تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 18 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):بسم اللّه‏ الرحمن الرحيم، بزرگ‏ترين ـ فرمود ـ يا با عظمت‏ترين نام خداوند است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ووچر پرفکت مانی

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

ثبت نام کلاسینو

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1805597161




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

گزارش فارس از مراسم پاياني جشنواره توليدات مراكز استان‌ها؛ امين تارخ در حافظيه شيراز، «هنرمند ملي» شد


واضح آرشیو وب فارسی:فارس: گزارش فارس از مراسم پاياني جشنواره توليدات مراكز استان‌ها؛ امين تارخ در حافظيه شيراز، «هنرمند ملي» شد
خبرگزاري فارس: شانزدهمين جشنواره توليدات راديويي و تلويزيوني مراكز استان‌ها شب گذشته با اعلام نام «امين تارخ» به عنوان هنرمند ملي، در حافظيه شيراز به كار خود پايان داد.


به گزارش خبرنگار راديو و تلويزيون فارس، مراسم پاياني شانزدهمين جشنوراه توليدات مراكز استان‌هاي صدا و سيما شب گذشته (پنجشنبه 30 خرداد) با حضور آيت‌الله‌حائري‌شيرازي امام جمعه شيراز و نماينده ولي فقيه در استان فارس ، سيدعزت‌الله ضرغامي رئيس سازمان صدا و سيما، محمدرضا رضازاده استاندار فارس ، علي مؤيدي، مجيد رجبي‌معمار مدير شبكه تهران ، مديران مراكز استان‌ها و نمايندگان مجلس و با حضور سرزده كامران باقري‌لنكراني وزير بهداشت، در حافظيه شهر شيراز برگزار شد.
بنابراين گزارش، در اين مراسم كه در ابتداي آن بخش‌هايي از بيانات مقام معظم رهبري در شيراز پخش شد، سيد رمضان موسوي‌مقدم معاون امور مجلس و استان‌هاي سازمان صدا و سيما، گفت: جشنواره شانزدهمين در حالي كه به لحظه‌هاي پاياني خود نزديك مي‌شود كه اين خاتمه، رنگ خداحافظي ندارد، بلكه عصاره و نتيجه همه تلاش‌ها و تخصص‌ها ، نشست‌ها و سخنراني‌ها از تولدي دوباره حكايت مي‌كند و من به عنوان امانت‌دار درد دل‌ها و مجاهدت‌هاي شما پرچمداران سختكوش رسانه صدا و سيما در مراكز استان‌ها، گواهي مي‌دهم كارهايي كه توليد شده به جاده جشنواره چشم نداشته است. كسي براي برندگي در اين جشنواره كاري توليد نكرده و برندگي اين آثار از آنجاست كه بعضا اشتهاي آنتن‌هاي فراگير شبكه‌ها را تحريك مي‌كند، نياز و احتياج مردمي را به تمايل براي شناخت آثار استاني و بومي ثابت مي‌كند و پرش تير توفيق را گاه تا خارج مرزهاي ايران مي‌برد.
وي افزود: جشنواره توليدات صدا و سيماي مراكز استان‌ها فقط يك مجال براي ملاقات عمومي و بازبيني و بازشنوايي آثاري است كه براي عرضه شدن و معرفي استعدادها و ظرفيت‌هاي همكاران ما در سراسر كشور حنجره‌اي رساتر از راديوي شهرستان و پنجره‌اي وسيع‌تر از تلويزيون استان‌ها مي‌طلبد. مسلما تحقيق اين مهم با شناخت دقيق مزيت‌هاي توليد در مراكز استان ايجاد انگيزه براي هنرمندان راديو و تلويزيون مراكز و تامين تجهيزات فني و تخصصي و از همه مهم‌تر حفظ حرمت و شأن هنرمندان بومي و محلي با نگاه به عيار كار هنري و برد تلاش فرهنگي اصحاب رسانه صدا و سيما ميسر مي‌شود.
موسوي مقدم اظهار داشت: هم در راديو و هم در تلويزيون، نياز ما به متن قوي و نويسندگان صاحب قلم آنچنان محسوس است كه به جرات مي‌توان گفت اگر بافت درماتيك آثار ارايه شده به جشنواره موفق مي‌شد از ادبيات كهن و معاصر ايران بيشتر بهره ببرد، يقينا ما امروز از حيث كيفيت در مرتبه ديگري مي‌ايستاديم.
وي تصريح كرد: شناخت نيازها ، مساله‌يابي و هنجارها و سامان‌هاي اجتماعي اعم از سن جواني مخاطبين، معرفي و تحكيم پيوندهاي فرهنگي، خانوادگي و ديني در ميان جامعه امروز ايران، اگر به عنوان مهمترين دستاورد جشنواره توليدات مراكز معرفي نشود بايد گفت كه خدايي ناكرده راه را عبث پيموده‌ايم و عمر و مال بيهوده هزينه كرده‌ايم.
وي ادامه داد: فضيلت گردهمايي سالانه مراكز توليدات صدا و سيما، مجادله و خستگي‌ناپذيري، دانش و تجربه، تبليغ معارف ديني و پرچمداري مشايخ فرهنگي است كه در اين مسير ملي و خداپسندانه، كار ما در رسانه راديو و تلويزيون چيزي فراتر از شغل و در حد يك فريضه انقلابي و ديني است. صدا و سيماي مراكز استان‌ها بسيار راحت‌تر از شبكه‌هاي سراسري مي‌توانند مروج فرهنگ بومي خود باشند ، مفاخر فرهنگي فقط در امارت‌ها و بناها نيستند ، آموزه‌ها را از موزه‌ها بيرون كشيدن و حيات و هويت فرهنگي خود را تجديد كردن، مطالبه مهمي است كه اگر آن را از قاب تماشاي تلويزيون يا صداي همراه راديو انتظار نكشيم، كدام سكوي ديگر قادر است حقانيت ايران اسلامي و ايراني را به چشم باور دنيا بنشاند؟
معاون امور مجلس و استان‌هاي صدا و سيما گفت: مي‌توان از زندگي ائمه معصومين عليهم السلام، اولياي خدا ، شهدا و بزرگان دين و ادب، شادكامي‌ها، خلوت با خدا، دوري از گناه و هزار مزيت ديگر را كشف و استخراج كرد و همين قصه‌هاي باوركردني را مي‌توان تصنيف كرده و در كنار خدمتگزاران كشور مشكلات مردم را كاهش داد. همچنين در جشنواره شانزدهم ثابت شد كه عزم و انگيزه هنرمندان براي توليدات فاخر رو به افزايش ، هماهنگي و تعامل روند مطلوب و آثار راه يافته به هيات داوران گسترده‌تر و متنوع‌تر و در برگيرنده تمامي مراكز استان‌ها شده است.
وي در ادامه اظهار داشت: آسيب‌شناسي مجدد جشنواره و تبديل آن به كارگاه آموزش و غلبه محتوا با پرهيز از كمي‌گرايي صرف و غنابخشيدن به ماموريت اصلي جشنواره با كاهش هزينه‌هاي غير ضروري در دستور كار معاونت مجلس و استان‌ها است كه به سوي همه صاحبان انديشه و ايده دست نياز و طلب دراز باشد كه خالي برنگردد.
همچنين در همين جشنواره نيز، تدبير جديدي صورت گرفته است تا توزيع برگزيدگان مراكز به نحوي باشد تا شايستگي و لياقت مراكزي را كه به سرعت در حال اصلاح و بهبود هستند، ناديده گرفته نشود و عدالت واقعي براي ارج نهادن به همه شايستگي‌ها اجرايي شود.
وي با بيان اينكه با توجه به حمايت‌هاي سال‌هاي گذشته برنامه‌ريزي‌ها و سرمايه‌گذاري انجام شده و مزيت‌هاي نسبي همه استان‌ها به خصوص برخي مراكز برتر در حوزه انيميشن، گفت: سال جاري را به عنوان سال توليد انبوه انيميشن با حفظ كيفيت و محوريت موضوعات بومي و كهن ايران عزيز اعلام و انتظار حمايت و مساعدت داريم تا براي تحقق عملي اين رويكرد جديد مراكز استان‌ها همت خود را به كار گرفته و ستاد و سازمان نيز رفع محدوديت‌هاي تامين اعتبار و پشتيباني همه جانبه را وجه همت خود قرار دهند.
پس از پايان سخنان معاون امور مجلس و استان‌ها در صدا و سيما، نماهنگي با موضوع فرماندهان شهيد استان فارس پخش شد و پس از آن با حضور ضرغامي ، آيت‌الله حائري‌شيرازي، رضازاده و موسوي مقدم از اعضاي خانواده‌هاي شهيدان عباس دوران، مرتضي جاويدي، سيد صادق دشتي، عبدالمجيد سپاسي و حاج شيرعلي سلطاني قدرداني به عمل آمد.
در اين مراسم همچنين آيت‌الله حائري‌شيرازي و سيدعزت‌الله ضرغامي به ايراد سخنراني پرداختند و در ادامه بيانيه پنج گانه هيئت داوران توسط پروانه معصومي منتخب جشنواره پانزدهم خوانده شد و اجراي سرود سرزمين پاكان با رهبري امير بكان از ديگر بخش هاي مراسم اختتاميه جشنواره شانزدهم توليدات راديويي و تلويزيوني مراكز استان‌هاي صدا و سيما بود.
به گزارش فارس در اين مراسم هچنين امين تارخ به عنوان هنرمند ملي منتخب جشنواره شانزدهم معرفي و از سوي ضرغامي، موسوي مقدم و رضازاده مورد تجليل قرار گرفت.
امين تارخ در اين مراسم ضمن قدرداني از ضرغامي گفت: اميد كه خداوند متعال شايستگي لازم جهت تجليل از اين حقير را عنايت فرمايد. حضرت باري‌تعالي الگوي مطلق هنر و هنرمند است اگر اهل هنر و هنرمند تنها قطره‌اي از اين اقيانوس باشد، مي‌تواند جهان را آباد ساخته و انسان تشنه دانستن را سيراب كند. انساني كه خود جهاني شيفته اعجاز ،سازندگي و هنر است.
وي افزود: اين حقير محتاج دعاي شما مردم شيفته هنر هستم چرا كه بعد از خداوند تنها شما هنردوستان توانايي پشتيباني از من را داريد.
در ادامه مراسم اختتاميه شانزدهمين جشنواره توليدات راديويي و تلويزيوني، مراكز برتر استان‌ها در حوزه‌هاي مختلف پنج‌گانه صدا ، سيما، موسيقي، پژوهش و خبر به شرح زير معرفي شدند:

* بخش سيما:
رتبه اول به مسعود احمدي مدير كل سابق صدا و سيماي مركز گلستان تعلق گرفت.
رتبه دوم به حجت‌الله يراق طلايي مدير كل صدا و سيماي مركز فارس تعلق گرفت.
رتبه سوم به محمد باقر كشفي مدير كل صدا و سيماي مركز خوزستان تعلق گرفت.

* بخش صدا:
رتبه اول به مسعود احمدي مدير كل سابق صدا و سيماي مركز گلستان تعلق گرفت
رتبه دوم به بهرام حميدي مدير كل صدا و سيماي مركز مازندران تعلق گرفت .
رتبه سوم به نورالدين جعفري مدير كل صدا و سيماي مركز خراسان جنوبي تعلق گرفت.

* بخش پژوهش:
رتبه اول به محمد باقر پيش‌نمازي مدير كل صدا و سيماي مركز خراسان رضوي تعلق گرفت.
ربته دوم به محمد باقر كشفي مدير كل صدا و سيماي مركز خوزستان تعلق گرفت.
رتبه سوم به حسين تركمن مدير كل صدا و سيماي مركز كردستان تعلق گرفت.

* بخش خبر:
رتبه اول به محمد باقر كشفي مدير كل صدا و سيماي مركز خوزستان تعلق گرفت.
ربته دوم به سيد جواد موسوي مدير كل صدا و سيماي مركز كرمان تعلق گرفت.
رتبه سوم به حجت‌الله رحيم زاده مدير كل صدا و سيماي مركز كهگيلويه و بوير احمد تعلق گرفت.

* بخش موسيقي:
رتبه اول به يوسف نجفي مدير كل صدا و سيماي مركز كرمانشاه تعلق گرفت.
ربته دوم به فتاح كمري مدير كل صدا و سيماي مركز لرستان تعلق گرفت.
رتبه سوم به محمدباقر كشفي مدير كل صدا و سيماي مركز خوزستان تعلق گرفت.
همچنين از قنبر مهدوي‌زاده مدير كل مركز صدا و سيماي مركز مهاباد نيز در بخش سيماي محلي برتر تقدير شد و در بخش صدا و سيما پويا و ساعي كه امسال براي اولين بار به جشنواره اضافه شده بود، از حجت الله رحيم زاده مدير كل مركز صدا و سيماي كهگيلويه و بوير احمد و رضا رحيمي مدير كل مركز صدا و سيماي ايلام قدرداني شد.
در پايان مراسم نيز از حجت‌الله يراق طلايي مدير صدا و سيماي مركز فارس تقدير به عمل آمد و استاندار اصفهان نيز با اهداي يادبودي به عزت‌الله ضرغامي از او تقدير كرد كه ضرغامي هديه استاندار را پذيرفت و آن را به همكاران خود تقديرم كرد.
انتهاي پيام/
 جمعه 31 خرداد 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فارس]
[مشاهده در: www.farsnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 157]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن