تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 15 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):هیچ تهیدستی سخت تر از نادانی و هیچ مالی سودمندتر از عقل نیست.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1821226613




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

*اعتراض حاضرين در جلسه معارفه شركت مخابرات* نماينده سازمان بورس: تا برطرف نشدن ابهامات سهام عرضه نمي‌شود سازمان خصوصي‌سازي: ابهامي وجود ندارد


واضح آرشیو وب فارسی:ايسنا: *اعتراض حاضرين در جلسه معارفه شركت مخابرات* نماينده سازمان بورس: تا برطرف نشدن ابهامات سهام عرضه نمي‌شود سازمان خصوصي‌سازي: ابهامي وجود ندارد


خبرگزاري دانشجويان ايران - تهران
سرويس: بورس

جلسه معرفي شركت مخابرات براي عرضه در بورس در حالي برگزار شد كه شركت‌هاي سرمايه‌گذاري و كارگزاري نسبت به وضعيت اطلاعات شركت، عدم اعلام EPS سود و زيان و تعهدات بازنشستگي اعتراض داشتند و اطلاعات ارايه شده را مبهم توصيف كردند.

به گزارش خبرنگار بورس خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، در اين جلسه پانل پاسخگويي به سوالات كارشناسان و سرمايه‌گذاران تشكيل و به ابهامات و سوالات آنها پاسخ داده شد.

صابر فيضي ـ مدير عامل شركت مخابرات ـ در پاسخ به سوالي در مورد سهام طلايي شركت‌ مخابرات گفت: براساس برنامه‌هايي كه سازمان خصوصي سازي و بورس مطرح كرده است اين طرح تا كنون در جايي به تصويب نرسيده است.

وي در مورد تضمين قرارداد بلند مدت گفت: بدليل اينكه شركت مخابرات دولتي است تمامي قراردادهاي آن دولت يكساله است ولي مبلغ و بحث قرارداد براساس تعرفه‌هايي است كه در سازمان تنظيم مقررات تعيين مي‌كند و اين تعرفه‌ها در شركت مخابرات و زيرساخت‌ برقرار است بنابراين بابت آينده شركت مخابرات نگراني وجود ندارد.

وي يادآور شد: انحصار كابل مسي از نظر تكنولوژي برطرف شده و با وجود تكنولوژي‌هاي جديد كابل مسي انحصار خود را از دست داده است و اين انحصار نمي‌تواند براي شركت مخابرات امتياز محسوب ‌شود.

ودايع مخابرات امتيازي براي مشتركين شركت

مديرعامل شركت مخابرات ايران در مورد ودايع شركت مخابرات و تبديل آن به سهام با بيان اينكه بحث ودايع امتيازي براي شركت است توضيح داد: با بررسي‌هاي زيادي كه در اين مورد صورت گرفته و نيز عدم امكان تغيير در مصوبه مجلس اين نتيجه حاصل شد كه ودايع بدهي صورت وديعه حفظ شده و امتيازي براي مشتركين باشد كه در صورت تبديل اين امتياز از بين مي رود.

وي در مورد وضعيت پست بانك و فرودگاه پيام گفت: شركت بانك كاملا مستقل از مخابرات بوده و سهام آن متعلق به دولت است و 51 درصد سهام فرودگاه پيام نيز متعلق به شركت مخابرات ايران است كه با شركت مخابرات واگذار مي‌شود.

ابهامي وجود ندارد

درادامه اسماعيل غلامي ـ معاون سازمان خصوصي سازي ـ گفت: طي جلسات مختلف با مسوولان شفاف سازي حساب‌ها و مسايل سياسي و امنيتي شركت مخابرات بر طرف شده و ابهامي در اطلاعات اين شركت وجود ندارد تنها تغييراتي در سرمايه‌ شركت ايجاد شد كه راه‌كارهاي اجرايي به اين منجر شد كه سرمايه‌ شركت مخابرات كاسته شود و اعداد و ارقام اعلامي با كسر آن سرمايه است.

قيمت گذاري براساس عرضه و تقاضا است

وي در مورد وضعيت سهام ترجيحي و نحوه قيمت‌گذاري سهم توضيح داد: طبق آيين نامه سهام ترجيحي كسانيكه يكسال شاغل بودند سهام شركت تعلق گرفته و حتي اگر يكماه حق بيمه آنها كمتر باشد اين سهم به آنها تعلق نمي‌گيرد بنابراين اين سهام به اكثريت كاركنان شركت تعلق مي گيرد.

وي خاطرنشان كرد: در عرضه‌هاي اوليه قانون عرضه و تقاضاي سازمان بورس حاكم است و قيمت‌ برمبناي عرضه و تقاضا تعيين مي‌شود اگرچه سازمان خصوصي سازي هم بايد يك قيمتي براي خود تعيين كند و در استانداردهاي عرضه سهام كارشناس مربوط مي‌تواند با شرايط موجود قيمت سهام را تعيين كند.

EPS ، بعدا اعلام مي شود

در ادامه جلسه و در پاسخ به ابهامات و سوالات بسياري از حا ضرين در مورد EPS، هشتاد و پنج و 86 كه در اين جلسه اعلام نشده بود معاون مالي و اداري شركت مخابرات گفت: EPS سال 86 براساس آنچه كه در نيمه اول امسال منتشر است 186 است ولي در حال حاضر نمي‌توان رقم دقيقي از آن را براي كل سال اعلام كرد زيرا در حال حاضر صورت‌هاي مالي گروه در حال رسيدگي بوده حتي گزارش حسابرسي يك شركت از 32 شركت زير مجموعه مشخص نشده است.

بيگدلي خاطرنشان كرد: بدليل اينكه در مقابل نرخ اعلامي متعهد هستيم ميثاق اطلاع رساني حكم مي كند كه رقم دقيقي را اعلام كنيم بنابراين تا مشخص نشدن گزارش حسابرسي، EPS شركت اعلام نمي‌شود.

وي گفت: تا اواسط تيرماه گزارش حسابرسي مجموعه گروه مشخص مي‌شود.

بيگدلي در مورد سرمايه‌ شركت مخابرات اظهار كرد: سرمايه ثبت شده شركت 36 هزار و 9 دهم ميليارد است كه بابت تصدي‌گري حاكميتي براي فن‌آوري اطلاعات و زير ساخت 80 ميليارد از آن خارج مي‌شود.

معاون مالي شركت در مورد سود تقسيمي خاطرنشان كرد: مالكيت فعلي شركت مخابرات در دست دولت بوده و در اين مرحله و هيات مديره فعلي نمي‌تواند تقسيم سود كند و اين سود با سهامداران جديد و در مجمع شركت براي سرمايه‌گذاران تعيين مي‌شود.

انجام اقدامات نهايي در دو روز آينده

در ادامه اسكندري ـ مدير عامل كارگزاري بانك صنعت و معدن در پاسخ به سوالي در مورد فرآيند درج و پذيرش شركت گفت: تلاش اين است كه در مدت زمان باقي مانده اقدامات نهايي شركت مانند سپرده‌گذاري سهام نزد شركت سپرده‌گذاري مركزي، اساسنامه انجام شود كه انجام اين موارد نهايتا در دو روز آينده انجام و اين شركت هفته آينده وارد بورس مي‌شود.

اعتراض حاضرين به ابهامات موجود در شركت

در اين جلسه عباس حقاني نسب از سوي حاضرين در مورد شركت مخابرات گفت: در حال حاضر سياست تقسيم سود، وضعيت سود و زيان شركت و تعهدات صندوق بازنشستگي مشخص نبوده و تنها گفته مي‌شود كه بعدا اعلام خواهد شد در حاليكه اين جلسه شرايط جلسه معارفه را نداشته و ابهامات زيادي در مورد وضعيت شركت مخابرات وجود دارد كه از سوي مسئولين شركت اعلام نمي‌شود بنابراين جلسه معارفه بايد تا زمان اعلام دقيق اطلاعات به تاخير مي‌افتاد.

سپس صابر فيضي ـ مدير عامل شركت مخابرات ـ در پاسخ به ابهامات گفت: از شركت مخابرات براساس عملكرد پروانه و بودجه 87 EPS درخواست شده است كه بايد سازمان حسابرسي تعيين كند كه گفته شده تا هفته آينده و در زمان عرضه ارايه مي‌شود.

فيضي در مورد تعرفه شركت بعد از خصوصي سازي عنوان كرد: طبق قانون اصل 44 كه مراحل نهايي خود را طي مي‌كند دولت حق دخالت در تعرفه را نداشته و در صورت دخالت به نسبت قيمت تمام شده جبران مي كند بنابراين تعرفه فعلي براساس مصوبه مجلس بوده و به غير از هزينه تعرفه پالس تلفن ثابت مابقي تعرفه‌ها معكوس است.

وي پيش بيني كرد: در زمان رقابتي با همين تعرفه‌ها به بهره مناسبي دست يابيم و افزايش تعرفه اصلا متصور نباشد.

تا زمان برطرف نشدن ابهامات سهام عرضه نمي شود

دراين جلسه مالمير ـ نماينده سازمان بورس ـ در پاسخ به واكنش حاضران بدليل ابهامات موجود در شركت مخابرات گفت: اطلاعات مهمترين كالايي است كه در بازار سرمايه مورد دادو ستد قرار مي‌گيرد و به تعيين قيمت سهام شركت كمك مي كند.

وي يادآور شد: شركت مخابرات به عنوان يك شركت بزرگ كه قرار است براساس اصل 44 واگذار شود اقدمات زيادي انجام داده است و انتظار اين بود كه قبلا از برگزاري جلسه معارفه اطلاعات شفاف‌تري در اختيار سهامداران قرار گيرد ولي اين قول را به سرمايه گذاران مي‌دهيم تا زمانيكه اطلاعات شركت شفاف نشده و انتظارات سازمان‌ بورس برآورد نشود عرضه صورت نگيرد ولي با توجه به پيگيري‌هاي انجام شده اميدواريم طي چند روز آينده اطلاعات شفاف به سازمان ارسال شده و در زمان كوتاهي به صورت شفاف در اختيار سرمايه‌گذاران قرار گيرد و به بازار منعكس شود.

در ادامه فيضي توضيح داد: در مورد موضوع مسايل مالي شركت به هيچ عنوان توقف نداشتيم و حركت مجموعه با شرايط بورس كار بسيار سختي است كه به زودي تراز تلفيقي30 شركت استاني مخابرات و تاريخچه آن در اختيار بورس قرار مي گيرد.

مديرعامل شركت مخابرات در پايان تاكيد كرد: اين شركت به هيچ عنوان قصد ندارد بدون شفافيت سهام خود را وارد بورس كند بنابراين به زودي و حداقل تا روز شنبه اطلاعات شفاف به سرمايه گذاران ارايه خواهد شد.

انتهاي پيام
 چهارشنبه 22 خرداد 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايسنا]
[مشاهده در: www.isna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 281]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن