تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 28 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):خداوند متعال، به بنده‏اش در هر روز نصيحتى عرضه مى‏كند، كه اگر بپذيرد، خوشبخت و ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816514577




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

رئيس‌ شوراي اسلامي شهر تهران:چمران‌ها را تنها در ايدئولوژي اسلامي مي‌توان يافت


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاري قرآني ايران: رئيس‌ شوراي اسلامي شهر تهران:چمران‌ها را تنها در ايدئولوژي اسلامي مي‌توان يافت
گروه سياسي: رئيس‌ شوراي اسلامي شهر تهران گفت: فقط در سرزمين مقدس اسلامي ايران، تنها در ايدئولوژي اسلامي و فقط در ميان شيعيان علي(ع) است كه مي‌توان نمونه‌هايي چون شهيد چمران را پيدا كرد.
به گزارش خبرگزاري قرآني ايران (ايكنا)، مهدي چمران، رئيس شوراي اسلامي شهر تهران در سخنراني پيش از خطبه‌هاي نماز جمعه اين هفته تهران با اشاره به آيه « مِنَ الْمُؤْمِنِينَ رِجَالٌ صَدَقُوا مَا عَاهَدُوا اللَّهَ»، شهادت شهيد مصطفي چمران در ادامه زندگي پرافتخارش را يادآور شد و به تبيين زندگي و شخصيت اين شهيد بزرگوار به‌عنوان الگويي براي جوامع دنيا پرداخت.

وي افزود: فقط در سرزمين مقدس اسلامي ايران، فقط در ايدئولوژي اسلامي و فقط در ميان شيعيان علي(ع) است كه مي‌توان نمونه‌هايي چون شهيد مصطفي چمران را پيدا كرد. مبارزه او براي ارزش‌ها بود و نه براي رسيدن به دنيا يا منافع جناهي.

چمران به الگوسازي جوامع كمونيست براي جوانان جهان اشاره كرد و گفت: بعضي ماركسيست‌ها الگوي خوبي را با عنوان «ارنستو چگوارا» عرضه كرده‌اند و عكس‌هاي او را در دنيا پخش كرده و از او فيلم‌هايي مي‌سازند كه جايزه اسكار مي‌گيرد.

عضو شوراي اسلامي شهر تهران تصريح كرد: اگر تاريخ انقلاب اسلامي خودمان را مطالعه كنيم، صدها چگوارا پيدا مي‌كنيم كه متأسفانه مكتوم مانده‌اند و به جامعه نشان داده نشده‌اند.

رئيس بنياد چمران گفت: اعتقاد شهداي قهرمان ما به مكتب اسلام بود، اما مكتب كمونيست روسيه كه خرد شد و به تاريخ سپرده شد، كساني از حماسه‌سازان مكتب خود را براي دنيا الگو كرده است كه متاسفانه در كشور ما هم مطرح شده‌اند.

وي خاطرنشان كرد: اين در حالي است كه رسانه‌ها و دستگاه‌هاي فرهنگي ما نتوانسته‌اند نمونه‌هاي برجسته دفاع مقدس ما را به دنيا عرضه كنند.

عضو شوراي اسلامي شهر تهران افزود: شهيد چمران چنان در صحنه نبرد مي‌رزميد كه هنوز دوستان فيلمساز ما نتوانسته‌اند نبرد سوسنگرد و پاوه او را به تصوير بكشند.

وي با اشاره به جمله امام خميني(ره) درباره الگو بودن شهيد فهميده تصريح كرد: امام (ره) او و زندگي او را الگوي زندگي جوانان و نوجوانان معرفي مي‌كند و ما بايد اين الگو را به جوانانمان نشان دهيم.

رئيس بنياد چمران گفت: هدف امام از اينكه فرمودند «مثل چمران بميريد» چه بود؟ آيا ما در طول تاريخ بيست و چند ساله نظام اين الگو را به مردم نشان داده‌ايم؟ همين طور زندگي شهيد خرازي و شهيد بابا‌يي را به مردم نشان داده‌ايم؟

چمران خاطرنشان كرد: جوان امروز نياز به الگويي پر‌هيجان دارد و شهداي گرانقدر ما اين خصيصه را دارند و شهيد مصطفي چمران اين ويژگي را در حد عالي و متعالي خود داشت.

رئيس شوراي اسلامي شهر تهران با اشاره به اينكه در طول زندگي اين شهيد، به او تهمت تكفير زدند اما او بخاطر ايمانش دست از اصول اسلامي خود برنداشت، گفت: او يك سياستمدار مدبر بود كه هركجاي دنيا رفت، سازمان تشكيل داد. تحليل‌هاي سياسي او بي‌نظير بود.

‌سخنران پيش از خطبه‌هاي نماز آدينه اين هفته تهران در پايان سخنانش به قرائت بخشي از قسم‌نامه‌اي كه شهيد چمران پس از شهادت امام موسي صدر و خواهرش بنت‌الهدي صدر در تريبون نماز جمعه تهران قرائت كرد پرداخت و خاطرنشان كرد: در اين قسم‌نامه آمده است: «قسم به نام شهيدان، قسم به سنگريزه‌هاي خونين شهر، قسم به ناله مادران داغديده و قسم به والفجر و خيبر؛ قسم به آتش گلوله سوزان و قسم به عشق و قسم به آزادي و قسم به ولايت كه تا آخرين قطره خون خويش مقابل ظلم و ‌طاغوت مي‌ايستيم و تا ظهور حضرت مهدي(عج) كوتاه نمي‌آييم و خدا به آنچه مي‌گوييم گواه است.»
 جمعه 31 خرداد 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاري قرآني ايران]
[مشاهده در: www.iqna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 321]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن