تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 16 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):درباره آيه «ياد خدا بزرگتر است» ـ : به ياد خدا بودن در هنگام روبه رو شدن با حلال و ح...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1821391436




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

تشكيل كارگروه زمين و مسكن


واضح آرشیو وب فارسی:هموطن سلام: تشكيل كارگروه زمين و مسكن
بر اساس اين مصوبه ، اختيارات هيئت وزيران در غير موارد اجرايي ياد شده و نيز اصلاح تصويب‌نامه‌ها و آيين‌نامه‌هاي مصوب موجود در اين خصوص يا مقررات مربوط به وزراي عضو كارگروه تفويض ميشود.
در پي وعده رئيس جمهور مبني بر ورود مستقيم به مسئله مسكن و در چارچوب مجموعه اقدامات دولت براي ساماندهي و حمايت از توليد و عرضه مسكن قشرهاي كم درآمد و كنترل و نظارت بر قيمت‌ ها، هيئت وزيران به پيشنهاد رييس‌جمهور با تشكيل كارگروهي از اعضاي دولت با 16 ماموريت و اختيارات ويژه موافقت كرد.
هيئت وزيران بنا به پيشنهاد رييس‌جمهور و به استناد اصول يكصد و بيست و هفتم و يكصد و سي و هشتم قانون اساسي و به منظور تحقق اهداف سند چشم‌انداز و سياستهاي كلي نظام و اصول قانون اساسي مبني بر پي‌ريزي اقتصاد صحيح و عادلانه كارگروهي متشكل از آقايان محمد سعيدي‌كيا ـ وزير مسكن و شهرسازي، سيد مسعود ميركاظمي ـ وزير بازرگاني، غلامحسين محسني اژه اي ـ ‌وزير اطلاعات، غلامحسين الهام ـ وزير دادگستري، سيد مهدي هاشمي ـ سرپرست وزارت كشور، محمد عباسي ـ وزير تعاون ، ابراهيم عزيزي ـ معاون توسعه مديريت و سرمايه انساني رييس‌جمهور و مسعود زريبافان به عنوان نمايندگان ويژه رييس‌جمهور با 16 ماموريت ويژه تشكيل داد.
بر اساس اين مصوبه ، اجراي وظايف و اختيارات و مسئوليتهاي دولت و رييس‌جمهور در همه امور مربوط به املاك، مستغلات، زمين، مسكن و ساختمان در تمام قوانين و مقررات از جمله قوانين برنامه چهارم توسعه، تنظيم بخشي از مقررات مالي دولت و اصلاحات و الحاقات بعدي آن، وصول برخي از درآمدهاي دولت و مصرف آن در موارد معين، نظام صنفي، قانون موسوم به تجميع عوارض، و قوانين زمين، ساختمان، مسكن و تشويق احداث واحدهاي مسكوني استيجاري،‌ قانون ساماندهي و حمايت از توليد و عرضه مسكن، تأمين و توزيع مصالح ساختماني و چگونگي روش ساخت و ساز ساختمان و اعطاي تسهيلات بانكي و پرداخت يارانه‌ها، مالياتهاي مستقيم، مجازات اخلالگران در نظام اقتصادي و قوانين و مقررات سازمان حمايت مصرف‌كنندگان و توليد‌كنندگان و قانون پولي و بانكي و عمليات بانكي بدون ربا و اتخاذ تصميم، تنظيم و تصويب ضوابط، آيين‌نامه‌ها، تصويب‌نامه‌ها و دستورالعملهاي مربوط به اجراي آنها از جمله وظايف و اختيارات اين كارگروه است.
هيئت وزيران همچنين اتخاذ تصميم و يا تنظيم و تصويب آيين‌نامه يا دستورالعمل درخصوص قيمت‌گذاري، عوارض و ماليات بر املاك و مستغلات، زمين، مسكن موضوع قوانين و مقررات مربوط و تفكيك و تعيين مصاديق اشخاصي كه به عنوان شغل درآمد ناشي از مسكن دارند، موضوع قانون مالياتهاي مستقيم را به اين كارگروه واگذار كرد.
بر اساس مصوبه هيئت وزيران ، تنظيم ضوابط مربوط به ساماندهي املاك و مستغلات و زمين و مسكن بر اساس قوانين و مقررات مختلف، ساماندهي بازار املاك و مستغلات و زمين و مسكن (اعم از ساخت و ساز، فروش، پيش‌فروش و اجاره و كنترل قيمت)، فراهم كردن امكانات و منابع مالي لازم و اجراي وظايف و اختيارات و مسئوليتهاي دولت و رييس‌جمهور در قانون تعزيرات حكومتي به كارگروه ويژه زمين و مسكن تفويض شده است.
اتخاذ تصميم درخصوص تأمين نيازهاي اساسي مردم از جمله مسكن مناسب و نظارت و كنترل امور اقتصادي و هماهنگي راجع به قيمت‌گذاري، توزيع و ساماندهي اجراي مقررات و ضوابط تعزيرات حكومتي و بازرسي و نظارت و رسيدگي و صدور حكم و اجراي آن، هماهنگي و نظارت كنترل دولت بر عرضه املاك و مستغلات و زمين و مسكن در قالب شبكه توزيع و جلوگيري از سوداگري و احتكار در بخش املاك و مستغلات و زمين و مسكن نيز بر اساس اين مصوبه بر عهده اين كارگروه گذاشته شده است.
كارگروه ويژه ساماندهي زمين و مسكن همچنين اتخاذ تصميمات و تعيين مصاديق مشمول تخلفات تعزيرات كه در قانون تعزيرات حكومتي و اصلاحيه آن و ساير قوانين و مقررات برعهده دولت است و نيز تعيين ضوابط عرضه املاك و مستغلات و زمين و مسكن و ساماندهي عرضه اين كالا در شبكه توزيع بر اساس قانون تعزيرات حكومتي را بر عهده خواهد داشت.
بر اساس اين مصوبه ، اعلام ضرورت عرضه املاك و مستغلات و زمين و مسكن موضوع ماده (4) قانون تعزيرات حكومتي و ساير قوانين و مقررات و تعيين ضابطه موارد عمده تلقي شدن اين كالا، اصلاح تشكيلات و سازماندهي تعزيرات حكومتي و وظايف و اختيارات و مسئوليتهاي مربوط، هماهنگي دستگاههاي اجرايي در چارچوب وظايف و اختيارات و مسئوليتهاي محول شده و لزوم اجراي تصميمات و مصوبات كارگروه در دستگاه ياد شده و رفع اختلافات بر اساس اصل يكصد و سي و چهارم قانون و ساماندهي تبليغات مربوط به بخش مسكن از ديگر ماموريت هاي اين كارگروه ويژه در دولت است.
بر اساس اين تصميم، جلسات كارگروه ويژه ساماندهي زمين و مسكن در حضور رييس‌جمهور تشكيل مي‌شود و حسب مورد از وزراي رفاه، صنايع و معادن، كار و امور اجتماعي، جهاد كشاورزي، سرپرست وزارت امور اقتصادي و دارايي و رييس كل بانك مركزي در جلساتي كه موضوعات مربوط به وظايف، اختيارات و مسئوليتهاي آنان مطرح مي‌شود، دعوت به عمل مي‌آيد.
دبيرخانه كارگروه ياد شده در نهاد رياست جمهوري مستقر خواهد بود و دبير آن مكلف است ساختار مناسب براي اجراي وظايف و اختيارات و مسئوليتهاي ياد شده را به منظور تصويب به معاونت توسعه مديريت و منابع انساني رييس‌جمهور پيشنهاد كند.
تصميمات نمايندگان ياد شده درخصوص امور اجرايي فوق در حكم تصميمات رييس‌جمهور و هيئت وزيران و لازم‌الاجراست و با رعايت آيين‌نامه داخلي هيئت دولت، قابل صدور است.
بر اساس اين مصوبه ، اختيارات هيئت وزيران در غير موارد اجرايي ياد شده و نيز اصلاح تصويب‌نامه‌ها و آيين‌نامه‌هاي مصوب موجود در اين خصوص يا مقررات مربوط به وزراي عضو كارگروه تفويض ميشود.
ملاك تصميم‌گيري در اين موارد موافقت اكثريت وزيران عضو كارگروه است و مصوبات آن در صورت تأييد رييس‌جمهور با رعايت آيين‌نامه داخلي هيئت دولت، قابل صدور است.
 دوشنبه 20 خرداد 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: هموطن سلام]
[مشاهده در: www.hamvatansalam.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 136]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن