تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 24 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):اجابت دعایت را دیر مپندار، در حالی که خودت با گناه راه اجابت آن را بسته ای.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815428912




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

توافق عراق براي مبادله اطلاعات اسراي جنگ با ايران


واضح آرشیو وب فارسی:برنا نيوز: توافق عراق براي مبادله اطلاعات اسراي جنگ با ايران
عراق روز چهارشنبه توافقنامه اي را با كميته بين المللي صليب سرخ امضا كرد كه هدف آن روشن كردن سرنوشت آن دسته از اسراي جنگ ايران و عراق است كه مفقود بوده اند.


به گزارش سرويس سياسي برنا به نقل از بي بي سي ، خوان پدرو شارر، رئيس هيات كميته صليب سرخ در امور عراق، گفت: "صدها خانواده عراقي و ايراني با اضطراب منتظر شنيدن خبري از عزيزانشان بوده اند، اين انتظار براي برخي تقريبا 30 ساله بوده است."

وي در بيانيه اي افزود: "براي اين خانواده ها به نهايت مهم است كه سوالاتشان يك بار براي هميشه پاسخي بيابد حتي اگر نتيجه اين باشد كه از مرگ عزيزان خود با خبر شوند، اما اين نيز بهتر از اين است تا ابد به خاطر بلاتكليفي عذاب بكشند."

حشام حسن يك سخنگوي صليب سرخ در بغداد گفت نمي تواند تخمين بزند كه چه تعداد اسير جنگي سابق هنوز مفقود هستند.

وي گفت كه كميته بين المللي صليب سرخ بازگشت تقريبا 97 هزار اسير سابق ايراني و عراقي را نظارت كرده است.

در جريان سفر اين هفته نوري مالكي نخست وزير عراق به تهران دو كشور توافق كردند هزاران سربازي را كه در حين جنگ ناپديد شدند جستجو كنند.

يكي از آخرين موارد عمده تبادل اسرا ميان دو كشور در سال 2003 تنها چند روز پيش از حمله آمريكا به عراق انجام شد كه طي آن ايران 880 عراقي را به كشورشان بازگرداند.

عراق، كه گفته بود ديگر اسيري از ايران ندارد، 351 ايراني را كه گفت به خاطر جرايم عمومي بازداشت شده بود آزاد كرد.

59 زنداني ديگر عراقي كه تهران گفت آخرين گروه از اسرايي است كه در اختيار دارد در مه 2003 بازگردانده شدند.

حشام حسن گفت كه توافقنامه امضا شده در روز چهارشنبه مشابه موافقتنامه اي است كه صليب سرخ در سال 2004 با ايران امضا كرد و هدف آن تنظيم فرمولي براي مبادله اطلاعات مربوط به مفقود شدگان است.

دولت عراق بر اين اساس متعهد شده است كه صليب سرخ را منظما در جريان اطلاعات تازه مربوط به اسراي سابق ايراني و همچنين جزئيات اسراي سابق عراقي كه ممكن است بدون اطلاع صليب سرخ از ايران بازگشته باشند قرار دهد.
 شنبه 25 خرداد 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: برنا نيوز]
[مشاهده در: www.bornanews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 273]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن