تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 4 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):کسی که نماز را از وقتش تأخیر بیندازد، (فردای قیامت) به شفاعت من نخواهدرسید.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

آراد برندینگ

سایبان ماشین

بهترین وکیل تهران

دانلود رمان

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

خرید یخچال خارجی

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

سلامتی راحت به دست نمی آید

حرف آخر

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

کپسول پرگابالین

خوب موزیک

کرکره برقی تبریز

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

سایت ایمالز

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1812498900




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

سكته هاي قلبي بيشترين علت مرگ و مير در كشور است


واضح آرشیو وب فارسی:ايرنا: سكته هاي قلبي بيشترين علت مرگ و مير در كشور است
تهران-خبرگزاري جمهوري اسلامي (ايرنا): عضو كميسيون بهداشت مجلس شوراي اسلامي گفت آمارهاي رسمي وزارت بهداشت نشان مي دهد بيشترين علت مرگ و مير در كشور بر اثر سكته هاي قلبي است.


دكتر "حسين حسني" جراح و متخصص قلب و عروق روز چهارشنبه در دهمين كنگره تازه هاي قلب و عروق با اعلام اين مطلب افزود آمار ها نشان مي دهد در يك سال گذشته از هر 800 مورد مرگ روازنه 360 مورد آنها بر اثر بيماري هاي قلبي و عروقي بوده است.
وي افزود از اين ميزان 198 نفر بر اثر سكته قلبي مي ميرند و حدود 82 نفر هم بر اثر سكته هاي مغزي جان خود را از دست مي دهند.
دكتر حسني با بيان اينكه به طور كلي حدود 40 درصد شايع ترين علل مرگ و مير در كشور ناشي از نارسايي هاي قلبي است افزود روزانه سه هزار سال عمر مفيد مردم ايران بر اثر بيماري هاي قلبي و عروقي از بين مي رود.
عضو كميسيون بهداشت مجلس شوراي اسلامي با تاكيد بر اينكه يكي از مهمترين ريسك فاكتورهاي ابتلا به بيماري هاي قلبي و عروقي دخانيات و به خصوص سيگار است افزود يك هفتم مردم ايران سيگاري هستند و ساليانه 54 ميليارد نخ سيگار در كشور دود مي شود.
وي يادآور شد در ايران علاوه بر افزايش تعداد زنان سيگاري سن دختران سيگاري نسبت به گذشته 10سال پايين آمده است.
دكتر حسني با اشاره به نقش و اهميت تغذيه سالم گفت ايران در خاورميانه رتبه نخست را در توليد روغن هاي نباتي دارد و سرانه مصرف روغن نباتي در كشور براي هر فرد 15تا 17كيلوگرم است كه در مقايسه با ساير كشورها بسيار بالاست.
وي در خصوص مصرف نوشابه نيز گفت سرانه مصرف نوشابه در ايران 42 ليتر است در حالي كه اين ميزان در دنيا 10 تا 12 ليتر است.
عضو كميسيون بهداشت مجلس شوراي اسلامي با اشاره به اينكه نارسايي هاي قلبي و عروقي در سنين جواني پايه گذاري مي شوند گفت ايران 40ميليون جمعيت زير35سال دارد كه بايد براي پيشگيري از اين بيماري ها در آنها ، برنامه ريزي كرد و براي تغيير در سبك زندگي و تغذيه سالم فرهنگ سازي صورت گيرد.
دكتر حسني با تاكيد بر اينكه ورزش و تحرك به عنوان يكي از عوامل موثر در تامين سلامت مردم بايد مورد توجه قرار گيرد يادآور شد بيش از 70درصد مردم ما هيچ ورزشي انجام نمي دهند.
وي تصريح كرد استرس هاي عصبي ، تغذيه ناسالم، چاقي، عدم تحرك از جمله ريسك فاكتورهاي بروز نارسايي هاي قلبي است كه بايد با فرهنگ سازي و انجام اقداماتي در جهت تغيير در سبك و شيوه زندگي از اين بيماري ها پيشگيري كرد.
دهمين كنگره سراسري تازه هاي قلب و عروق از 22 تا 25 خرداد ماه در سالن همايش هاي رازي تهران برگزار مي شود.
در اين كنگره دستاوردهاي جديد در زمينه درمان و كاهش چربي خون و افزايش فشار خون شرياني و نيز بيماري‌هاي قلب و عروق در دهمين كنگره سراسري تازه‌هاي قلب و عروق ارايه مي‌شود.
دكتر"محمدرضا محمدحسني" دبير اين كنگره گفت در اين كنگره آخرين روشهاي تشخيصي اكوكارديوگرافي از طريق مري و نتايج جديد ناشي از فنرهاي دارويي قابل جذب ، ارايه مي‌شود.
وي با بيان اينكه در اين كنگره پيشگيري اوليه و ثانويه در بيماري‌هاي قلبي جزو محورهاي اساسي قرار گرفته است يادآور شد آخرين روش‌هاي درمان تنگي عروق قلب با استفاده از استنت(فنر)گذاري و جديدترين دستاوردهاي درماني بيماري‌هاي عروق شامل گشادي شريان آئورت مطرح مي‌شود.
دكتر محمد حسني گفت بررسي و ارزيابي آخرين مطالعات همراه با تشكيل ميزگردهايي همچون اكوكارديوگرافي براي تشخيص بيماري‌هاي مادرزادي ، دريچه اي، عضله قلب و عروقي در كنار ارايه آخرين دستاورهاي تصويربرداري مدرن در تشخيص بيماري‌هاي قلبي شامل تنگي عروق قلب و بيماري‌هاي مادرزادي قلب با استفاده از روش سيتي آنژيوگرافي و اعلام آخرين نتايج درمان تنگي‌هاي عروق گردن (كاروتيد) از ديگر برنامه‌هاي كنگره امسال را تشكيل مي‌دهد.
دبير دهمين كنگره سراسري تازه‌هاي قلب و عروق ادامه داد مشاهده ارزيابي داخل عروق با استفاده از تكنيك اكوكارديوگرافي عروقي در كنار دستاوردهاي كنوني جراحي قلب باز در ايران در زمينه بيماري‌هاي قلب ، بيماري‌هاي مادرزادي و دريچه‌اي و پبوند قلب از ديگر مواردي است كه طي روزهاي برپايي كنگره مورد بحث و بررسي متخصصان داخل و خارج كشور قرار مي‌گيرد.
دكتر محمد حسني تصريح كرد همزمان سمينار پرستاري در زمينه‌هاي تخصصي پرستاري شامل مراقبت‌هاي ويژه بيماران بستري و سرپايي قلبي و همچنين نمايشگاه آخرين ابزارهاي تشخيصي و درماني بيماران به بهرگيري از تكنولوژي‌هاي تك همراه با ابزارهاي تشخيصي و درماني توسط نمايندگان شركت‌هاي تجهيزات پزشكي داخلي و خارجي برپا است.
اين كنگره با همت انجمن اترواسكلروز ايران برگزار شده است.
 چهارشنبه 22 خرداد 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 1156]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن