تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 15 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام موسی کاظم (ع):اگر به تعداد اهل بدر [مؤمن كامل] در ميان شما بود، قائم ما قيام می ‏كرد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1821277323




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

امربه معروف و نهي از منكر بايد فرهنگ عمومي بشود


واضح آرشیو وب فارسی:مهر: امربه معروف و نهي از منكر بايد فرهنگ عمومي بشود
دبير ستاد مردمي حفاظت اجتماعي قوه قضائيه تاكيد كرد: امر به معروف و نهي از منكر وظيفه‌ عام مردم است و بايد فرهنگ عمومي شود.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت‌الاسلام و المسلمين سيد احمد زرگر امروز در يك نشست مطبوعاتي با تاكيد بر اينكه ايمان زمينه عمل صالح و پيشگيري اصل اساسي اسلام است، گفت : در اين ستاد در ارتباط با پيشگيري برنامه‌ريزي‌هاي كلاني شده و ما برنامه‌ريزي مي‌كنيم تا گناه تحقق پيدا نكند زيرا پيشگيري بهتر از درمان و برخورد است.

دبير ستاد مردمي حفاظت اجتماعي قوه‌ قضائيه، اظهار داشت: انقلاب ما انقلاب فرهنگي است و اهداف بزرگ آن پياده كردن احكام اسلام است و براي پياده شدن احكام اسلامي در جامعه تدابير زيادي بايد انديشيد و برنامه‌هاي مختلفي ارايه كرد و براي تك تك احكام اسلامي با برنامه پيش رويم.

وي پيشگيري را نكته مهم در اسلام خواند و افزود: برخي از اساتيد اسلامي حدود 95 درصد احكام نوراني اسلامي را در جهت پيشگيري و فقط پنج درصد را در جهت برخورد مي ‌دانند.

زرگر، وظيفه‌ اين ستاد را استفاده از پتانسيل مردمي براي پيشگيري عنوان كرد و افزود: هر آنجا كه مردم به ميدان مي‌آيند نظام موفق مي‌شود.

وي با تاكيد بر اينكه نيروهاي مردمي بهترين و قوي‌ ترين نيروها براي موفقيت هستند، گفت: ستاد در اين راستا از مردم براي پيشگيري استفاده مي‌كند.

دبير ستاد مردمي حفاظت اجتماعي قوه قضائيه، با اشاره به فعاليت برخي از ارگان‌هاي كشور در رابطه با معنويت براي رسيدن به جامعه سالم درباره‌ عملكرد اين ستاد، گفت: مسائل فرهنگي و اطلاعاتي را نمي‌توان ارزيابي دقيق كرد مگر اينكه نشانه‌هايي از موفقيت اين فعاليت‌ها در جامعه ديده شود و ما مي‌خواهيم پرونده‌ها در دستگاه قضايي كم بشود.

زرگر گفت: وقتي ما خودمان را موفق مي‌بينيم كه آمار ورودي پرونده‌ها به دستگاه قضايي كم شود كه اين قابل تحقق است.

وي با بيان اينكه نيروهاي اين ستاد مردم عادي هستند، گفت: اين نيروها توسط ائمه جماعات و معتمدان محلي معرفي مي‌شوند. بعد از شناسايي و گزينش، آموزش‌هاي لازم در زمينه احكام، اخلاق، امر به معروف و نهي از منكر مي‌بينند و در رابطه با وظيفه‌ شان توجيه تشكيلاتي مي‌شوند و به هسته‌هاي 10 نفره تقسيم شده و بر اساس فكر 10 نفر كار مي‌كنند و كار فردي ندارند.

دبير ستاد مردمي حفاظت اجتماعي قوه‌ قضائيه، با اشاره به اينكه اين هسته‌ها جرايم مشهود و مشكلات محلي را دسته‌بندي مي‌كنند، افزود: كار انتظامي ربطي به نيروهاي اين ستاد ندارد و مي‌توانم به عنوان معتمد دستگاه قضايي موارد را به نيروي انتظامي و دستگاه قضايي گزارش دهند و براي رفع مشكلات محلي تصميم‌گيري كنند. به هيچ وجه حق ضابطيت ندارند و حق ندارند در كار ديگران دخالت كنند.

زرگر درباره‌ تشكيل ستاد مردمي حفاظت اجتماعي قوه‌ قضائيه، گفت: بر اساس بخشنامه‌ رئيس قوه قضائيه اين ستاد در 15 دي ماه سال 83 تشكيل شد اما فعال نبود تا اينكه براي فعال كردن اين ستاد حكمي در سوم تير ماه سال 85 به من ابلاغ شد و اكنون در سراسر كشور 44 هزار و 299 نفر به عنوان اعضاي ستاد پيشگيري هستند و امسال 50 هزار نفر جديد به عضويت ستاد در خواهند آمد.

دبير ستاد مردمي حفاظت اجتماعي قوه‌ قضائيه، در پاسخ به سوال خبرنگاري مبني بر تفاوت اين ستاد با شوراي حل اختلاف، گفت: اين ستاد نمي‌گذارد پرونده تشكيل يا اختلافي به وجود آيد اما در شوراي حل اختلاف پرونده تشكيل شده و اين شورا موضوع را بررسي مي‌كند.

وي در پاسخ به سوالي مبني بر ارزيابي اجراي فاز جديد طرح ارتقاي امنيت اجتماعي و تعامل اين ستاد با نيروي انتظامي، گفت: نيروهاي ستاد مردمي حفاظت اجتماعي در ارتباط با طرح امنيت اجتماعي در آينده مي‌توانند نقش اساسي داشته باشند. اگر نيروها، سازماندهي مدنظر ما را پيدا كنند، مي‌توانند به عنوان آمر به معروف و ناهي از منكر باشند.

زرگر با اشاره به فرمايشات مقام معظم رهبري به اين ستاد، گفت: امر به معروف و نهي از منكر وظيفه عام مردم است و بايد فرهنگ عمومي بشود و براي رسيدن به اين اهداف نياز به شناسايي نيروهاي شناخته شده و پيشقدم شدن آنها داريم.

دبير ستاد مردمي حفاظت اجتماعي قوه‌ي قضائيه، افزود: در برخي مقولات ما 95 درصد برخورد و تنها پنج درصد پيشگيري انجام داديم. اگر كار فرهنگي سنگيني انجام مي‌داديم، ايمان مردم قوي مي‌شد و متوجه مي‌شدند كه احكام اسلامي مي‌تواند آنها را در دنيا و آخرت سعادتمند كنند.

وي افزود: گير ما نيروي انتظامي يا دستگاه قضايي نيست. گير اصلي اين است كه بايد با احكام نوراني اسلام كشورداري كنيم و از احكام اسلامي براي حل مشكلات جامعه استفاده كنيم.

به گفته‌ وي، وظيفه نيروها در ستاد مردمي حفاظت اجتماعي قوه قضائيه، حل مشكلات در صورت عدم موفقيت گزارش به نيروي انتظامي و دستگاه قضايي است.

زرگر درباره‌ رده‌بندي‌هاي اين ستاد، گفت: هر پنج هسته يك واحد و هر 25 هسته يك ناحيه محسوب مي‌شود كه ناحيه‌ها به منطقه متصل هستند.

دبير ستاد مردمي حفاظت اجتماعي قوه قضائيه، در پاسخ به سوال خبرنگاري مبني بر لزوم پيشگيري توسط نيروي انتظامي، افزود: اگر نيروي انتظامي يا بسيج را ضابط مي‌دانيم كه ضابط هستند بايد كارشان را انجام بدهد و از نيروي انتظامي توقع كار پيشگيري داشتن غلط است و پيشگيري بايد توسط ارگان‌هاي فرهنگي، هيئت هاي مذهبي، نهادهاي مردمي، مبلغان، سخنرانان، كتاب و سينما صورت بگيرد. نيروي ضابط بايد كار ضابطيت كند زيرا وظيفه‌ ذاتي‌اش برخورد است.
 چهارشنبه 29 خرداد 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 64]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن