تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 29 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):بعد از من با خوارج نجنگيد (آنان را نكشيد)؛ زيرا كسى كه طالب حق باشد و به آن نرسد، ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816778522




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

درهمايش رايزنان بازرگاني اعلام شد ايران تنها ‪ ۷/۵‬درصد بازارهاي عربي وآفريقايي را پوشش مي‌دهد


واضح آرشیو وب فارسی:ايرنا: درهمايش رايزنان بازرگاني اعلام شد ايران تنها ‪ ۷/۵‬درصد بازارهاي عربي وآفريقايي را پوشش مي‌دهد
سيدحسين حسيني روز سه شنبه در همايش رايزنان بازرگاني ويژه حوزه كشورهاي عربي و آفريقايي، تصريح كرد: اهتمام براي توسعه مناسبات تجاري با كشورهاي عربي و آفريقايي و جهت دهي مناسبات از جمله هدفهايي است كه رايزنان بازرگاني در دولت نهم به آن مي‌پردازند.

به گزارش خبرنگار گروه اقتصادي ايرنا، اين مقام مسئول ادامه داد: در شرايط كنوني و وجود بازارهاي عمده در كشورهاي منطقه، تعداد رايزنان بازرگاني كافي نيست.

** ‪۱۵‬رايزن مستقل
در ادامه اين همايش مديركل دفتر امور نمايندگي‌هاي سازمان توسعه تجارت ، اظهار داشت: در حال حاضر ‪۱۵‬رايزن مستقل در كشورهاي مختلف حضور دارند و شش رايزن نيز درحال اعزام به كشورهاي هدف هستند.

حميد زادبوم افزود: از مجموع رايزنان بازرگاني فعال در كشورهاي مختلف اعزام دو رايزن مربوط به قبل از سال ‪ ۸۶‬و ساير افراد در سال ‪ ۸۶‬اعزام شده اند.

در اين همايش همچنين رايزنان بازرگاني ايران در الجزاير، كويت، عراق و عربستان به تشريح وضعيت اقتصادي كشورهاي محل خدمت خود و فرصتهاي پيش روي سرمايه‌گذاري پرداختند.

** ‪۲۷‬ميليارد دلار سهم واردات مواد غذايي الجزاير
رايزن بازرگاني ايران در كشور الجزاير، سهم واردات مواد غذايي از كل واردات الجزاير را در سال ‪۲۰۰۷‬ميلادي، چهار ميليارد و ‪ ۵۰۰‬ميليون دلار عنوان كرد و گفت: اين شرايط موقعيت مناسبي را براي سرمايه‌گذاري بازرگانان ايراني در صادرات مواد غذايي در اين كشور فراهم مي‌كند.

مجيد قرباني فراز ادامه داد: الجزاير ناچار است سالانه به واردات يك ميليارد و‪ ۶۰۰‬ميليون دلار دارو از ديگر كشورها اقدام كند.

وي ميزان پروژه‌هاي سرمايه‌گذاري توسط خارجي‌ها در الجزاير طي سال ‪۲۰۰۷‬ميلادي، را افزون بر ‪ ۹‬ميليارد دلار عنوان كرد.

قرباني، داشتن ذخاير ارزي (اين كشور داراي بيش از ‪۱۱۰‬ميليارد دلار ذخاير است كه ازسوي صندوق بين‌الملل پول جزو ذخاير حاكم دنيا شناخته شده و تنها توانسته ‪ ۳۰‬درصد آن را جذب كند)، دارا بودن ذخاير معدني استراتژيك ، يكي از بزرگترين واردكنندگان، وجود پروژه‌هاي بزرگ خدمات فني و مهندسي در قالب مناقصات بين‌المللي را از عمده دلايل اهميت الجزاير براي سرمايه گذاري دانست.

** يكي از بزرگترين واردكنندگان نسبت به جمعيت
رايزن بازرگاني ايران در الجزاير گفت: كشور الجزاير يكي از بزرگترين واردكنندگان نسبت به جمعيت خود است و ميزان واردات اين كشور درسال گذشته ميلادي افزون بر ‪۲۷‬ميليارد دلار بوده است.

وي ميزان صادرات اين كشور به ديگر نقاط دنيا را ‪ ۵۹‬ميليارد دلار بيان كرد.

يادآور مي‌شود: الجزاير كشوري در شمال آفريقا است كه در حال حاضر دو ميليون و ‪۳۷۰‬ميليون نفر جمعت را در خود جاي داده است.

توليد ناخالص داخلي اين كشور ‪۱۲۰‬ميليارد دلار و درآمد سرانه آن نيز سه هزار و ‪ ۴۸۸‬دلار برآورد شده است.

مجموع بدهي خارجي اين كشور در سال ‪۱۹۹۹‬ميلادي ‪۲۴‬ميليارد دلار بود كه در سال ‪۲۰۰۷‬اين ميزان به چهار ميليارد و ‪ ۶۰۰‬ميليون دلار كاهش يافت.

وي از كشورهاي عربستان، امارات متحده عربي، بحرين و قطر به عنوان عمده ترين كشورهايي كه در الجزاير سرمايه‌گذاري مي‌كنند، نام برد.

** بازار جذاب كويتي‌ها براي ايرانيان
رايزن بازرگاني ايران در كويت نيز جذابيت‌هاي بازار اين كشور را براي ديگر كشورها تشريح كرد و گفت: بيش از دو سوم از جمعيت سه ميليون و ‪۳۰۰‬ هزار نفري كويت و مهاجران آن، خريدار كالاهاي متوسط و ضعيف هستند.

محمدباقر مجتبايي تصريح كرد: تنها يك ميليون نفر از مردم كويت خواهان كالاهاي لوكس و گران قيمت مي‌باشند.

وي ميزان واردات كويت از ديگر كشورها را ‪۱۴‬ميليارد دلار بيان كرد و افزود: ايران مي‌تواند در خصوص تنها سه ميليارد دلار از اين بازار هدف گذاري مناسبي داشته باشد.

مجتبايي ميزان صادرات ايران به كويت در سال گذشته را ‪۳۱۷‬ميليون دلار عنوان و تصريح كرد: واردات ايران از اين كشور ‪۱۸۰‬ميليون دلار بوده است.

اين مقام مسئول در سازمان توسعه تجارت به تمايل زياد كويتي‌ها به خريد كالاهاي ايراني اشاره كرد و گفت: با وجود عرضه دهها نوع ميوه در اين كشور اما بسياري از مردم كويت در پي خريد ميوه‌هاي ايراني هستند.

وي در توضيح اين مطلب گفت: به عنوان مثال در كشور كويت بيش از ‪۱۵‬نوع سيب با بسته بندي‌هاي مختلف عرضه مي‌شود كه خريدار مي‌تواند براساس نوع بسته بندي و كيفيت، محصول مورد نظر خود را انتخاب كند.

مجتبايي از ساكن بودن بيش از ‪ ۵۴‬هزار نفر ايراني در اين كشور خبر داد و درعين حال گفت: ‪ ۳۵‬درصد مردم تركيه شيعه هستند.

** كم توجهي ايرانيان به صنعت بسته بندي
رايزن بازرگاني ايران در كويت يكي از ضعفهاي بزرگ صادركنندگان ايراني به كويت را بي‌توجهي به بسته بندي عنوان كرد و گفت: همين امر موجب شده تا بازار اين كشور را از دست بدهيم.

مجتبايي معتقد است: در صورت رعايت حداقل استانداردها توسط ايرانيان به طور قطع بيش از دو ميليون نفر مشتري كالاهاي ايراني هستند.

** عدم پايبندي به تعهدات
وي با انتقاد از عدم پايبندي طرف ايراني به تعهدات با كويتي‌ها گفت:
موارد بسياري بوده كه يك هيات ايراني پس از بازگشت از كويت پاسخ درخواست هاي طرف كويتي را نداده است.

مجتبايي با طرح اين موضوع كه كويتي‌ها با تشريفات ميانه‌اي ندارند، گفت: اعزام هيات‌هاي تشريفاتي كاري از پيش نمي‌برد.

** نمايندگي‌ها كانال توزيع
وي كانال توزيع در كشور كويت را نمايندگي‌هاي بازرگاني عنوان كرد و گفت: رمز موفقيت و ماندگاري در بازار اين كشور داشتن نمايندگي توزيع است.

وي با بيان اينكه كالاي وارداتي به كويت در بلديه اين كشور تست مي‌شود و اگر مطابق استانداردهاي مقصد باشد پس از دو هفته اجازه واردات داده مي شود، گفت: نمايندگي محموله را در اتاق بازرگاني به ثبت مي‌رساند و از آن پس هيچ شركت يا فردي نمي‌تواند به واردات همان كالاي ثبت شده اقدام كند.

مجتبايي تصريح كرد: متاسفانه يكي از مسائلي كه برخي از صادركنندگان در آن تبحر خاصي دارند خراب كردن بازار ديگري است كه با توجه به تمهيدات صورت گرفته كويتي‌ها اين مساله در خصوص كويت رخ نخواهد داد.

** صرافي نظام دريافت و پرداخت
رايزن بازرگاني ايران در كويت، نبود شعبه بانكي ايران در كويت را يكي از عمده‌ترين عوامل انجام نظام پرداخت و دريافت به شيوه صرافي بيان كرد وگفت: كويتي‌ها بيش از حد به تعهدات خود پايبند هستند و هيچ اتفاقي براي طرف ايراني نخواهد افتاد.

** كويت دروازه ورود به بازار عراق
مجتبايي از كويت به عنوان دروازه ورود ايران به بازار عراق نام برد و گفت: اگر طرف ايراني از طريق يك كويتي موفق به صادرات كالاي خود به عراق شود، ديگر نبايد نگران تضمين لازم باشد زيرا كويتي‌ها به خوبي بازار را تضمين مي‌كنند.

مهدي نجات نيا رايزن بازرگاني ايران در عراق با اشاره به وجود ‪ ۱۵‬نقطه مرزي بين ايران و عراق، گفت: اين درحالي است كه يكي از كانال‌هاي بزرگ واردات به عراق، تنها از يك مرز ارتباطي اين كشور با تركيه صورت مي‌گيرد.

وي تصريح كرد: مرز كردستان به عراق نيز يكي ديگر از كانالهاي عمده توزيع در اين كشور محسوب مي‌شود.

رايزن بازرگاني ايران در عراق، ميزان صادرات تركيه به عراق در سال گذشته ميلادي را هشت ميليارد دلار بيان كرد و گفت: صادرات ايران به عراق در اين سال تنها دو ميليارد دلار بوده است.

وي از سوريه با شش ميليارد دلار صادرات به عنوان رقيب سوم ايران در مبادلات با عراق نام برد.

** كالاهاي مورد نياز عراق
رايزن بازرگاني ايران در عراق افزود: مواد غذايي، ساختماني، شوينده، دارو، تجهيزات پزشكي ، شيميايي و پتروشيمي عمده‌ترين كالاهاي مورد نياز كشور عراق مي‌باشند كه به علت امكانات محدود و ناامني درعراق ممكن است اين كشور ناچار شود تا پنج سال آينده واردكننده باشد.

وي اعتقاد دارد: تفكر سرمايه‌گذاري در عراق در شرايط كنوني اقتصادي نيست و بايد به فكر صادرات كالا بود.

نجات نيا، از منطقه بصره به عنوان كانال ديگر توزيع كالا در عراق نام برد و گفت: اكثر كشورهاي اروپايي و مناطق دور از اين منطقه وارد عراق مي شوند.

** معرفي ‪ ۸۰۰‬مناقصه
رايزن بازرگاني ايران در عراق از معرفي ‪ ۸۰۰‬مناقصه مربوط به عراق بر روي سايت سازمان توسعه تجارت ‪ www.tpo.ir‬خبر داد و گفت: همزمان نيز با يك كارگزار قراردادي منعقد شده و نامبرده قرار است با ارتباطات و نفوذ خود شرايط برنده شدن طرف ايراني را فراهم كند.

وي ارزش مناقصات كشور عراق طي چهار تا پنج سال آينده را افزون بر ‪۲۰۰‬ ميليارد دلار دانست و گفت: براساس مصوبات عراق از سال آينده دولت اين كشور خريدار نخواهد بود و از طريق يارانه اين مسئوليت به بخشهاي غيردولتي واگذار مي‌شود.

نجات نيا، به استقرار دو بانك ايراني درعراق اشاره كرد و ادامه داد:
درعراق امكان ثبت شركت فراهم است و در قراردادي كه با كانون وكلاي بغداد منعقد شده آنها در قبال دريافت دو هزار دلار به ثبت شركتهاي ايراني اقدام مي كنند.

** ورود روزانه سه تا چهار هزار عراقي به ايران
نجات نيا، از ورود روزانه سه تا چهار هزار عراقي به ايران به عنوان گردشگر، خريدار عمده و بخش دارويي خبر داد و گفت: به دليل ناهماهنگي در خدمات رساني به اين افراد كه به طور عمده با پول نقد وارد ايران مي‌شوند براي آنها مشكلات بسياري فراهم مي‌شود.

** تمايل عربستان به سرمايه‌گذاري در ايران
رايزن بازرگاني ايران در عربستان از تمايل اين كشور براي انجام فعاليت در بخشهاي توليد انواع خودرو، قطعات سيمان، مس، فولاد، آلومينيوم، مواد غذايي، ماشين آلات راهداري، واگن، راه آهن، تجهيزات پزشكي و انواع مصالح ساختماني در ايران خبر داد.

عباس باقري اعتقاد دارد: با توجه به اوضاع سياسي منطقه و برخلاف فشارهاي سياسي بخش دولتي، اتاق بازرگاني و شركتهاي خصوصي عربستان تمايل
 سه شنبه 21 خرداد 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 284]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن