تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 15 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):به خداوند امیدوار باش، امیدی که تو را بر انجام معصیتش جرات نبخشد و از خداو...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1821072585




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

بسياري از فيلمسازان با نقد آشنايي ندارند


واضح آرشیو وب فارسی:برنا نيوز: بسياري از فيلمسازان با نقد آشنايي ندارند
بسياري از فيلمسازان مي‌پندارند كه نقد يعني تاييد و ستايش و يا فحش و بد و بيراه گفتن در حالي كه نقد سنجش و محك زدن آثار و محاسن و معايب است.


به گزارش سرويس هنري برنا به نقل از روابط عمومي جشن منتقدان، "احمد طالبي‌نژاد" منتقدريال نويسنده كارگردان در آستانه برگزاري جشن بزرگ منتقدان و نويسندگان سينماي ايران با بيان اين مطلب افزود: فيلمساز صاحب سبكي مثل ابراهيم حاتمي كيا كشف منتقدان بود و اولين فيلمش (هويت) توسط منتقدان كشف شد.

وي ادامه داد: در مورد فيلمسازان ديگر هم اين اتفاق افتاده است. مثلا همين سال گذشته منتقدان مجموعا از بهنام بهزادي با اولين فيلمش، «تنها دو بار زندگي مي‌كنيم» حمايت كردند و باعث شدند كه اين فيلمساز ناگهان شناخته و مطرح شود و يا سال‌هاي قبل‌تر فيلم «بوتيك» حميد نعمت‌الله را مي‌توان مثال زد.

وي با اشاره به «محسن مخملباف» و اين كه او افكار، انديشه‌ها و سليقه‌هاي سينمايي‌اش را بر اساس نظر منتقدان يافته است، گفت: اگر منتقدان سينمايي با صداقت و خلوص و به دور از ملاحظات و روابط شخصي پيرامون فيلمسازان بنويسند، در شناسايي و تقويت و حمايت استعدادها و نخبگان بسيار موثر خواهند بود و نبايد منكر آن شد كه طي سالهاي گذشته اتفاقات خوبي در اين رابطه افتاده است.

طالبي‌نژاد با بيان اين كه جايگاه نقد و نوشتار در سينما جدا از جايگاه خود سينما نيست، اظهاركرد: هرگاه سينما به سمت غيرجدي‌بودن - نمي‌گويم ابتذال - رفت، نقدنويسي هم به آن سمت سوق پيدا كرد، و در اين اوضاع چون فيلم‌ها به سمت سرگرمي سوق پيدا كرده، نقدها هم به شوخي تبديل شده است.

به گفته وي، تعامل منتقد و فيلمساز نبايد به كاسبكاري تبديل شود و مناسبات دوستانه منتقدان با فيلمسازان تا زماني باشد كه شأن و منزلت آنها به صورت مستقل حفظ شود.

طالبي‌نژاد با بيان اين كه خيلي از فيلمسازان اساسا نمي‌دانند نقد چيست؛ تصريح كرد: بسياري از فيلمسازان مي‌پندارند كه نقد يعني تاييد و ستايش و يا فحش و بد و بيراه گفتن در حالي كه نقد سنجش و محك زدن آثار و محاسن و معايب است.

وي افزود: منتقد لو لو سرخرمن يا پنبه زن نيست. منتقد با سواد به فيلمساز كمك مي‌كند و فيلمساز با سواد هم از تحليل‌ها و نقد استفاده مي‌كند.

يادآور مي شود، جشن منتقدان و نويسندگان سينماي ايران دهم تيرماه جاري در تالار وحدت برگزارخواهدشد.
 شنبه 1 تير 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: برنا نيوز]
[مشاهده در: www.bornanews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 184]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن