تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 14 آبان 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):همانا نفرت انگیزترین مخلوق خدا بنده ای است که مردم از شرّ زبان او پرهیز می کنند...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

سایبان ماشین

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

موسسه خیریه

واردات از چین

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

irspeedy

درج اگهی ویژه

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

زانوبند زاپیامکس

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

خرید بلیط هواپیما

بلیط اتوبوس پایانه

تعمیرات پکیج کرج

لیست قیمت گوشی شیائومی

خرید فالوور

پوستر آنلاین

بهترین وکیل کرج

بهترین وکیل تهران

اوزمپیک چیست

خرید اکانت تریدینگ ویو

خرید از چین

خرید از چین

تجهیزات کافی شاپ

نگهداری از سالمند شبانه روزی در منزل

بی متال زیمنس

ساختمان پزشکان

ویزای چک

محصولات فوراور

خرید سرور اچ پی ماهان شبکه

دوربین سیمکارتی چرخشی

همکاری آی نو و گزینه دو

کاشت ابرو طبیعی و‌ سریع

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1825921959




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

هستي از نيستي برتر است‌


واضح آرشیو وب فارسی:جام جم آنلاین: هستي از نيستي برتر است‌
جام جم آنلاين: حسينعلي ليالستاني امسال سومين فيلم سينمايي خود را با نام ميزاك مقابل دوربين برد. ميزاك در زبان گيلكي به معناي فرزند من است. در اين فيلم محمدرضا فروتن، باران كوثري، جمشيد مشايخي، داريوش ارجمند، فاطمه معتمدآريا و رابعه اسكويي بازي مي‌كنند.


ليالستاني كه پيش از اين فيلم‌هاي «بلندي‌هاي صفر» و «مصائب عاشق فقير» را كارگرداني كرده است در فيلم ميزاك داستان عاشقانه‌اي را در دو بخش روايت مي‌كند. عشق بين يك دختر و پسرشمالي كه منجر به ازدواج آنها مي‌شود و ديگري عشق فرزند اين دو به زندگي و آدم‌ها. ميزاك را جهانگير كوثري تهيه كرده است و اين روزها سپيده عبدالوهاب آن را تدوين مي‌كند.

با ليالستاني همراه شديم تا او درباره ميزاك و نوع ساختار آن بيشتر برايمان بگويد. اين كارگردان كه سريال‌هاي آواز در مه و بوي گل‌هاي وحشي را نيز كارگرداني كرده است با لهجه شيرين گيلكي به سوالات پاسخ داد تا ذهن مخاطبان ميزاك را اكنون براي ديدن اين فيلم آماده كند؛ مخاطباني كه ليالستاني را كارگرداني خاص مي‌دانند كه به سبك و سياق خود فيلم مي‌سازد.

طبق شنيده‌ها فيلم جديد شما ساختار تازه‌اي دارد، 40 دقيقه فيلم از نگاه 2 جوان است كه مي‌خواهند با هم ازدواج كنند و نيمه دوم فيلم بعد از ازدواج آنها و از نگاه جنيني است كه هنوز به دنيا نيامده است. نگاه اين جنين بايد كاملا متفاوت از نگاه آدم‌هاي ديگر باشد.

بله. اين نگاه متفاوت اما ساده است. نگاهي كاملا واقعگرايانه. جنين قبل از اين‌كه به اين دنيا پا بگذارد آن را مي‌بيند و با پديده‌هايش آشنا مي‌شود.

و شايد تصميم بگيرد كه به اين دنيا پا نگذارد؟

براي اطلاع از تصميم جنين بايد منتظر اكران فيلم بمانيد، اما واقعيت اين است كه ما بايد خوشبينانه به زندگي و خلقت نگاه كنيم. براي طي كردن زندگي شايد خيلي چيزها فراهم نباشد، ولي در هر شرايطي هستي از نيستي برتري دارد. ما بايد همواره اين امكان را پاس بداريم چون هست شدن براي همه امكان‌پذير نيست. حيات براي هر موجودي ارزشمند است.

حتما انگيزه خاصي داشتيد كه حيات را از نگاه يك جنين به تصوير بكشيد؟

مي‌خواستم يك جنين را قبل از تولدش با چالش روبه‌رو كنم و به او قدرت انتخاب بدهم كه در رويارويي با اين چالش‌ها آيا بازهم به اين نتيجه مي‌رسد كه اين دنيا ارزش آمدن دارد. واقعا اگر اين جنين بداند كه در برخي نقاط اين دنيا كودكان را بي‌رحمانه مي‌كشند بازهم دوست دارد تولد را تجربه كند. اما با همه اينها تلاش كردم نگاه خوشبينانه‌اي به ماجرا داشته باشم چون زندگي در هر شرايطي ارزشمند است.

در ميزاك هم نگاه فلسفي‌اي را كه در آثار قبلي خود داشتيد، ادامه داديد؟

خير. به پيچيدگي آثار قبلي‌ام نيست. فيلم بسيار ساده و روان است و داستاني مشخص دارد كه مي‌تواند مخاطب را با خود همراه كند.

گويا فيلمنامه را 10 سال پيش نوشته‌ايد؟

بله. فيلمنامه را 10 سال پيش نوشتم. در اين مدت با دوستان زيادي راجع به آن صحبت كردم و هرسال يك‌بار آن را بازنويسي كردم تا اين‌كه از 2 سال پيش به صورت جدي تصميم گرفتم فيلم را بسازم.

در اين 10 سال نگاهتان به دنيا و مسائل تغيير نكرد، چون جامعه ما كه خيلي تغيير كرده است؟

در سن و سالي كه من دارم اصول اعتقاديم تغيير نمي‌كند. شايد فرم آنها عوض شود، اما اصول و جهان‌بيني تغييرناپذيرند.

جنيني كه از نگاه او دنيا را مي‌بينيم دختر است يا پسر؟

فرق نمي‌كند كه دختر باشد يا پسر.

چگونه فرق نمي‌كند. نگاه زنان به دنيا با نگاه مردان كاملا متفاوت است.

من به كل خلقت فكر مي‌كنم. جنسيت بعد از تولد جايگاه پيدا مي‌كند و در واقع اين تعاريفي است كه در دنياي خاكي شكل مي‌گيرد. اين دعواها بعد از تولد رخ مي‌دهد. وقتي از روح صحبت مي‌كنيم جنسيت محلي از اعراب ندارد.

آيا در ميزاك تداخل زمان‌ها را هم شاهد خواهيم بود؟

خير. در ميزاك زمان شكسته نمي‌شود و همه چيز واقعي اتفاق مي‌افتد. همه چيز ساده است تا مخاطب راحت با آن ارتباط برقرار كند.

آيا براي نشان دادن نگاه جنين از ترفند خاصي استفاده كرده‌ايد؟

كارهايي كرده‌ايم. مسلما وقتي كارگردان پشت دوربين قرار مي‌گيرد فيلم را از نگاه خود روايت مي‌كند، اما اكنون يك كودك هم وجود دارد كه حتما زاويه نگاهش بايد با زاويه نگاه كارگردان تفاوت داشته باشد.

طاهره آشياني‌
 سه شنبه 21 خرداد 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: جام جم آنلاین]
[مشاهده در: www.jamejamonline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 348]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن