تبلیغات
تبلیغات متنی
محبوبترینها
ماندگاری بیشتر محصولات باغ شما با این روش ساده!
بارشهای سیلآسا در راه است! آیا خانه شما آماده است؟
بارشهای سیلآسا در راه است! آیا خانه شما آماده است؟
قیمت انواع دستگاه تصفیه آب خانگی در ایران
نمایش جنگ دینامیت شو در تهران [از بیوگرافی میلاد صالح پور تا خرید بلیط]
9 روش جرم گیری ماشین لباسشویی سامسونگ برای از بین بردن بوی بد
ساندویچ پانل: بهترین گزینه برای ساخت و ساز سریع
خرید بیمه، استعلام و مقایسه انواع بیمه درمان ✅?
پروازهای مشهد به دبی چه زمانی ارزان میشوند؟
تجربه غذاهای فرانسوی در قلب پاریس بهترین رستورانها و کافهها
دلایل زنگ زدن فلزات و روش های جلوگیری از آن
صفحه اول
آرشیو مطالب
ورود/عضویت
هواشناسی
قیمت طلا سکه و ارز
قیمت خودرو
مطالب در سایت شما
تبادل لینک
ارتباط با ما
مطالب سایت سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون
مطالب سایت سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون
آمار وبسایت
تعداد کل بازدیدها :
1837254628
گفتگو با امير رضا معتمدي طراح جلوه هاي بصري يوسف پيامبر
واضح آرشیو وب فارسی:راسخون:
همان طورکه تاکنون با ما بوديد طي سلسله مقالاتي به شرح تفصيلي جلوه هاي بصري سريال يوسف پيامبر (ع) پرداختيم . اکنون در پايان اين مجموعه تلويزيوني کليه جلوه هاي بصري بکار رفته در اين سريال را دسته بندي ومرور خواهيم کرد . اين سريال در نوع خود اولين نمونه اي است که به روش 35 ميليمتري با دوربين BL فيلمبرداري و 65 دقيقه جلوه هاي بصري آن نيز بر روي راش هاي اسکن شده با استاندارد 2K توسط استوديو صبا اجرا شده است ومثال خوبي از انواع محسوس و نامحسوس جلوه هاي بصري از ديدگاه مخاطب است ؛ پلان هايي که جلوه هاي بصري در آن پنهان يا به طور محسوس آشکار هستند وفضا سازي ها ، دکورهاي مجازي ، حذف واضافات از انواع نامحسوس جلوه هاي بصري اين سريال هستند که درتکثير شهرها وروستاها ومعماري ها ي عظيمي چون اهرام کاربرد موثري داشته اند . خواب هاي اين سريال از انواع محسوس به شمار مي روند ؛ همچون خواب حضرت يوسف وحضرت يعقوب ، خواب هاي زنداني ها و خواب هاي فرعون . *نماي بسياردور روستاي فدان ( نامحسوس ) در نماي حرکت عرضي در کادر اکستريم لانگ شات از روستاي فدان ، روستا از نشانه هاي پشت صحنه پاکسازي شده وخانه ها ومخل ها به طور زنده ومتحرک تکثير عرضي وعمقي شده اند ، نيمه ناقص معبد کامل شده وفضاي اطراف معبد نيزاصلاح شده است . از آن جا که پلان از نوع متحرک است ، تراکينگ عناصر متحرک وتثبيت لرزش هاي دوربين جزء لاينفک مراحل اجرايي به شمار مي روند . در نماهاي ثابت که ساده تر از اين نما هستند نيز روستاي فدان تکثير شده . در اين نماها سوله هاي موجود واضافي درنما حذف شده ، نيمه ناقص آتشکده ساخته شده ، شهر به طور عرضي تکثير شده وپرنده و عناصر زنده به کادر مربوطه اضافه شده است . *آتش زدن محکوم ( نامحسوس ) در نماهايي که قرار بر آتش زدن محکوم وبازي جادوگر در کنار آتش بوده عملا امکان نزديک شدن بازيگران به آتش وجود نداشت . از اين رو در اين نماها حتي بدون نياز به استفاده از پرده آبي ، آتش با پلان اصلي ترکيب شده در اين نماها پلان هاي آتش مستقل فيلمبرداري شده وبا روش diffrernce matte در پلان هاي مورد نظر جاسازي شد . اصلاح نور و جنس آتش وايجاد هرم گرما از جمله اقداماتي هستند که براي ايجاد حس واقعي دراين نماها کاربرد موثري داشته اند . از مزاياي اين روش براي ساخت وترکيب آتش مي توان از اکسپور بهترآتش براي رويت آن در نور روز ، بي خطر بودن اجراي اين نماها براي بازيگران وتسريع در روند فيلمبرداري نام برد . *نماهاي روز به جاي شب ( نامحسوس ) از آن جا که فيلمبرداري در شب براي نماهاي لانگ شات واکستريم لانگ شات به دليل عدم امکان نورپردازي اين فضاهاي بزرگ امکان پذير نيست از روش روز به جاي شب استفاده مي شود از مزاياي اين روش مي توان به عدم نيازبه نورپردازي ، نزديک بودن جنس نور به واقعيت نور شب ، عدم ايجاد نورهاي موضعي با افت مسافتي وامکان اصلاح گاما و کنتراست در مرحله پس توليد اشاره کرد . البته در اين نماها وقتي آسمان رويت مي شود . درج ستاره وماه با اکسپوز مناسب نير از مزاياي اين روش به شمار مي رود ، زيرا در فيلمبرداري از نماهاي شب ، اکسپوز ماه وستاره در کنار اجزاي ديگر هميشه کاري دشوار با نتيجه نامطمئن بوده است در يکي از نماهاي شب که نماي نيايش حضرت يعقوب بود ، علاوه بر تغيير نور نما نياز به حضور نوري موضعي بر روي حضرت يعقوب وجود داشت . در اين نما نور موضعي بر روي حضرت يعقوب وجود داشت . در اين نما نور موضعي که با حرکتي آرام بازيگر را مي پوشاند به طور حجمي ساخته وروي نما ترکيب شد . اين نما از نوع محسوس به شمار مي رود چرا که حرکت آرام نور به سمت پايين اتفاقي ناممکن در ادراک به شمار مي رود . *خواب چوبدستي توسط حضرت يوسف ( محسوس ) خواب چوبدستي حضرت يوسف براساس اصل سند قرآني طراحي وساخته شده است . در اين خواب حضرت در کودکي خواب مي بيند که در کنار برادرانش چوبدستي خود را بر زمين فرو مي کند وچوبدستي زنده شده ورشد کرده وبه درخت تنومندي تبديل مي شود وسايه بر سر او و برادرانش مي افکند . اين خواب در اجراي جلوه هاي بصري از نوع محسوس است ، زيرا هيچ چوب مرده اي در زمان کوتاه به درختي زنده و تنومند تبديل نمي شود .عنصر درخت که قرار بود زنده ومتحرک باشد ، در اين سکانس از نوع انيميشن سه بعدي بوده که بر روي فيلم اصلي با روش کليد آلفا ترکيب شده است . *خواب گرگ ها توسط حضرت يعقوب ( محسوس ) اين خواب ، تعقيب کودکي توسط يازده گرگ است که در نهايت کودک به دره اي سقوط مي کند بنا به نياز داستان مبني بر عدم تاکيد برچهره کودک تصميم براين شد تا اتفاق در فضاي شب حادث شود از آن جا که نور پردازي فضاهاي لانگ شات طبيعي در شب با القاي نور مهتاب وعدم حضور نورهاي موضعي مشکلاتي از جمله رويت منابع نوري به کار رفته وعدم يک دستي نور در سراسر فضاي تصويري را ايجاد مي کند ، تصميم براين گرفته شد تا فيلمبرداري در روز انجام شود وسپس کل سکانس به شب تبديل شود از آن جا که نماي حضرت يعقوب از زاويه پايين فيلمبرداري مي شد پس نياز به رويت ستاره ها هم بود ،بنابراين از تکنيک تراکينگ بهره برديم وستاره ها را در نماي متحرک از حضرت يعقوب ترکيب کرديم . نکته بعدي که بسيارحائز اهميت است عدم امکان حرکت چندين گرگ با هم در يک مسير جلوي دوربين است که براي ساخت اين نماها از تکثير گرگ ها در نماهاي لانگ شات وکروماکي در نماهاي بسته استفاده شد . در نماي سقوط کودک به دره نيز از ادواتي براي مهار سقوط بازيگر استفاده شد تا به او آسيبي وارد نيايد ودر نهايت همه اين ها در تصويرنهايي حذف شدند . *خواب ستاره ها توسط حضرت يوسف (محسوس ) دراين خواب حضرت يوسف خود را در بياباني در تاريکي مي يابد ومتوجه فرود آمدن نوري از آسمان مي شود اين نور، قصر وتخت پادشاهي را براي آن حضرت مي سازد وفرشتگان ، حضرت يوسف را دعوت به تخت پادشاهي مي کنند ولباسش را مبدل به لباس پادشاهي مي کنند سپس آن حضرت متوجه فرود آمدن خورشيد وماه ويازده ستاره مي شود که به آن حضرت سجده مي کنند . از نکات مهمي که در شکل دادن اين سکانس وجود داشت به تصويرکشيدن سجده خورشيد وماه وستاره ها بود که پس از بررسي انواع حالات ممکن براي انتقال بهترين تصوير به اين نتيجه رسيديم که احرامي چون خورشيد وماه وستاره که تصوير به شکل نور رويت مي شوند بايد براي سجده هيبت انساني بيابند ، زيرا سجده مفهومي است که در هيبت انساني براي مخاطب مفهوم خواهد بود . پس نورها به هيبتي انساني مبدل شده وسپس سجده کردن تمامي فضاهاي بيابان ، سنتتيک وساختگي است وانيميشن فضاي قصر براساس دکور موجود طراحي واجرا شده است . هيبت هاي انساني خورشيد و ماه وستاره نيز در فضاي کروماکي فيلمبرداري شده در پس زمينه سنتتيک نيمي بيابان ونيمي قصر با انيميشن فرود نورها ترکيب شدند . در جايي ديگر نياز به ايجاد توفاني عظيم در نمايي لانگ شات داشتيم که براي ساخت اين نما انيميشن توفان را که با تکنيک ذره اي ساخته شده بود با نماي اصلي ترکيب کرديم . *خواب شتر وسايه ابر ( محسوس ). يکي از همراهان حضرت يوسف در سفر به مصر بي آن که بداند يوسف پيامبر است در خواب مي بيند که اين کودک سوار بر شتر از بياباني بي آب وعلف زيرآفتاب سوزان در حالي که ابري بر سرش سايه افکنده وصحرا پشت پاي شترش سرسبز مي شود درحال گذر است اين سکانس در چهار نما طراحي وساخته شده که در اين جا به توضيح نماهاي لانگ شات بسنده مي کنيم .ابر انيميشن با ساختار دو بعدي بوده و براي آن که قصد وهدفش براي سايه افکني بر سر پيامبر را به نمايش بگدازيم از حرکت با ساختار دروني بهره برديم ؛ يعني اين احساس را ايجاد کرديم که ابر تحت تاثير باد نيست بلکه خود حرکت مي کند .زمين ابتدا توسط بافت چمن سبز شد و سپس بوته هاي کوتاه سبز رنگ از زمين سر بر آورده وبوته هاي گل و درختچه ها به آن افزوده شدند . *ترکيب وتکثير نماي شهر وعبادتگاه گربه پرستان از ترکيب يکي از دکورهاي مصر بر روي پس زمينه اي از ساحل رودخانه در شهرک دفاع مقدس شکل گرفته است . در دوردست شهر بزرگي ايجاد وبر اطراف معبد جا به جا گربه هايي در حال استراحت در رنگ ها وابعاد متفاوت ترکيب شدند . آسمان نيز با ابري مناسب تزئين شد .در نهايت براي افزايش باور معبد از تصوير دو تنديس گربه در اطراف ساختمان معبد بهره برديم . مورد بعد تکثير نماي لانگ شات شهر تبس در مصر باستان است. تکثير ساختمان هاي شهر ،حذف سوله هاي اضافي در نماي اصلي ، اصلاح رنگ آب رودخانه نيل و درج چند قايق کوچک بر روي رود وابرها در آسمان از موارد قابل ذکر است . در نماهاي متفاوتي از بالکن قصر زليخا در چندين سکانس روز وشب به کار رفته است . فضاي خارج بالکن کاملا کروماکي بوده ونماي بيرون بالکن به طور کامل در چندين لايه از درخت ها ، رود نيل ، کوه ها ، اهرام وآسمان ابري روز يا شب ساخته و ترکيب شده است در نماي بيروني زندان زاويرا در روز و شب ،سوله هاي صنعتي از اطراف آن حذف وآسمان شب ، ماه وآتشدانها به زندان اضافه شده است . *خواب کلاغ ها يکي از زندانيان همراه حضرت يوسف در خواب مي بيند که سبدي از نان بر سر دارد و پرندگان از آن سبد نان مي خورند . حضرت يوسف خواب زنداني را تعبير مي کند که در بيداري زنداني بر دار مجازات آويخته شده وپرندگان از سرش تغذيه مي کنند . از آن جا که در ادامه داستان قرار بود پرندگان از سر زنداني آويخته تغذيه کنند کلاغ به عنوان پرنده مناسب اين نقش انتخاب شد وچون کلاغ به هيچ وجه تحت کنترل نيست و امکان فيلمبرداري از مجموعه کنترل شده اي از آن ها وجود ندارد ، تصميم گرفتيم تا آن ها را به طور سه بعدي بسازيم ومتحرک کنيم . با فيلمبرداري از چند کلاغ نمونه هايي از جنس بال وپر وحرکات داخلي وبال زدن آن را ثبت کرديم وابتدا مدلي کاملا سه بعدي منطبق بر کلاغ سوژه ساختيم وبا پرهاي نمونه برداري شده از خود کلاغ مدل سه بعدي را جنسيت داديم . جنسيت شامل لايه هاي رنگي و واکنشي به نور بودند تا پرها در زواياي رنگي و واکنشي به نور بودند تا پرها در زواياي مختلف همان تاثير پذيري واقعي را نسبت به نور داشته باشند وسپس مدل استاتيک ساخته شده را براي حرکات دروني متناسب کرديم براي اين منظور اسکلتي مشابه اسکلت پرنده در درون آن کار گذاشتيم تا کلاغ ما بتواند بال هايش را باز وبسته کند سرش را حرکت دهد ،منقارش را باز کند و... سپس بر اساس حرکاتي که از کلاغ بر چشم بيننده آشناست کلاغ را متحرک کرده ودر نماهاي مورد نياز تعدادي از آن ها را در کنار هم پرواز داديم . موضوع مهم در مورد پرواز کلاغ ها اين بود که همچون تمام حرکات آشنا براي چشم بيننده اين پرواز با وجودي که حقيقي نيست ،ولي بايد واقعي به نظر برسد وبيننده کلاغ را غير واقعي يا جدا از صحنه نبيند واز سوي ديگر هيچ يک از کلاغ ها مشابه ديگري بال نزند وتکرار در حرکات آن ها ساختار طبيعي داشته باشد از اين رو حرکت هر کدام از کلاغ ها مستقل وجدا از ديگري ساخته شد . *خواب گندم ها . خواب گندم يکي از خواب هاي اصلي در سريال يوسف پيامبر (ع) است . فرعون در خواب مي بيند که هفت گندم زرد ، هفت گندم سبز را بيمار ونابود مي کنند . از آن جا که گندم هاي زرد حس گندم رسيده را دارند ، براي انتقال حس بيماري وقحطي از گندم هاي رنگ پريده وکم دانه استفاده شد تا اين حس منتقل شود . مدل سه بعدي گندم با جنسيت کامل تکميل شد . از آن جا که اين گندم ها بايد حرکت کرده وبه دور يکديگر مي پيچيدند .نيازمند اسکلتي حرکتي بودند که اين اسکلت به ساختار مدل آن ها اضافه شد ومورف هاي حرکتي براي ايجاد حس نسيمي ملايم براي دور شدن از ايستايي گندم ها وافزايش باور پذيري به نما اضافه شدند . در پايان سکانس نيز انيميشن ذره اي براي نابودي کليه گندم هاي بيمار به کار رفته است . *خواب گاوها آسمان شب : در اين پلان ماه در آسمان پرستاره همراه با ابرهاي نازک ومتحرک به صورت انيميشن فتورئاليستيک ساخته شدند . از آن جا که امکان فيلمبرداري همزمان ماه وستاره ها با دو ديافراگم متفاوت وجود ندارد اين روش را براي ساخت اين نما به کار برديم . نيل : در دو نما رودخانه نيل نياز به دستکاري داشت ؛ يکي در نماي بيرون زدن آب از مرکز نيل و ديگري نماي فرو رفتن آب نيل وحشک شدن آن .در بخش اول حرکت موج هاي روي نيل با استفاده از ترکيب سه بعدي تکثير و برجسته شدند ودر نماي فرو رفتن آب ، بخش گود رودخانه به صورت انيميشن سه بعدي ساخته و با نماي اصلي ترکيب شد وبستر رودخانه نيز از ترکيب نماهاي موجود ديگر ساخته ودر زير انيميشن آب به نماي اصلي اضافه شد. گاوهاي چاق : تعدادي گاوچاق در زمان توليد در نماهاي مستقل فيلمبرداري شدند ودر نماي روبه رو در کنار هم ترکيب شدند تا به تعداد هفت گاو در يک نما برسيم . از آن جا که نماهاي موجود داراي حرکات ناخواسته بودند مجبور به حذف حرکت دوربين درآن ها شديم تا بتوانيم ترکيب درستي را به دست آوريم . گاوهاي بد : گاوهاي بد از لحاظ جنس مشتمل بر دو بخش هستند بخش اول رئال است که گاوهايي هستند که از زير خاک سر بيرون آورده وخودنمايي مي کنند وبخش دوم گاوهاي انيميشني هستند که گاوهاي چاق را مي بلعند. گاوهاي انيميشني (Geometry: براي ساخت مدل سه بعدي گاوهاي لاغر از ترکيب نماهاي موجود به تصوير مورد نظر دست يافتيم و سپس مدل سه بعدي را از روي تصوير موجود طراحي کرديم . مدل گاوهاي خوب را نيز به همين روش ساختيم . جنسيت مدل هاي سه بعدي (Material) : مدل هاي سه بعدي نيازبه جنسيت مناسبي داشتند تا با گاوهاي زنده هماهنگي لازم را به دست آورند بنابراين درابتدا از جنسيت موجود در نماهاي زنده فيلمبرداري شد سپس نقش پوست گاوها را به طور مستقل ساختيم وبر روي مدل ها با تکنيک uv درج کرديم . براي ايجاد جزئيات برجستگي ها و فرو رفتگي هاي پوست گاوها از Mspping Displacement واز آن جا که پوست گاو از جنس چرم است ودر زواياي متفاوت به نور پاسخ متفاوتي مي دهد براي ايجاد حس چرمي بودن پوست روش هاي ذکر شده بسيار کارآمد بودو ناممکن را ممکن کردند . متحرک سازي بلع گاوها (Animating & Rigging): پس از اتمام مراحل مدلسازي گاوهاي چاق ولاغر (Geometry) واتمام مرحله جنسيت (Material) نوبت به متحرک سازي رسيد . اين مرحله مشتمل بر دو بخش مورف ( Morph) واسکلت سازي (Rigging) است از آن جا که بلعيده شدن گاوي توسط گاو ديگر اتفاقي غير واقعي و سورئال است ، براي ايجاد حس لازم ، هر پلان از اين سکانس به طور مستقل اسکلت گذاري ومتحرکسازي شد ، اسکلت بندي گاوها بر پايه اسکلت آناتوميک گاو با تغييراتي براساس نياز متحرکسازي اجرا شده وحرکات اسکلتي با حرکات ارگانيکي مورف دهان و چين هاي پوستي زير گردن ترکيب ودر نهايت به حرکات دلخواه رسيديم . روز به جاي شب وغبار: تمامي پلان هاي سکانس گاوها از اين روش بهره بردند ، يعني تمامي نمادها از نورروز به شب تبديل شده اند وسپس جا به جا روز نماها غبار ومه اضافه شده که به سليقه کارگردان کم وزياد شده است . تغييرفضا چه به صورت واقعي وچه غير واقعي از مواردي است که در سريال يوسف پيامبر (ع) کاربرد زيادي داشته است . در اين موارد بر حسب نياز لوکيشن هاي واقعي دخل وتصرف هايي در تصاوير اعمال شده است که مواردي از آن ها را در اين جا مرور مي کنيم : حياط معبد از مواردي است که در آن بنا به نياز صحنه پس زمينه ورودي حياط به طور مجازي ساخته واز روش کليد رنگي ( کروماکي ) براي درج پسزمينه استفاده کرديم . در مجموعه پلان هاي حياط معبد براي حفظ حس صحيح حرکت ، با بهره بردن از تکنيک تراکينگ ، حرکت دوربين ولنز استخراج شد و با دوربين مجازي نرم افزار ترکيب کننده هماهنگ شد تا فضاي ترکيب شده داراي حرکت صحيح ويکپارچه باشد، سپس با تکنيک اصلاح رنگ در سطح لايه ها ، پس زمينه وپيش زمينه با هم هماهنگ شدند . در پلان تکثير جمعيت در خيابان مجسمه هاي سنگي براي تکثير جمعيت از تراکينگ دورين و رتوسکوپي استفاده کرديم وپس از اتمام تکثير جمعيت اجزاي ديگري چون کشتي ها را به رودخانه اضافه کرديم . مجموعه پلان هايي که در آن ها اهرام به رودخانه اضافه شد نيز از موارد بسيار مشهود در ترکيب نماهاي رودخانه نيل است . در اين پلان ها نيز با روش تراکينگ حرکت دوربين ونوع لنز هر نما استخراج و پس از اصلاح رنگ ونور در سطح لايه هاي تصويري ترکيب انجام شد . از آن جا که در بيشتر نماها سوژه هايي در پيش زمينه اهرام از جمله بازيگران يا کشتي درحال حرکت بودند با استفاده از تکنيک روتوسکوپي اهرام پشت سر سوژه هاي پيش زمينه با نماي اصلي ترکيب شد . نماي ورود دزدان در اسکله يکي از نماهاي سخت در اين مجموعه نماها بود که به واسطه حرکت پيچيده دوربين ومحو بودن اجزاي لانگ شات و درشت بودن سوژه هاي پيش زمينه ، تراکينگ وترکيب اهرام وقايق ها نياز به بارها آزمون وخطا داشت . در مورد نماهاي شب اهرام ، پس از اصلاح نور شب ودرج اهرام در موقعيت خود نياز به ايجاد انعکاس تصوير اهرام در رودخانه نيز مشهود شد که براي افزايش باور پذيري نماهاي مورد نظر الزامي بود . در سکانس توبه حضرت يوسف که به روش کروماکي فيلمبرداري شده بود ، از روش Painting Matte بهره برديم تا فضاي مورد نظررا در چندين زاويه نقاشي کنيم وپس از ترکيب نما براي القاي حس عدم توازن در موقعيت ، در لنز مجازي تغييراتي را اعمال کرديم تا حرکت در اين فضا نامتعادل باشد . با انيميشن ذره اي نيز ذراتي معلق به اتمسفر اضافه کرديم تا سکون ومردگي در فضا احساس شود. چند نماي مستقل ومرتبط حضور فرشته در ابرها نيز از مواردي است که نماها به صورت کروماکي فيلمبرداري شده وسپس در چندين لايه ابرهاي متحرک در فضاي سه بعدي با نماي اصلي ترکيب شده است . دراين نماها پس از ترکيب نياز به اصلاح رنگ در سطح لايه هاي مستقل بسيار ضروري بود تا ترکيب نهايي داراي عمق وبعد مناسب باشد . در مجموعه نماهاي سيلوها نيز سيلوها تکثير شده وبنا به نوع پلان از تراکينگ دوربين و روتوسکوپي براي برش اجزاي متحرک پيش زمينه استفاده شده است . براي حفظ يک پارچگي در ساختار سيلوها وهماهنگي بين سيلوهاي واقعي ومجازي ، در هرنما از سيلوهاي موجود همان نما براي تکثير بهره برديم که اين روش در افزايش باور پذيري نماها بسيار کارآمد بود . *بخش خشکسالي در قسمت هاي انتهايي مجموعه که روايت فصول خشکسالي است ، بسياري از نماها نياز به خشک کردن گياهان ودرختان براي تقويت حس خشکسالي داشتند که اين کار توسط جلوه هاي بصري نامحسوس انجام شد . براي اين کار کليه اجزاي حرکتي واشخاص از نماها به طور مستقل تفکيک شدند ورنگ سبز گياهان به رنگ زرد و قهوه اي تبديل شد . در برخي از پلان هاي حرکتي نيزکه هنگام فيلمبرداري آب در رودخانه يا برکه رؤيت مي شد با روش روتوسکوپي آب را با بستر خشک رودخانه جايگزين کرديم تا حس خشکسالي بيشترالقا شود . *باور پذيري ميزان محسوس بودن جلوه هاي محسوس و نامحسوس بودن موارد نامحسوس ، معيار چگونگي کيفيت اجراي جلوه هاي بصري اين سريال يا هر اثر ديگراست .در خواب هاي سريال تاکيد وتعليق مد نظر بوده تا مفاهيم استعاره اي به تاکيد محسوس باشند و در دکورها ونماهاي زنده هدف نامحسوس بودن بوده که تمام تلاش براي اين هدف انجام شده است . در اين جا لازم مي بينم از کليه کساني که در اين مجموعه مشوق ومشاور مهربان ما بودند صميمانه تشکر وقدرداني کنيم وبا تاکيد اشاره کنيم که اين مجموعه جلوه هاي بصري همانند بقيه بخش هاي سريال تمام وکمال با نيرو وتجربه هاي داخلي شکل گرفته وخدا را سپاسگزاريم که به سلامت به انتها رسيد ؟ مشخص است که حمايت هاي مديريتي کلان امکان رشد اين صنعت را در جهت بالندگي روز افزون سينماي ايران فراهم واز خروج فرصت هاي تجربه و رشد به بهانه هاي گوناگون از مملکت جلوگيري خواهد کرد . آن چه باز نمي گردد فرصت است . منبع : صنعت سينما. /1001/ /div>
این صفحه را در گوگل محبوب کنید
[ارسال شده از: راسخون]
[مشاهده در: www.rasekhoon.net]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 643]
-
گوناگون
پربازدیدترینها