تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 29 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):بهترین کارها در نزد خدا نماز به وقت است ، آنگاه نیکی به پدر و مادر ، آنگاه جنگ در را...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816727711




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

داستان سه‌دونگ سه دونگ تك خطي و فاقد جذابيت است


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا: محسن سليماني فاخر روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار فرهنگي ايرنا يادآورشد كه البته نقطه ضعف يادشده بيشتر مجموعه‌هاي تلويزيوني ايراني است به همين خاطر فيلمساز و نويسنده اين آثار مجبور مي‌شوند براي بالا بردن زمان توليد به اشكال مختلف بپردازند. عضو انجمن منتقدان و نويسندگان سينمايي ادامه داد: اين ضعف سبب مي‌شود تا مخاطب به ضعف اصلي در اثر آگاه شود و از ادامه و همراهي سريال سر باز بزند. سليماني يادآور شد: روايت يك قصه طولاني، نيازمند تبحر در هدايت قصه، سرنوشت آدم‌ها و گزينش داستان‌هايي است كه بار دراماتيكي آن بتواند موضوع را ادامه دهد. نويسنده و منتقد سينما و تلويزيون گفت:متاسفانه درسري‌دوزي توليد مجموعه‌هاي مناسبتي ، اثري كه در برگيرنده چند خرده داستان و شخصيت‌هاي متعدد در روايت باشد،يافت نمي‌شود و به همين خاطر كارگردان براي رضايت تهيه كننده و افزودن بر وقت مجبور است راه رفتن‌ها، در باز كردن‌ها، دنده عوض كردن‌ها و از پله بالا رفتن‌هاي بيهوده بازيگران را بارها و بارها نشان دهد. سليماني فاخر به مجموعه مناسبتي سه دونگ سه دونگ كه در ماه مبارك رمضان از شبكه تهران پخش مي شود، اشاره كرد و گفت: اين اثر در بلاي خود ساخته‌اي گير كرده است و هيچ حركتي در روند داستان ديده نمي شود. وي افزود: در اين اثر در واقع يك داستان تله فيلم 90 دقيقه‌اي كه هيچ بار در اماتيكي ندارد، براي كش دادن قصه ناچار شده به ديالوگ‌هاي سطحي و بزن و بكوب‌هاي سطح پايين و اداهاي تكراري بازيگران و تيكه كلام‌هاي بي‌محتوا توسل شود تا به مدد اين كارها مخاطب را همراه خود كند. عضو انجمن منتقدان و نويسندگان سينمايي توضيح داد: در اين مجموعه كه بازيگرانش كوچكترين همتي براي فراموش كردن نقش‌هاي پيشين خود نداشته اند، مردم و قصه‌اي از آنان را تيپ شخصيت خود كرده‌اند كه ما به ازاي خارجي ندارند. سليماني فاخر افزود: مخاطبي كه شبانه روز در معرض مجموعه‌هاي تلويزيوني ايراني و خارجي قرار دارد و در ميان آنها آثار بسيار خوب كمدي هم ديده مي‌شود، سطح سليقه‌اش بالا رفته و ديگر با اين شخصيت ها-كاركترها- و قصه‌ها همسو نمي شود. وي به كارگرداني شاهد احمدلو در مجموعه سه دونگ سه دونگ اشاره كرد و گفت: احمدلو كه كمتر براي مخاطب تلويزيوني آشناست، به اين نكته توجه نكرده كه سريال هاي كمدي سليقه مخاطب را ارتقا داده اند و امروز با مخاطب آگاهي رو به رو است كه با شخصيت‌هايي حس همذات پنداري دارد كه آنان را در زندگي حس كرده باشد. سليماني افزود: داستاني كه بازيگرانش تكراري شده‌اند و تكراري بازي مي‌كنند و فضا سازي نشان مي دهد كه سازندگان آن از دم دستي ترين ابزار براي خنده نشاندن بر لب تماشاگر استفاده كرده اند، امكان ارتباط با مخاطب را ندارد. اين منتقد سينما و تلويزيون گفت: يك ضعف داستاني كه دستمايه اكثر داستان‌هاي شبيه به سه‌دونگ سه‌دونگ يافت مي‌شود، استفاده از شخصيت‌هاي دختران خنگ و ابله‌اي است كه در آستانه ازدواج به تحقير و تمسخر خود و شخصيت‌ها مي‌پردازند. وي افزود: چرا بايد اين شگرد جذب مخاطب عام در سريال‌هاي طنز ادامه يابد و اينگونه القا شود كه دختران همه كار و زندگي خود را در جست و جو و يا نگه داشتن خواستگاري كه پيدا كرده‌اند، صرف مي‌كنند. سليماني فاخر تاكيد كرد: به نظر مي‌رسد كارگردان مجموعه سه دونگ سه دونگ براي فرار از افت كيفي دست پختش، ماجراي كليشه‌اي ازدواج را در اثرمي‌گنجاند اما اين كار نه تنها بر ماهيت كار تاثير مثبت نداشته بلكه امروز با سريالي بي سر و ته روبه رو هستيم. اين منتقد سينما و تلويزيون افزود: وقتي به كليت كارهاي طنز نگاه مي‌شود،اين حس به مخاطب فهيم دست مي‌دهد كه گويا براي خالي نبودن عريضه برخي كارها بصورت سطحي و بدون هيچ دقت و موشكافي ساخته شده است. به عقيده سليماني فاخر، مجموعه به ظاهر طنز سه دونگ سه دونگ يكي از كارهاي تلويزيوني بوده كه توهين به شعور مخاطب را هدف قرار داده است. فراهنگ 2025




این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 139]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


فرهنگ و هنر

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن