تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 24 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام کاظم (ع):از شوخی (بی مورد) بپرهیز، زیرا که شوخی نور ایمان تو را می برد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815417490




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

به‌دنبال تحويل يكي از اعضاي اصلي گروهك تروريستي به ايران؛16 نفر از كاركنان ناجا به گروگان گرفته شدند


واضح آرشیو وب فارسی:جام جم آنلاین: به‌دنبال تحويل يكي از اعضاي اصلي گروهك تروريستي به ايران؛16 نفر از كاركنان ناجا به گروگان گرفته شدند
اعتماد ملي: به گفته منابع آگاه، يكي از اعضاي اصلي گروهك تروريستي جندالله طبق توافقنامه امنيتي ايران و پاكستان تحويل مقامات كشورمان شده است.اين فرد كه عبدالحميد ريگي نام دارد برادر سردسته اين گروهك تروريستي است كه در سال‌هاي گذشته حدود صد نفر را در سيستان و بلوچستان كشته و مجروح كرده‌اند.

عبدالحميد كه از سال گذشته در زندان كويته مركز ايالت بلوچستان پاكستان محبوس بود همراه 15 نفر ديگر و با استفاده از اسناد جعلي خود را تبعه پاكستان معرفي كرده بود اما با تلا‌ش مقامات سفارت ايران در اسلا‌م‌آباد، وزارت اطلا‌عات و وزارت خارجه سرانجام صبح روز گذشته در فرودگاه اسلا‌م‌آباد تحويل مقامات كشورمان شد.

اين شرور در حالي از سوي مقامات شهر كويته تحويل مقامات ايران شد كه قرار بود وكلا‌ي او صبح ديروز لا‌يحه فرجام‌خواهي خود را به دادگاه عالي كويته تحويل دهند تا مانع از تحويل برادر رهبر جندالله به ايران شوند اما قبل از آغاز به كار دادگاه ريگي وارد خاك كشورمان شده بود.

تحويل اين فرد در حالي صورت گرفت كه مقامات پاكستان در توافقنامه‌اي متعهد شده بودند برخي از اعضاي گروهك تروريستي جندالله به رهبري عبدالمالك ريگي از جمله عبدالحميد برادر وي را كه در اختيار آن كشور بود به ايران تحويل دهند.

اين عضو اصلي گروهك جندالله در حالي صبح ديروز به ايران آورده شد كه نيمه‌شب جمعه 16 نفر از كاركنان ناجا در اطراف سراوان به گروگان گرفته شدند. احتمالا‌ت موجود از دخالت اشرار و عوامل وابسته به شبكه بين‌المللي قاچاق مواد مخدر كه با جندالله در ارتباط هستند در اين گروگانگيري خبر مي‌دهد و با توجه به تقارن زماني اين دو حادثه احتمال ارتباط اين گروگانگيري با جندالله افزايش مي‌يابد.

روز گذشته سرهنگ پاسدار احمد طاهري معاون هماهنگ‌كننده فرمانده انتظامي سيستان و بلوچستان در مصاحبه با ايسنا گفت: در پي موفقيت‌هاي اخير ناجا در كنترل مرزها و برخورد قاطعانه با اشرار و قاچاقچيان مسلح و كشف مقادير قابل توجه مواد مخدر، عوامل گروهك‌هاي وابسته به استكبار جهاني، سعي در ناامن جلوه دادن كشور و ايجاد شرارت در مناطق مختلف كشور دارند.

وي ربودن و گروگانگيري 16 نفر از كاركنان ناجا را با دخالت مستقيم اشرار و عوامل وابسته به سرويس‌هاي اطلا‌عاتي خارج از كشور دانست و گفت: اين افراد در كمين غافلگيرانه گروگان گرفته شدند و 5 نفر آنها كادر و 11 نفر سرباز وظيفه هستند كه ساعت 2 بامداد گروگان گرفته شدند و 3 ساعت پس از آن به پاكستان انتقال يافتند.

در پي اين حادثه ماموران نيروي انتظامي در منطقه مستقر شدند و اقدامات لا‌زم را جهت كنترل نوار مرزي و دستگيري اشرار مسلح و آزادسازي افراد گروگان گرفته شده به عمل آوردند.

در پي خروج اين افراد از مرز ايران اقدامات امنيتي، انتظامي و ديپلماتيك و رايزني‌هاي لا‌زم با مقامات كشور پاكستان آغاز شد تا افراد گروگان گرفته شده به كشور بازگردانده شوند، همچنين موضوع به صورت همه‌جانبه از طريق مرزباني و اينترپل در حال بررسي و پيگيري است.

------------

------------
 يکشنبه 26 خرداد 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: جام جم آنلاین]
[مشاهده در: www.jamejamonline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 111]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن