تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 8 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):دعا كردن را در هنگام رقّت قلب غنيمت شمريد، كه رقت قلب، رحمت است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1813148905




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

بدعتي است اشتباه


واضح آرشیو وب فارسی:برنا نيوز: بدعتي است اشتباه
برگزاري رقابتهاي انتخابي جهت تصاحب دوبنده تيم ملي آنقدري حساس است كه استانداردهاي برگزاري مسابقات كشتي را در آن لحاظ كنيم.


"به گزارش سرويس ورزشي برنا"روز گذشته اعضاي كادر فني تيم كشتي فرنگي جوانان ميان چهار مدعي وزن 74كيلوگرم رقابتهاي انتخابي درون اردويي برگزار كردند تا تكليف ملي پوش اين تيم در رقابتهاي قهرماني جوانان آسيا مشخص شود.

مهمترين و عجيب ترين قسمت اين ماجرا ارفاق وزني بود كه براي كشتي گيران در نظر گرفته شد.عرب جعفري،رضواني،سرخه نژاد و اخباري چهار فرنگي كاري بودند كه با 6 كيلوگرم ارفاق وزن پنجه در پنجه هم انداختند!

قطعاً در نظر گرفتن چنين ارفاق وزني تمام استانداردهاي رقابتهاي انتخابي را به زير سوال برده و مبارزات را از حالت "مسابقه"مبدل به "تمرين"مي كند؛چراكه يكي از دغدغه هاي بزرگ كشتي گيران براي حضوري توام با موفقيت در مسابقات،خوب و راحت سروزن رسيدن است.به معناي ديگر رسيدن علمي بر سروزن قانوني يكي از مولفه هاي تعيين كننده شاداب بودن كشتي گيران روي تشك مسابقه است.اين موضوع آنقدر مهم و حياتي است كه مي تواند با تبعات سوء خود زحمات يك قهرمان را بر باد دهد.قهرماني كه تمرينات منسجم و مناسبي را در دستور كار خود قرار دهد،اما نتواند از پس اضافه هاي وزنش به خوبي بر آيد،بي ترديد روي تشك مسابقه حال و روز خوشي نداشته و با تخليه آني انرژي مواجه خواهد شد.

براي روشن تر شدن اين بحث،مي توان به داستان شكست بهنام طيبي در المپيك سيدني اشاره كرد.طيبي كه در آن سال، در حضور غلامرضا محمدي و با دو كيلوگرم ارفاق وزن قهرمان جام معتبر ياريگين شده بود،به عنوان ملي پوش كشتي آزاد كشورمان راهي سيدني شد. قرعه او در المپيك هم حاكي از اين بود كه نوار پشت خط ماندنهايش بالاخره پاره شده و با تصاحب مدال المپيكي به آرزوهايش خواهد رسيد؛اما روي تشك يك كشتي گير بي حال و رمق به عنوان ملي پوش ايراني به مصاف رقبا رفت.كاهش بيش از حد وزن طيبي باعث شد تا او با قبول شكست مقابل مغلوب هميشگي محمدي و خودش يعني "اميران كاردانوف" يوناني هم از گردونه رقابتها حذف شود و هم براي هميشه با وزن اول خداحافظي كند.

با اين تفاسير در نظر گرفتن ارفاق وزن 6 كيلوگرمي براي جوانان فرنگي كار معيار مناسبي براي انتخاب گزينه اصلح نبوده و بهتر است كه حسن رنگرز و مربيان متبوعش تمهيدي ديگر براي معرفي ملي پوش وزن 74كيلوگرم بينديشند.اگر هم كمبود زمان و مشكلات سروزن رسيدن كشتي گيران در آستانه آغاز مسابقات آسيايي دليل امتناع كادر فني از سروزن رساندن كشتي گيران است،بهتر است كه با در نظر گرفتن عملكرد آنها در تورنمنتها بهترين گزينه انتصاب شود.
 شنبه 25 خرداد 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: برنا نيوز]
[مشاهده در: www.bornanews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 268]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن