تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 12 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام رضا (ع):هر كس حريم خدا را حفظ كند، حرمتش حفظ مى‏شود و هر كس خدا را اطاعت كند، اطاعت مى‏شود...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820085946




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

سفير جمهوري اسلامي ايران در عمان : بسته پيشنهادي ايران براي حل بخشي ازمشكلات منطقه‌اي و فرامنطقه‌اي است


واضح آرشیو وب فارسی:ايرنا: سفير جمهوري اسلامي ايران در عمان : بسته پيشنهادي ايران براي حل بخشي ازمشكلات منطقه‌اي و فرامنطقه‌اي است
به گزارش ايرنا،روزنامه الشبيبه چاپ مسقط روز سه شنبه با انتشار مصاحبه روزنامه با رحيمي به نقل از وي نوشت: بسته پيشنهادي ايران بر اساس ديدگاه ، مباني خويش و تعهداتي كه نسبت به مسائل منطقه‌اي و بين‌المللي دارد، تهيه شده است .

سفير ايران در مسقط با تشريح اهداف جمهوري اسلامي ايران از ارائه بسته پيشنهادي خاطر نشان كرد: اين ابتكار عمل جمهوري اسلامي ايران نشان از آمادگي و جديت ايران براي انجام مذاكراتي سازنده با طرف‌هاي ديگر مي باشد.

وي در اين مصاحبه كه هم زمان در روزنامه انگليسي زبان تايمز آو عمان نيز چاپ شده است ، تاكيد كرد: اين امر با استقبال اوليه تقريبا همه كشورها مواجه شده و فرصت مناسبي را براي همه اطراف فراهم كرده تا به تبادل آرا بپردازند.

رحيمي افزود: ايران در بسته پيشنهادي خود هيچ تقاضايي را مطرح و امتيازي را نيز مطالبه نكرده و براي همكاري خود با طرف‌هاي ثالث هيچ پيش شرطي قائل نشده است .

#‪ ;۱۶۰‬وي همچنين در پاسخ به سئوال ديگري در خصوص سفر سولانا به تهران خاطر نشان كرد: جمهوري اسلامي ايران بسته پيشنهادي شش كشور را دريافت كرده و آن را بررسي و پاسخ لازم را ارائه خواهد كرد.

سفير جمهوري اسلامي ايران در سلطان‌نشين عمان افزود: به طور متقابل ايران نيز انتظار دارد كه بسته پيشنهاديش به طور منطقي و سازنده توسط طرف هاي مقابل بررسي و نظر خود را اعلام كنند.

وي گفت : بسته پيشنهادي دو طرف داراي عناصر مشتركي است كه مي‌تواند مبناي مذاكرات مشترك قرار گيرد.

سفير ايران در مسقط در پاسخ به اين سووال كه آيا اين بسته پيشنهادي با استقبال كشورهاي اسلامي قرار خواهد گرفت ، افزود: بسته پيشنهادي ايران براي مشكلاتي كه اكنون گريبانگير كشورهاي اسلامي از جمله عراق،اشغال فلسطين و افغانستان شده ، راهكارهاي پيشنهادي ارائه كرده است و تهران انتظار دارد با توجه به ارزيابي‌هاي اوليه از گفت وگوهاي انجام شده مورد حمايت ملل جهان و اسلام قرار گيرد.

رحيمي در خصوص چگونگي برخورد غرب با بسته پيشنهادي ايران گفت : ما منتظر دريافت نظرات مشخص ‪ ۵+۱‬در مورد بسته پيشنهادي ايران هستيم و طبيعي است پاسخ ايران نيز به بسته ‪ ۵+۱‬با نظرداشت پاسخ منطقي و سازنده آنان به بسته ايران خواهد بود.

وي گفت : به نظر ما چنانچه طرفين بر اساس احترام متقابل ، عدالت ، حق حاكميت و تعهدات دستجمعي و با رهيافت سازنده به بررسي پيشنهادات متقابل بپردازند و با استخراج نقاط مشترك بر آن‌ها تاكيد كنند راه براي مذاكرات نتيجه بخش و حل و فصل چالش‌ها و معضلات مهم منطقه‌اي و بين‌المللي در حوزه هاي مختلف هموار خواهد شد.

سفير ايران در مسقط با اشاره به درخواست اروپائيان براي تعليق فعاليت هاي غني‌سازي و بازفرآوري اظهار داشت : فعاليت‌هاي هسته‌اي ايران بر اساس گزارش‌هاي مكرر از سوي آژانس بين‌المللي انرژي اتمي صلح آميز است و با فشار آمريكا از مسير اصلي خارج و با سياسي كردن و ارجاع آن به شوراي امنيت راه را براي رسيدن به توافق پيچيده شد.

وي گفت : در عين حال جمهوري اسلامي ايران ضمن آمادگي براي گفت وگو پيرامون همه موضوعات هيچ پيش شرطي را براي انجام گفت وگو نمي‌پذيرد و آن را عادلانه نمي‌داند.
 سه شنبه 28 خرداد 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 74]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن