباف از خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، و خبرگزاري قرآني ايران (ايكنا) بازديد كرد و از نزديك در جريان فعاليت‌هاي اين خبرگزاري‌ها قرار گرفت.

انتهاي پيام
 يکشنبه 2 تير 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايسنا]
[مشاهده در: www.isna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 357]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن