تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 15 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):هركس به خدا و روز قيامت ايمان دارد، بايد سخن خير بگويد يا سكوت نمايد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1821229110




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

ماراتن عرضه سهام مخابرات آغاز شد


واضح آرشیو وب فارسی:همشهری: ماراتن عرضه سهام مخابرات آغاز شد


اخبار‌ بورس- گروه بورس:
با وجود تأكيد دولت به نظر مي رسد ابهام در برخي از اطلاعات مالي شركت مخابرات، زمان عرضه سهام شركت مخابرات را با تاخير مواجه كند.

به گزارش خبرنگار همشهري ، سه شنبه شب، نشست معارفه شركت مخابرات ايران براي واگذاري در بورس در حالي با اعتراض حاضرين پايان يافت كه به اعتقاد فعالان بازار سرمايه و حاضرين،اين نشست به دليل كامل نبودن و كهنه بودن اطلاعات ارائه شده ،حاوي مطالب سود مندي نبود و براي واگذاري سهام شركت مخابرات بايد شفافيت بيشتري در اطلاعات مالي اين شركت صورت بگيرد.

ميزان پيش‌بيني سودسهام شركت مخابرات در سال هاي ۸۶ و ۸۷، نحوه ثبت سرمايه شركت، برخي دارايي‌ها، كهنه بودن اطلاعات منتشر شده و بسياري نكته هاي ديگر از سوالات سهامداران بود كه پس از پايان نشست، به زعم سهامداران پاسخي براي آنان پيدا نشد. شركت مخابرات ايران هنوز پيش‌بيني سود سال مالي ۸۷ خود را منتشر نكرده است.

به گفته مدير مالي اين شركت صورت‌هاي مالي سال ۸۷ در حال رسيدگي است و تا اواسط تير ماه ارائه پيش‌بيني سود سال ۸۷ طول خواهد كشيد.

به اين ترتيب به نظر مي رسد عرضه سهام شركت مخابرات با وجود پافشاري مسئولان سازمان خصوصي سازي تا زمان انتشار اطلاعات جديد به تاخير بيافتد.

اما آخرين اخبار حاكي از آن است كه رئيس‌جمهوري شخصا دستور داده است كه سهام مخابرات هر چه زود تر در بورس عرضه شود گويا توافقاتي با برخي سهامداران خارجي از سوي دولت براي فروش سهام اين شركت انجام شده است .

هنوز اطلاعات كامل و مستندي از ماهيت و مليت اين خريداران در دست نيست.

اما غلامرضا حيدري كرد زنگنه رئيس هيات عامل سازمان خصوصي سازي كه به نظر مي‌رسد تحت تاثير دولت تاكيد زيادي بر عرضه هر چه سريع تر سهام مخابرات دارد در مراسم معارفه شركت مخابرات گفت: با دستور مستقيم رئيس جمهوري برخي مشكلات و موانع حضور شركت مخابرات در بورس برطرف شد.

او افزود: در جلسه اي كه با حضور رئيس جمهوري برگزار شد، احمدي‌نژاد شخصاً رفع مشكلات حضور شركت سهام مخابرات در بورس را پيگيري كرد و اكنون هيچ مشكلي براي عرضه سهام نيست.

رئيس سازمان خصوصي سازي با بيان اينكه يك سال فعاليت سنگين براي حضور مخابرات در بورس انجام شده تاكيد كرد: واگذاري سهام مخابرات نوعي ماراتن و يك جنگ تن به تن براي خصوصي سازي بود و اكنون شرايط واگذاري پس از 5/1 سال مهيا شده است.

زنگنه با اشاره به اينكه در حال حاضر يك فرصت طلايي براي بخش خصوصي به وجود آمده است گفت: من از همه دعوت مي‌كنم تا از فرصت طلايي كه با واگذاري سهام دولتي ايجاد شده استفاده كنندچرا كه مهم‌ترين واگذاري هاي دولت در چند سال اخير انجام خواهد شد.

او خاطر نشان كرد: هرچند بر اساس برنامه؛ خصوصي‌سازي تا پايان سال ۹۳ ادامه پيدا خواهد كرد اما بزرگترين و مهم ترين سهام دولتي طي يكي دو سال آينده واگذار خواهند شد.

رئيس سازمان خصوصي سازي گفت : ارزش بورس تا چند ماه آينده و پس از عرضه سهام شركت‌هاي بزرگ دولتي به بيش از ۷۰ ‌ميليارد دلار خواهد رسيد.

صابر فيضي مدير عامل شركت مخابرات هم در اين نشست توضيحاتي در مورد شركت مخابرات داد و در پايان به سؤالات حاضران پاسخ داد.

وي با بيان اينكه از سال ۸۵ برنامه آماده سازي سهام مخابرات براي واگذاري آغاز شده است گفت: بر اساس ابلاغيه اصل‌ ۴۴، ۲۰ ‌درصد از سهام شركت مخابرات به سهام عدالت اختصاص خواهد يافت، ۲۰ درصد در اختيار دولت باقي خواهد ماند، ۵ درصد به عنوان سهام ترجيحي به پرسنل شركت مخابرات تعلق خواهد گرفت و مابقي سهام نيز (۵۵ درصد) از طريق بورس واگذار خواهد شد.

وي در ادامه در مورد فعاليت شركت مخابرات توضيح داد: در حال حاضر بيشتر از ۸۰ درصد درآمد شركت مخابرات در كليه شبكه ها وابسته به مكالمه و صوت است و درآمد ما در بخش ارزش افزوده كم است كه بايد با سرمايه گذاري هاي آتي اين موضوع جبران شود.

فيضي در توضيح ديگري در مورد عملكرد شبكه مخابرات تصريح كرد: برخي فكر مي‌كنند وجود شبكه مسي نوعي انحصار براي شركت مخابرات ايجاد مي كند و امكان رقابت را از ديگر شركت‌ها مي‌گيرد در حالي كه اين موضوع صحت ندارد چرا كه با ظهور فناوري‌هاي جديد تر شركت هاي ديگر نيز مي توانند با ما به رقابت بپردازند مانند شركت ايرانسل كه رقيب خوبي محسوب مي شود.

سرمايه‌گذاري‌هاي دولتي

وفا غفاريان رئيس هيات مديره شركت مخابرات با بيان اينكه شركت مخابرات مراحل متعددي را براي ورود به بورس طي كرده است گفت: بر اساس پروانه شركت مخابرات كه به تازگي صادر شده است هرگونه سرمايه گذاري شركت مخابرات كه داراي توجيه اقتصادي نيست اما به دليل اهداف توسعه اي بايد دنبال شود با هزينه‌هاي دولت پيگيري خواهد شد به طورمثال توسعه ITدر شبكه روستايي كه داراي توجيه اقتصادي نيست پس از خصوصي سازي با يارانه هاي دولتي انجام خواهد شد.

تاريخ درج: 22 خرداد 1387 ساعت 20:38 تاريخ تاييد: 22 خرداد 1387 ساعت 21:59 تاريخ به روز رساني: 22 خرداد 1387 ساعت 21:36
 چهارشنبه 22 خرداد 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: همشهری]
[مشاهده در: www.hamshahrionline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 186]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن