تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 27 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام جواد (ع):مؤمن نيازمند سه چيز است: توفيقى از پروردگار، پند دهنده اى از درون خويش و پذيرش از نصيح...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816287594




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

تشريح برنامه‌هاي دومين دوره‌ي المپياد ورزشي ايرانيان آقابيك: رشته‌هاي ضعيف حذف مي‌شوند


واضح آرشیو وب فارسی:ايسنا: تشريح برنامه‌هاي دومين دوره‌ي المپياد ورزشي ايرانيان آقابيك: رشته‌هاي ضعيف حذف مي‌شوند


خبرگزاري دانشجويان ايران - تهران
سرويس: قهرماني - همگاني

نشست خبري "حسن ميرزا آقابيك" دبير ستاد برگزاري دومين دوره‌ي المپياد ورزشي ايرانيان صبح امروز در محل سازمان تربيت بدني برگزار شد.

به گزارش خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، آقا بيك گفت: طبق برنامه ريزي سازمان تربيت بدني از سال گذشته المپياد ايرانيان آغاز شد كه اولين دوره اشكالاتي داشت، بنابراين از نظر كارشناسان، رسانه ها و مجموعه كاري كارشناسي ورزش كشور استفاده كرديم تا مهمترين رويداد ورزشي ملي را به بهترين شكل برگزار كنيم.

سازمان تربيت بدني و مجموع مديران استان ها از آنجايي كه باشگاه هاي دولتي و خصوصي به بخش پايه توجهي نداشتند المپياد را در سه رده ي نوجوانان، جوانان و اميد با هدف ارتقاي ورزش در اين رده ها برگزار مي كند.

وي افزود: طي نشستي كه با مسوولان فدراسيون ها داشتيم برنامه ريزي و نحوه انجام مسابقات را با آنها هماهنگ كرديم. بنابراين مسابقات رده نوجوانان از 10 تا 20 تيرماه برگزار مي شود، مردان در 23 رشته و بانوان در 12 رشته و در مجموعه 13 هزار و 12 نفر در اين رده حاضر خواهند بود.

در بخش جوانان مسابقات از 23 تير تا 3 مرداد ماه در 30 رشته براي مردان و 21 رشته براي زنان و در رده‌ي اميد رقابت ها از 5 تا 15 مرداد ماه در 34 رشته براي مردان و 24 رشته براي زنان با حضور 15 هزار و 837 ورزشكار از 23 استان برگزار خواهد شد. بنابراين در مجموع 26 استان از 30 استان ميزبان رقابت هاي دومين دوره المپياد ورزشي ايرانيان خواهند بود كه 6 هزار و 447 مدال در بين ورزشكاران توزيع خواهد شد.

دبير ستاد برگزاري دومين دوره‌ي المپياد ورزشي ايرانيان ادامه داد: شهرهاي كيش و كرج نيز براي نخستين بار به صورت آزاد به دليل داشتن ظرفيت و پتانسيل بالا، حضور جوانان با استعداد و شرايط خوب ميزبان اين رقابت ها خواهند بود.

وي با بيان اين كه براي ايجاد انگيزه در رشته هاي تيمي توزيع مدال متفاوت خواهد بود، اظهار كرد: در رشته هاي تيمي در المپياد امسال مدال ها براساس تعداد ورزشكاران داخل زمين توزيع خواهد شد، مثلا در رشته بسكتبال از آنجايي كه 5 ورزشكار در داخل زمين بازي مي كنند 5 مدال طلا براي قهرمان، 5 مدال نقره براي نايب قهرمان و 5 برنز براي مقام سوم در نظر گر فته شده است.

وي ادامه داد: بر اساس برنامه ريزي كلان سازمان تربيت بدني در بخش تاسيس اماكن ورزشي و زير ساخت سازي، سازمان پس از افتتاح پروژه هاي بي شمار از پايان امسال رويكرد خود را تغيير مي دهد و تمركز بيشتري روي بحث توسعه‌ي ورزش همگاني و قهرماني خواهد داشت. براي نخستين بار در اين المپياد مسابقاتي چون طناب كشي اضافه شده است، در اين المپياد عملكرد سازمان المپيكي خواهد بود، يعني عملكرد هر رشته پس از المپياد بررسي مي شود و در صورتي كه امتيازات لازم را كسب نكند رشته ي ديگري جايگزين آن خواهد شد.

آقابيك هدف از برگزاري المپياد ايرانيان را كسب صد سهميه المپيك 2012 لندن دانست و متذكر شد: برگزاري المپياد ايرانيان تا پيش از المپيك 2012 لندن باعث مي شود جوانان بااستعداد شناسايي شوند و به فدراسيون ها معرفي شوند. با پيش بيني سازمان تربيت بدني براي المپيك لندن صد سهميه خواهيم داشت، به جرات مي گويم المپياد بزرگترين رويداد ملي ورزشي است. نتيجه شناسايي استعدادهاي المپياد سال گذشته تغيير در تيم قايقراني و كسب مدال بود و در هاكي سالني قهرمان آسيا شديم.

وي درباره‌ي تاثير المپياد ايرانيان در شناسايي استعدادها از سراسر كشور گفت: مجراي شناخت تيم هاي ملي در كشور ما مسابقات ليگ است، المپياد باعث مي شود مسوولان فدراسيون ها، كميته‌هاي استعداديابي و مديران كميته المپيك در مسابقات حاضر شوند و نفرات نخبه را به راحتي شناسايي كنند. چرا كه مسابقات ليگ در همه رشته ها برگزار نمي شود و يا اينكه محدود است.

آقابيك ادامه داد: استانداران رييس كميته برگزاري مسابقات هستند، بحث اسكان و تغذيه از مباحث مهمي است كه نياز به همكاري و همفكري ارگان هاي استاني دارد، كمك يك ميليارد و 200 ميليوني رييس سازمان تربيت بدني تا پيش از آغاز مسابقات در اختيار استان ها قرار مي گيرد.

آقا بيك در پايان درباره‌ي بزرگترين مشكل برگزاري المپياد ايرانيان اظهار كرد: بزرگترين مشكل ما همزماني المپياد با مسابقات ساير ارگان ها از جمله وزارت كار، نيروهاي مسلح، مسابقات بين المللي و ليگ است. ما به رده هاي پايه كمتر توجه مي كنيم مثلا رده اميد در كشورمان به دست فراموشي سپرده شده است، بنابراين براي رفع مشكل همزماني، برنامه زمان بندي مسابقات را هماهنگ و پروتكلي بر اين اساس تنظيم كرده ايم. از سال آينده تلاش مي كنيم رده هايي كه مربوط به آموزشگاه هاست مسابقاتش را پررنگتر برگزار كنيم. در پايان المپياد نيز عملكرد فدراسيون ها و استان ها ارزش يابي خواهد شد.

انتهاي پيام
 چهارشنبه 22 خرداد 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايسنا]
[مشاهده در: www.isna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 265]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن