تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 16 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):يك حديث بفهمى بهتر است از آن كه هزار حديث [نفهميده] نقل كنى.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1821342131




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

مجموع عمليات بندري اين شركت بيش از 16 درصد افزايش يافت


واضح آرشیو وب فارسی:ايرنا: مجموع عمليات بندري اين شركت بيش از 16 درصد افزايش يافت
تهران-خبرگزاري جمهوري اسلامي (ايرنا): مديرعامل شركت تايدواتر خاورميانه گفت: مجموع عمليات اين شركت در بنادر كشور در سال گذشته حدود 25 ميليون و 945 هزار تن بود كه نسبت به مدت مشابه سال قبل حدود 8/16 درصد رشد داشته است.


به گزارش خبرنگار ايرنا ،"محمد سيف اللهي" روز شنبه در جمع خبرنگاران به سهم عمليات شركت تايدواتر از كل عمليات بندري كشور اشاره كرد و افزود: اين ميزان سهم در سال 85 حدود 9/34 درصد بود كه در سال گذشته با رشدي معادل چهار درصدي به 9/38 درصد افزايش يافت.
وي سپس با بيان اينكه شركت تايدواتر حدود 70 درصد از منابع مالي خود را از طريق عمليات كانتينري كسب مي كند، اظهار داشت: اين شركت هم اكنون حدود 93 درصد عمليات كانتينري در بنادر كشور را برعهده دارد . به گونه اي كه در سال گذشته مجموع عمليات كانتينري تايدواتر حدود يك ميليون و 722 هزار TEU (واحد شمارش كانتينر) بوده كه نسبت به مدت مشابه سال قبل از آن 1/17 درصد رشد داشته داشت .
سيف اللهي سپس به عمليات كالاي فله اي و جنرال كارگو شركت تايدواتر اشاره كرد و گفت: حجم اين دو عمليات در سال گذشته به ترتيب شش ميليون و 426 هزار تن و سه ميليون و 318 هزار تن بود.
مديرعامل شركت تايدواتر در ادامه، ورود مستقيم كالا به كشور را از جمله سياست هاي بخش حمل و نقل دانست و افزود: براساس اين سياست سعي شده سهم كشتي هاي فيدري (كشتي هاي كوچك حمل كالا) كه از كشورهاي حاشيه خليج فارس به كشور كالا حمل مي كنند ، كاهش يابد . لذا سهم كشتي هاي فيدري از 26 درصد در سال 85 به 22 درصد در سال 86 كاهش يافته است.
اين مقام مسئول همچنين ميزان كل عمليات لايروبي كه توسط شركت تايدواتر در سال 85 صورت گرفته است ، حدود دو ميليون و 503 هزار مترمكعب برشمرد و گفت: اين ميزان عمليات در سال 86 با 1/46 درصد افزايش به ميزان سه ميليون و 657 هزار مترمكعب رسيد.
سيف اللهي سپس ادامه داد: مجموع تعداد كشتي هايي كه در بنادر كشور از شركت تايدواتر خدمات دريايي دريافت كردند ، در سال 85 حدود چهار هزار و 740 فروند و در سال 86 حدود چهار هزار و 872 فروند بود.
وي در اين نشست همچنين خلاصه اي از اطلاعات مالي شركت تايدواتر در سال 86 ارايه كرد و گفت: درآمد حاصل از عمليات و ارايه خدمات در سال گذشته حدود 2 تريليون و 641 ميليارد و 920 ميليون و 626 هزار و 687 ريال بود ،در حالي كه اين رقم در سال 85 معادل يك تريليون و 565 ميليارد و 300 ميليون و 621 هزار و 188 ريال بود.
سيف اللهي همچنين سودخالص پس از كسر ماليات اين شركت در سال 85 را حدود 313 ميليارد و 629 ميليون و 791 هزار و 373 ريال ذكر كرد و گفت: اين سود در سال گذشته معادل 470 ميليارد و 357 ميليون و 412 هزار و 612 ريال بود. ضمن اينكه سود هر سهم در سال هاي 85 و 86 به ترتيب معادل يك هزار و 452 ريال و دو هزار و 177 ريال بود.
مديرعامل شركت تايدواتر در ادامه به ساير فعاليت هاي اين شركت در سال گذشته اشاره كرد و افزود: بهره برداري از مرحله نخست طرح توسعه ترمينال دوم كانتينري بندر شهيدرجايي با ظرفيت سالانه 5/1 ميليون كانتينر ، در سال گذشته آغاز شد كه براين اساس مجموع ظرفيت اين بندر به سه ميليون كانتينر در سال خواهد رسيد.
وي تصريح كرد، با بهره برداري از اين ترمينال، بندر شهيد رجايي قادر خواهد بود بزرگترين كشتي هاي دنيا را پذيرش كند.
سيف اللهي همچنين آغاز بهره برداري از ترمينال كانتينري بندرعباس را از ديگر فعاليت هاي شركت خدمات دريايي تايدواتر در سال گذشته دانست و گفت: اين ترمينال كه نيمي از آن متعلق به شركت تايدواتر است، با وسعتي افزون بر 30 هكتار، بزرگترين ترمينال خصوصي محسوب مي شود.
به گفته وي، تكميل و بهره برداري از ترمينال 10 هكتاري در بندر امام خميني، حضور در صادرات گندم، افزايش ظرفيت ترمينال يخچال دار در بندر شهيد رجايي، ترانزيت آلومينيوم توليدي كشور تاجيكستان از مسير ايران و ارتقاي نرم افزار ترمينال كانتينري از ديگر فعاليت هاي شركت تايدواتر در سال گذشته بوده است.
وي همچنين در خصوص اثار تحريم اعمال شده از سوي برخي كشورهاي خارجي گفت: تحريم در مجموع براي شركت تايدواتر مثبت بوده است. زيرا هرچند اين تحريم ها در كوتاه مدت ممكن است اثار منفي در پي داشته باشد، اما در بلندمدت سبب رشد كشور شده است.
اقتصام ** 1574 ** 1557
 شنبه 1 تير 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 199]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن