تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 12 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):هر كس چيزى از حقّ برادر مسلمان خود را نگه دارد [و به او ندهد]، خداوند، بركت روزى ر...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820339138




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

اخبار كوتاه‌


واضح آرشیو وب فارسی:اطلاعات: اخبار كوتاه‌
تشكيل شوراي عالي مديريت حوزه‌هاي علميه اهل سنت‌

نماينده ولي‌فقيه در منطقه كردستان از تشكيل شوراي عالي مديريت حوزه‌هاي علميه اهل سنت كشور خبر داد.‌

حجت‌الاسلام والمسلمين سيدموسي موسوي در جمع ائمه جمعه اهل سنت استان كردستان در سنندج گفت: شوراي عالي مديريت حوزه‌هاي علميه اهل سنت پس از تصويب در شوراي نمايندگان مقام معظم رهبري و شوراي عالي انقلاب فرهنگي براي اجرا به دولت ابلاغ شده است.

وي افزود: چند تن از روحانيان برجسته اهل سنت كشور از استان‌هاي كردستان، سيستان و بلوچستان، خراسان و شهرهاي بندرعباس و شيراز و دوتن از نمايندگان مقام معظم رهبري عضو اين شورا هستند.

حسيني: جهان عزم خود را عليه تروريسم جزم كند

سيدمحمدعلي حسيني سخنگوي وزارت امور خارجه كشورمان، اقدام تروريستي در شهر اخضريه واقع در شرق الجزيره را كه منجر به كشته و زخمي شدن شماري از شهروندان الجزايري شد، محكوم كرد و اين‌گونه اقدامات را مغاير با اصول و ارزشهاي اسلامي دانست.

وي با يادآوري نقاط ضعف برخورد دوگانه با پديده تروريسم افزود: بايد جهان عزم خود را براي برخورد قاطع با پديده تروريزم جزم كند و با قطع حمايت مادي و معنوي گزينشي از سازمانهاي تروريستي، امكان مبارزه واقعي را با آن فراهم آورد.

جلسه ستاد بزرگداشت سالگرد شهيد دكتر چمران‌

نخستين جلسه ستاد بزرگداشت بيست و هفتمين سالگرد شهادت شهيد دكتر مصطفي چمران با حضور مهندس مهدي چمران رئيس شوراي شهر تهران و سردار خادمي معاون هماهنگ‌كننده بنياد حفظ آثار و نشر ارزش‌هاي دفاع مقدس و نمايندگاني از ارتش، سازمان ميراث فرهنگي، وزارت دفاع و پشتيباني نيروهاي مسلح و برخي از معاونان بنياد حفظ آثار و نشر ارزش‌هاي دفاع مقدس برگزار شد.

مهندس مهدي چمران در اين جلسه با تا‌كيد بر زنده نگهداشتن ياد و خاطره شهداي دوران دفاع مقدس، گفت: به جاي برگزاري چند برنامه در هر شهر بهتر است برنامه‌اي متمركز و قوي داشته باشيم.

در شهر كتاب‌

نشست هفتگي شهر كتاب درباره‌ي امروز ساعت 17 برگزار مي شود.

در اين نشست، دكتر مجدالدين كيواني زندگي و آثار ويليام چيتيك و جايگاه او را در ميان عرفان پژوهان غربي بررسي مي‌كند.‌

چيتيك آثاري درباره‌ي مولوي، ابن عربي، بابا افضل كاشاني و صدرالدين قونوي نوشته است كه اثر او درباره‌ي ابن عربي، با نام و با ترجمه قاسم كاكايي را انتشارات هرمس منتشر كرده است.‌‌، ، از ديگر آثار اوست.‌

عصمت عبدالمجيد: ايران هيچ خطري براي اعراب ندارد

دبيركل سابق اتحاديه عرب در گفتگو با روزنامه الراي چاپ كويت با حمايت از گسترش روابط اعراب با جمهوري اسلامي ايران، گفت: تهران هيچ خطري براي جهان عرب ندارد.

عصمت عبدالمجيد با اشاره تلويحي به خطر رژيم صهيونيستي براي منطقه به ويژه كشورهاي عرب خاطرنشان كرد: اعراب بايد مراقب خطرهاي پيراموني خود باشند و ايران خطري براي آنها ندارد. وي افزود: اجازه بدهيد در مورد روابط اعراب و ايران بنا را بر حسن نيت بگذاريم، مگر اينكه عكس آن ثابت شود.

‌سفير جديد تركيه در ايران‌

سليم كارا عثمان اوغلو سفير جديد تركيه در جمهوري اسلامي ايران با دكتر متكي وزير امور خارجه ديدار و رونوشت استوارنامه خود را تسليم وي كرد.‌

متكي در اين ديدار با اعلام اينكه جمهوري اسلامي ايران يك تركيه پيشرفته و قدرتمند را به نفع خود مي‌‌داند، لزوم رايزني مستمر ميان مقامات دو كشور در سطوح مختلف را يادآور شد و افزود: جمهوري اسلامي ايران و تركيه منافع و نگراني‌هاي مشترك دارند لذا ايران آماده همكاري‌هاي دوجانبه و چند جانبه با تركيه بوده و دو كشور براي استقرار صلح و ثبات در منطقه مي‌‌توانند از ظرفيت بالاي سياسي خود بهره‌مند گردند.‌

انتصاب معاون جديد ارتباطات و اطلاع‌رساني دفتر رئيس‌جمهوري‌

دكتر عبدالرضا شيخ الاسلامي، رئيس دفتر رئيس‌جمهوري در حكمي محمد جعفر محمدزاده را به سمت معاون جديد ارتباطات واطلاع‌رساني دفتر رئيس جمهوري منصوب كرد.

‌پيش از محمدزاده، محمد جعفر بهداد، معاون ارتباطات و اطلاع‌رساني دفتر رئيس‌جمهوري بود كه اخيرا به عنوان مديرعامل سازمان خبرگزاري جمهوري اسلامي (ايرنا) منصوب شده است.

مراسم بزرگداشت سالروز شهادت آيت‌الله سعيدي در قم‌

مراسم بزرگداشت سالروز شهادت آيت‌الله سيدمحمدرضا سعيدي عصر دوشنبه با حضور نمايندگان بيوت و مراجع عظام تقليد، علما و روحانيون حوزه علميه قم، خانواده معظم شهدا و مسئولان استان در قبرستان وادي‌السلام قم برگزار شد.

امام‌جمعه موقت تهران در اين مراسم، گفت: شهيد آيت‌الله سعيدي اولين مجتهد شهيدي بود كه جان خود را فداي نهضت حضرت امام(ره) و ارزش‌هاي اسلام كرد. آيت‌الله سيداحمد خاتمي همچنين در زمينه فضائل اخلاقي و مجاهدات و مبارزات آيت‌الله سعيدي در دوران حيات پربركت خود مطالبي بيان كرد.

حمايت مردم آمريكا از راهكار ديپلماتيك در قبال ايران‌

براساس نتايج يك نظرسنجي، حدود نيمي از مردم آمريكا، ديپلماسي را بهترين گزينه براي حل مسائل موجود بين دو كشور مي‌دانند.‌

به گزارش فارس به نقل از روزنامه سعودي الوطن، براساس نظرسنجي كه هفته گذشته موسسه انجام داد و نتايج آن منتشر شد، 47 درصد از مردم آمريكا با استفاده از گزينه نظامي مخالفند و ديپلماسي را بهترين گزينه براي حل مسائل موجود بين دو كشور مي‌دانند. اين درحالي است كه سال گذشته در همين زمان، 35 درصد از مردم آمريكا مخالف حمله به ايران بودند.

مذاكرات بوش و مركل درباره ايران‌

خبر ديگر اين كه جورج بوش رئيس‌جمهوري آمريكا در سفر به آلمان، با مقامات برلين درباره ايران و افغانستان مذاكره خواهد كرد.

رئيس‌جمهوري آمريكا امروز پس از پايان اجلاس سران اتحاديه اروپا - آمريكا كه در اسلووني برپا شده است، براي ديداري دو روزه وارد آلمان مي‌شود.

بوش در اين سفر با آنگلا مركل صدراعظم آلمان ديدار و گفتگو خواهد كرد.

تأكيد بر حل مسالمت آميز موضوع هسته‌اي‌

شوراي همكاري خليج‌فارس ديشب در يكصد و هفتمين نشست دوره‌اي خود در شهر بندري جده بار ديگر بر حل مسالمت‌آميزموضوع هسته‌اي ايران تأكيد كرد.

به گزارش ايرنا، اعضاي اين شورا در بيانيه پاياني خود با تأكيد بر حق برخورداري تمامي كشورهاي منطقه از انرژي هسته‌اي، خواستار عاري شدن خاورميانه از سلاح‌هاي كشتار جمعي شدند.




 سه شنبه 21 خرداد 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: اطلاعات]
[مشاهده در: www.ettelaat.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 248]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن