تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 15 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام محمد باقر(ع):خدا را نشناخته آن که نافرمانی اش کند.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1821233866




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

اعتراض فعالان بورس را برانگيخت ابهام در اطلاعات شركت در حال واگذاري مخابرات!


واضح آرشیو وب فارسی:آفتاب: اعتراض فعالان بورس را برانگيخت ابهام در اطلاعات شركت در حال واگذاري مخابرات!
آفتاب: جلسه معرفي شركت مخابرات براي عرضه در بورس توام با اعترض حاضرين به خصوص نمايندگان شركت‌هاي سرمايه‌گذاري و كارگزاري نسبت به ابهام در اطلاعات شركت، عدم اعلام EPS سود و زيان و تعهدات بازنشستگي برگزار شد.

اين در حالي بود كه اسماعيل غلامي، معاون سازمان خصوصي سازي ادعا كرد جلسات مختلف با مسوولان شفاف سازي حساب‌ها و مسايل سياسي و امنيتي شركت مخابرات برگزار شده و ابهامي در اطلاعات اين شركت وجود ندارد.

به گزارش مهر، رئيس سازمان خصوصي سازي در اين جلسه اعلام كرد ارزش بورس ايران تا يك ماه آينده از 70 ميليارد دلار مي‌گذرد.

غلامرضا كردزنگنه گفت: «سرانجام طلسم شكسته شد و سهام شركت مخابرات ايران براي ورود به بورس آماده شد و پيش بيني مي‌شود سهام اين شركت به يكي از سودده ترين سهامهاي بورس اوراق بهادار تبديل شود».

معاون وزير ارتباطات و فن آوري اطلاعات نيز در اين مراسم اظهار داشت: «يكي از مهمترين عرضه هاي بازار سرمايه عرضه سهام شركت مخابرات ايران است كه به بازار شوك وارد مي كند و تغيير حاكميت شركتهاي دولتي و نوع مديريت آنان تغيير قابل توجهي در ساختار اقتصادي كشور به وجود مي‌آورد».

وفا غفاريان ابراز داشت: «يكي از مباحث مطرح در واگذاري سهام شركت مخابرات ايران، انجام توسعه‌هاي بخش روستايي است كه تا كنون با حمايت دولت انجام مي شده است و پس از خصوصي سازي نيز با يارانه هاي دولتي انجام خواهد شد».

اما در اين جلسه عباس حقاني نسب از سوي حاضرين در مورد شركت مخابرات گفت: «در حال حاضر سياست تقسيم سود، وضعيت سود و زيان شركت و تعهدات صندوق بازنشستگي مشخص نبوده و تنها گفته مي‌شود كه بعدا اعلام خواهد شد در حاليكه اين جلسه شرايط جلسه معارفه را نداشته و ابهامات زيادي در مورد وضعيت شركت مخابرات وجود دارد كه از سوي مسئولين شركت اعلام نمي‌شود بنابراين جلسه معارفه بايد تا زمان اعلام دقيق اطلاعات به تاخير مي‌افتاد».

سپس صابر فيضي، مدير عامل شركت مخابرات در پاسخ به ابهامات گفت: «از شركت مخابرات براساس عملكرد پروانه و بودجه 87 EPS درخواست شده است كه بايد سازمان حسابرسي تعيين كند كه گفته شده تا هفته آينده و در زمان عرضه ارايه مي‌شود».

فيضي در مورد تعرفه شركت بعد از خصوصي سازي عنوان كرد: «طبق قانون اصل 44 كه مراحل نهايي خود را طي مي‌كند دولت حق دخالت در تعرفه را نداشته و در صورت دخالت به نسبت قيمت تمام شده جبران مي‌كند بنابراين تعرفه فعلي براساس مصوبه مجلس بوده و به غير از هزينه تعرفه پالس تلفن ثابت مابقي تعرفه‌ها معكوس است».

دراين جلسه مالمير، نماينده سازمان بورس در واكنش به اعتراض حاضران بدليل ابهامات موجود در شركت مخابرات گفت: «اطلاعات مهمترين كالايي است كه در بازار سرمايه مورد دادو ستد قرار مي‌گيرد و به تعيين قيمت سهام شركت كمك مي‌كند».

وي يادآور شد: «شركت مخابرات به عنوان يك شركت بزرگ كه قرار است براساس اصل 44 واگذار شود اقدمات زيادي انجام داده است و انتظار اين بود كه قبلا از برگزاري جلسه معارفه اطلاعات شفاف‌تري در اختيار سهامداران قرار گيرد ولي اين قول را به سرمايه گذاران مي‌دهيم تا زمانيكه اطلاعات شركت شفاف نشده و انتظارات سازمان‌ بورس برآورد نشود عرضه صورت نگيرد ولي با توجه به پيگيري‌هاي انجام شده اميدواريم طي چند روز آينده اطلاعات شفاف به سازمان ارسال شده و در زمان كوتاهي به صورت شفاف در اختيار سرمايه‌گذاران قرار گيرد و به بازار منعكس شود».
 پنجشنبه 23 خرداد 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: آفتاب]
[مشاهده در: www.aftabnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 124]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن