تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 24 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):كسى كه خداى سبحان را مى شناسد، شايسته است دلش از بيم و اميد به او خالى نباشد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815475742




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

ارزيابي سفارت امريكا در بغداد از ريشه هاي نفوذ معنوي ايران در عراق


واضح آرشیو وب فارسی:ايرنا: ارزيابي سفارت امريكا در بغداد از ريشه هاي نفوذ معنوي ايران در عراق
تهران-خبرگزاري جمهوري اسلامي (ايرنا): سفارت امريكا در عراق كه مهمترين مركز اداره سياسي و نظامي عراق تحت اشغال به شمار مي رود طي ماه هاي گذشته، اقدام به انجام نظرسنجي در سطوح مختلف از مردم عراق در باره ايران كرده است.


گزارش دريافتي خبرهاي 16 ايرنا حاكيست، نتايج اين نظرسنجي كه در ميان نخبگان و دانشگاهيان، بانوان، شيعيان عراق، و همچنين عشاير اين كشور انجام شده است، تعجب دست اندركاران سفارت آمريكا را دربغداد در پي داشته است.
براساس اين نظرسنجي 67 درصد پاسخ دهندگان در مجموع جمهوري اسلامي ايران را مورد علاقه خود و محبوب معرفي كرده اند و ايران را خاك دوم مردم عراق به دليل نوع تشابه فرهنگ و مذهب برشمرده اند.
همچنين 13 درصد مخاطبان اين نظرسنجي درحاليكه در مقابل ايران اعلام بيطرفي كرده اند اما براين عقيده بوده اند كه ايران خطري براي عراق محسوب نمي شود.
اين نظرسنجي نگراني شديد آمريكا را ازايجاد پيوندهاي عميق‌تر پس ازگذشت 5 سال از اشغال عراق، بين جمهوري اسلامي ايران و عراق درخود جاي داده است.
سفارت امريكا در عراق به همراه گزارش اين نظرسنجي، متممي را تهيه نموده كه در آن راهكارهاي مباررزه با جمهوري اسلامي ايران در صحنه سياسي عراق و همچنين كاهش اين محبوبيت پيشنهاد شده است.
وجود روحانيون با نفوذ ايراني در حوزه علميه نجف ، ارتباط فرهنگي شديد كردستان عراق با جمهوري اسلامي ايران ، علاقه گسترده مسيحيان شامل آشوري‌ها و ارامنه عراق به ايران وهمچنين گرايش شديد اقليت تركمن به ايران و تداوم رفت وآمدهاي زيارتي بين دوكشور، از جمله عوامل اصلي نفوذ معنوي جمهوري اسلامي ايران درعراق شمرده شده است.
****
موج شديد جنگ رواني رسانه هاي غربي به بهانه رزمايش صهيونيست ها
........................................
در پي درج خبري در باره رزمايش رژيم صهيونيستي در دو روزنامه امريكايي، موج سنگيني از فضا سازي رواني عليه جمهوري اسلامي در رسانه هاي خبري غربي به راه افتاد.
به گزارش ايرنا، رسانه هاي ارتباط جمعي غرب به خصوص رسانه هاي وابسته به امپراتوري رسانه اي صهيونيسم در تلاشي هدفمند به برجسته سازي تهديدات نظامي رژيم صهيونيستي عليه جمهوري اسلامي ايران روي آوردند.
پردازش وسيع و همه جانبه به خبر مانور محرمانه اسرائيل، در حالي كه سران رژيم صهيونيستي براي افزودن بر ابهامات از اظهار نظر در باره آن اجتناب كرده اند، نشان دهنده نوعي هماهنگي و سازماندهي در اين عمليات رواني است.
روزنامه هاي كريستين ساينس مانيتور، اينترنشنال هرالدتريبيون، نيويورك تايمز،گاردين، اينديپندنت و ديگر رسانه هاي نوشتاري غرب در كنار شبكه هاي مختلف تلويزيوني مانند سي.ان.ان، بي.بي.سي، الجزيره، العربيه و ... در كنار پوشش خبر مانور برگزار شده سيلي از احتمالات و گمانه ها را ضميمه تحليل هاي خود كردند. اين رسانه ها در ترسيم فضاي رسانه اي خود برضد ايران تلاش كردند با بزرگنمايي رزمايش رژيم صهيونيستي در درياي مديترانه هدف از اجراي ان را ارسال پيامي براي ايران معرفي كند تا از غني سازي اورانيوم دست بردارد.
انتشار همزمان اظهارات البرادعي در شبكه تلويزوني العربيه در باره پيامدهاي تهديد ايران نيز به كمك اين فضا سازي تبليغاتي آمد.
*****
بررسي شكست اسرائيل از حزب الله در وزارت دفاع انگليس
.......................................
جمعي از كارشناسان سياسي ، نظامي و مطبوعاتي طي همايشي در لندن به آسيب شناسي شكست اسراييل در جنگ دوم لبنان در تابستان ‏2006پرداختند‏.‏
به گزارش ايرنا، در اين همايش كه در محل موسسه سلطنتي خدمات متحد نظامي و امنيتي (راسي ) در محل مجموعه ساختمان هاي وزارت دفاع انگلييس در مركز لندن برگزارشد، سخنراناني از اسراييل، آمريكا و انگليس به بازنگري در مسايل نظامي و راهبردي جنگ دوم لبنان در آستانه دومين سالگرد آن پرداختند‏.‏
محور اصلي سخنراني هاي اين همايش بازانديشي در مواضع اسراييل در جنگ لبنان از زبان تحليل گران يهودي، اسراييلي و يا داراي مواضع نزديك به آنها و همچنين درس هايي كه از آن حادثه براي آينده مي توان گرفت، بود‏.‏
نقطه محوري كه همه كارشناسان و سخنرانان اين نشست بر آن انگشت نهادند، پيروزي حزب الله لبنان و ناكامي ارتش تا بن دندان مسلح رژيم صهيونيستي بود.
پروفسورشاي فلدمن استاد يهودي دانشگاه برانديس از جمله مصداق هاي شكست اسرائيل در اين نبرد را عدم بازگشت گروگان هاي اسراييلي ، از بين نرفتن كامل حزب الله برخلاف پيش بيني هاي قبلي ، ادامه حيات جنگجويان و زير ساخت هاي حزب الله در جنوب لبنان ، ادامه قابليت حزب الله براي شليك موشك هاي كاتيوشا و تداوم بقاي سيستم كنترل و فرماندهي حزب الله برخلاف ميل اسراييل بر شمرد‏.‏
اوفر شلاه روزنامه نگار مشهور كانال ‏10‏ تلويزيون تل آويو و افسر سابق ارتش اسراييل اگرچه در سخنراني خود بيشتر به جنبه هاي تبليغي و آماده سازي افكار عمومي پرداخت ، ولي او نيز در سخنان خود به دلايل ناكامي رژيم صهيونيستي در جنگ دوم لبنان اشاره كرد‏.‏
شلاه با اشاره به اهميت نبردهاي زميني در جنگ هاي كلاسيك و مدرن تاكيد كرد‏:‏ در ارتش اسراييل بيش از حد به نيروي هوايي ، پرتاب موشك و راكت اتكا شده بود تا جايي كه در مدت پنج هفته اين جنگ ، بيش از ‏10‏ برابر كل جنگ منطقه اي ‏1973‏ اعراب و اسراييل بمب خوشه اي ، موشك و خمپاره و راكت از سوي اسراييل شليك شد‏.‏
****
كورسوي اميد افراطيون براي انتخابات آينده رياست جمهوري
..........................................
يك پايگاه خبري اينترنتي مخالف نظام جمهوري اسلامي كه با كمك بيگانگان عليه جمهوري اسلامي فعاليت مي كند، از طرح چهره هاي تندرو با سابقه محكوميت قضايي براي نامزي در انتخابات رياست جمهوري آينده حمايت كرده است.
نويسنده تحليل در اين نشريه اينترنتي با عنوان "اگر نوري بيايد..." حضور عبدالله نوري وزير كشور دوره سيد محمد خاتمي را باعث ايجاد كورسويي از اميد در اوضاع و احوال سردرگم كنوني كه به ويژه نيروهاي ‏اصلاح طلب و تحول خواه منتقد وضع موجود در آن گرفتار شده اند، خوانده است. ‏
در اين مطلب با اشاره به آنچه "ناز و كرشمه" سيد محمد خاتمي براي حضور در انتخابات آينده خوانده شده، آمده است: آيا نشان دادن ضعف از سوي اصلاح طلبان و مطرح كردن اين موضوع كه ‏‏"كانديداتوري خاتمي گامي به جلوست"، راه نجات كشور است؟ آيا همه دستاوردهاي دوره اصلاحات و هزينه هاي ‏سنگيني كه ملت در راه دستيابي به سنگرهايي كه آقايان فتح كردند و انتظار ثمردهي آزادي و حقوق بشر و رفاه از ‏آن داشتند، همه و همه در خاتمي خلاصه مي شود؟ بي شك خاتمي خاطره اي خوش است و شايد فرداها در كتب ‏تاريخي او را باني و پرچمدار اصلاحات بنامند، باشد؛ اما آيا هيچ كس نيست كه مقاومت كند و رييس جمهور شود ‏و مقاومت كند و رييس جمهور بماند و رييس جمهور برود؟ ‏
اين پايگاه ضد انقلابي سپس به تمجيد از عبدالله نوري پرداخته و افزوده است : واقعيت اين است كه "عبدالله نوري" كه مرور خاطراتش در ذهن ها همراه با تكرار واژه هايي چون "استقامت"، ‏‏"صراحت" و "شجاعت" است چنانچه با حمايت بخش عمده و تاثيرگذار اصلاح طلبان روبرو شود، قطعا چنانكه ‏‏"سعيد حجاريان" نيز گفته است از حمايت قاطع تحولخواهان و حتي تحريمي ها برخوردار خواهد بود.
سايت خبري مذكور عبدالله نوري را كانديدايي خوانده است كه در هر شرايطي مي توان روي او حساب كرد. ‏
پايگاه خبري مذكور در همين شماره طي مطلب ديگري سيد محمد خاتمي رييس جمهور سابق را فردي ناتوان براي اداره كشور معرفي كرده و به او توصيه كرده است كه در رقابت هاي انتخاباتي رياست جمهوري آينده شركت نكند.
****
مشابه سازي، توصيه رسانه اي سازمان سيا براي ايجاد اغتشاش
..............................................
ارگان رسانه اي سازمان جاسوسي آمريكا با بررسي بعضي تحركات صنفي دانشجويي در چند مركز آموزش عالي توصيه كرده است كه با استفاده از همين روش، دانشجويان، آنچه را اين رسانه آمريكايي مطالبات سياسي خواند، به دست آورد.
راديو امريكايي فردا كه طي ماه هاي اخير توجه ويژه اي به تحركات بعضي از دنباله هاي سياسي گروه هاي تندرو در دانشگاه ها داشته از دانشجويان خواسته است، مسائل و مشكلات صنفي مانند وضعيت خوابگاه ها، سلف سرويس ها و موارد مشابه را به حوزه اداره دانشگاه و در مراتب بعدي وزارت علوم و مسائل سياسي منتقل نمايند.
*****
پژوهم/ 1034
 شنبه 1 تير 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 107]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن