تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 15 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام رضا (ع):معناى گفته كسى كه بسم اللّه‏ مى‏گويد، يعنى نشانى از نشانه‏هاى خداوند را بر خود مى‏...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1821265724




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

آي تي - دسترسي به علوم زميني با يك كليك


واضح آرشیو وب فارسی:همشهری: آي تي - دسترسي به علوم زميني با يك كليك
آي تي - دسترسي به علوم زميني با يك كليك

سونيا سراب‌پور: «امروزه اطلاعات علمي و فني، اساس توانايي‌هاي مادي و معنوي جوامع بشري است. هر جامعه‌اي كه به اطلاعات بيشتري دست يابد، از توان و پويايي بالاتري برخوردار خواهد شد. با پيشرفت‌هاي علمي و فن‌آوري بي‌شماري كه از چند دهه قبل تاكنون صورت گرفته است، همه ساله هزاران برنامه تحقيقاتي و طرح‌هاي توسعه صنعتي در سراسر جهان اجرا مي‌شود و هزاران محقق نيز به طور فعال براي سامان بخشيدن به طرح‌هاي مذكور تلاش مي‌كنند. حاصل آن انبوهي از اطلاعات است كه به اشكال گوناگون تهيه و انتشار مي‌يابد.» اين مطالب بخشي از اهداف ذكر شده در سايت www.ngdir.ir است.

با در نظرگرفتن نقش حياتي و زيربنايي علوم زمين در توسعه پايدار كشور، گردآوري، حفظ و ارائه اطلاعات علوم زمين يك فرآيند اجتناب‌ناپذير است، از اين رو پايگاه ملي داده‌هاي علوم زمين كشور به آدرس ذكرشده به منظور جمع‌آوري، همسان‌سازي و سامان‌دهي اين داده‌ها با هدف اطلاع‌رساني سريع و آسان به شيوه‌هاي مختلف شروع به كار كرده است.
اين سايت داراي مطالب‌ گوناگوني است كه از آن ميان مي‌توان به اطلس زمين‌شناسي راه‌ها، بانك اطلاعات جغرافيا، زمين‌شناسي پزشكي و دريايي، منابع آبي كشور، بانك اطلاعات معادن ايران مس، كاني، طلا، محدوده اكتشافي و... اشاره كرد.
يكي از قسمت‌هاي جالب اين سايت قسمت فرهنگ واژه است كه با انتخاب اين گزينه پنجره‌اي پيش روي شما باز مي‌شود كه از طريق آن مي‌توانيد به اطلاعات جالبي در مورد واژه‌هاي جغرافيايي دست پيدا كنيد. آلبوم تصاوير نيز بخش ديگري از اين سايت است كه در آن مي‌توانيد تصاوير زيبايي از موزه‌ها، آتشفشان‌هاي جهان، سد‌هاي معروف جهان، مجموعه تصاوير ماهواره‌اي و هوايي و... را مشاهده كنيد. از ديگر بخش‌هاي خواندني سايت كه مي‌توان به آن اشاره كرد قسمت مقاله‌هاست. اين قسمت كه درواقع با توجه به نياز گسترده دانشجويان و دانش‌پژوهان علوم زمين به مقاله‌هاي مختلف طراحي شده، داراي مطالبي در مورد زمين‌شناسي اقتصادي، تكتونيك، لرزه زمين ساخت و همچنين مقالاتي درمورد همايش‌ها و كنفرانس‌هاست. البته علاقه‌مندان به اين رشته مي‌توانند مقالات خود را به اين سايت ارسال كنند تا ديگران نيز از آن استفاده كنند.
گفتني است اين سايت به دو زبان فارسي و انگليسي طراحي شده است. هرچند اين سايت در نگاه اول تخصصي به نظر مي‌رسد ولي مي‌تواند منبع خوبي براي كساني باشد كه به دنبال اطلاعات جغرافيايي هستند.
 سه شنبه 28 خرداد 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: همشهری]
[مشاهده در: www.hamshahrionline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 282]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن