تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 13 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام سجاد (ع):اى آن كه يادش مايه شرافت و بزرگى ياد كنندگان است و اى آن كه سپاسگزاريش موجب دست يافت...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1803980576




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

مبادلات ايران و عراق به 4 ميليارد دلار مي رسد


واضح آرشیو وب فارسی:واحد مرکزي خبر: مبادلات ايران و عراق به 4 ميليارد دلار مي رسد
واحد مركزي خبر:محمود حجتي ، عضو هيئت رئيسه و رئيس كميسيون صنعت اتاق بازرگاني و صنايع و معادن مشترك ايران و عراق گفت: از آنجايي كه كشور عراق خصايص مشتركي از لحاظ مذهبي، نژادي با ايران دارد بنابراين راهبرد اتاق تهران و عراق اين است كه هر ساله سهم بيشتري از بازار عراق را بدست آورد.

وي با اشاره به روابط مثبت ديپلماتيك ميان ايران و عراق افزود : با توجه به تمام قرايني كه ميان دو كشور از نظرحجم توسعه صادرات وجود دارد اما ايران رتبه سوم را در تبادلات تجاري دارد كه اتاق بازرگاني به عنوان نهاد بخش خصوصي با هماهنگي دولت و نهادهاي مربوط در نظر دارد با افزايش ميزان صادرات اين رتبه را ارتقا دهد.

حجتي برگزاري چنين همايش هايي را كاملا مثبت ارزيابي كرد و اظهار داشت:با توجه به بودجه 40 ميليارد دلاري سال قبل عراق ، تلاش مي شود تا سهم بيشتري را در بازار اين كشور همسايه بدست آوريم كه قطعا برپايي اين همايش ها و نمايشگاههاي تخصصي كمك شاياني را در اين خصوص خواهند داشت.

وي اضافه كرد :اين در حالي است كه سال گذشته نيز همايش و نمايشگاه هاي تخصصي در زمينه انرژي، بانكداري و بيمه و پتروشيمي برگزار شد و امسال نيز علاقمنديم با برپايي همايشهاي تخصصي چون بهداشت، درمان، دارو، ساختمان و فرآورده هاي وابسته، صنايع غذايي ، هتلداري و گردشگري، بازسازي صنايع عراق، نمايشگاه نفت و گاز، همايش و نمايشگاه برق و آب ،چه در داخل و چه عراق حجم بالايي از صادرات را نصيب كشور كنيم.

عضو هيات رئيسه اتاق مشترك بازرگاني ايران و عراق درخصوص امنيت اقتصادي عراق در منطقه تصريح كرد : هم اكنون حدود 5 سال از تشكيل دولت جديد عراق مي گذرد و بسياري از توليدكنندگان و صادركنندگان در حال فعاليت اقتصادي با عراق هستند كه با اين حجم فعاليت امنيت اقتصادي تجاري وجود دارد و شركتهاي داخلي و خارجي در جنوب، شمال و مناطق شيعه نشين عراق در حال فعاليت اقتصادي هستند.

به گفته وي وجود 9 نقطه تجاري مرزي في مابين و همچنين تاسيس شعبه هاي بانكهاي ايراني در عراق و مزيتهايي را كه مركز توسعه تجارت در اختيار صادركنندگان مي گذارد از قبيل ايجاد نمايشگاههاي تخصصي و دائم ، دادن امتيازات خوب به صادركنندگان براي صدور كالا به عراق مهمترين مزاياي صادراتي براي توليدكنندگان محسوب مي شود.

حجتي تبليغات شركتهاي ايراني در زمينه بهداشت درمان و دارو در عراق را ضروري دانست و تاكيد كرد: متاسفانه بسياري از شركتهاي توليدي ايراني فعاليت تبليغي براي شناساندن مزاياي كالاي خود در عراق نداشته اند بنابراين ايجاد نمايندگي و تبليغات در اين زمينه كاملا ضروري به نظر مي رسد كه با برگزاري اين همايش مي توان با ارائه راهكارهايي اساسي به اين مشكلات فائق آمد.

وي افزود : با توجه به حجم تبادلات بالا ميان اين دو كشور تحريم ها هيچگونه تاثيري در مبادلات اقتصادي ايران و عراق ندارد و حضور هياتهاي عراقي در همايش مذكور خود نوعي تحريم شكني محسوب مي گردد.

رئيس كميسيون صنعت اتاق مشترك بازرگاني و صنايع و معادن در پايان با اشاره به اينكه راهبرد اتاق ايران و عراق ، به دست آوردن سهم بيشتر بازار اين كشور است تصريح كرد : هم اكنون تراز تجاري با عراق مثبت است و ايران قصد دارد در طرح هاي اجرايي و بازسازي اين كشور سرمايه گذاري لازم را انجام دهد تا از اين طريق روابط ميان دو كشور بيشتر گسترش يابد.

نخستين همايش و نمايشگاه فرصتهاي سرمايه گذاري دارو، بهداشت و درمان ايران و عراق به طور همزمان از هشتم تا نهم تير به مدت 2 روز در مركز همايش هاي بين المللي هتل المپيك تهران برگزار مي شود.
 جمعه 31 خرداد 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: واحد مرکزي خبر]
[مشاهده در: www.iribnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 215]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن